וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקאן אריקסון מצמצמים שורות: 50-80 עובדים יעזבו

נתי טוקר

7.11.2011 / 14:19

במשרד החליטו שלא לאייש משרות של עובדים שהתפטרו. גם באדלר-חומסקי לא מגייסים עובדים, ומתכוננים לפיטורים על רקע ההאטה בענף הפרסום

משרד הפרסום הגדול בישראל, מקאן אריקסון, מתכוון לצמצם את מצבת כוח האדם בחודשים הקרובים. המשרד הקפיא את גיוס העובדים החדשים, ולא מן הנמנע כי יערוך גם פיטורים יזומים. גם במשרדי פרסום נוספים מדברים על הקפאת גיוסים ואף על סבבי פיטורים שצפויים בשבועות הקרובים.

ההחלטה לעצור את הגיוסים במקאן אריקסון נכנסה לתוקף ביוני למשך כשנה ובמסגרתה המשרד לא מאייש מחדש משרות של עובדים שהתפטרו. במשרד עובדים כיום כ-400 איש ועצירת הגיוסים לשנה בהתחשב בשיעור המתפטרים עשויה לצמצמם את מספר העובדים במשרד ב-50-80.

מקאן אריקסון מטפל בכמה מהלקוחות הבולטים במשק, ובגל המחאה החברתית ספגו כמה מלקוחות המשרד ביקורת ציבורית רחבה. בין השאר מטפל המשרד בתקציבהים של תנובה, אסם, בנק לאומי ויוניליוור. בחודשים האחרונים כמה מהחברות האלה הפחיתו באופן ניכר את היקפי הפרסום שלהן - וההאטה פגעה גם במשרד הפרסום.

גורמים במשרד מציינים כי אין כוונה לבצע מהלך פיטורים יזום בהיקף מהותי, אלא לאפשר לתחלופה הטבעית של כוח האדם לצמצם את מצבת העובדים. "יש תחלופה טבעית של עובדים, זהו תחום דינמי", אומרים גורמים במשרד. "יהיו גם פיטורים על רקע ביצועים ירודים". ההערכות הן כי עיקר הצמצומים יהיו בתחומים שאינם צומחים בשנים האחרונות, כמו ענפי הפרסום המסורתיים, ואילו במחלקת הדיגיטל במשרד לא יירשמו צמצומים מהותיים.

לדברי הגורמים במשרד, "ההחלטה על הקפאת הגיוסים החדשים התקבלה עוד לפני המחאה החברתית, כצעד פנימי בתוך המשרד". עם זאת, חלק מהשיקולים ליישום ההחלטה נבעו ככל הנראה מההאטה בהיקף הפרסום בתקופת המחאה.

למרות הכל, מרגישים יציאה מהמשבר

גם במשרד הפרסום, אדלר-חומסקי, השני בגודלו בישראל, החליטו בשבועות האחרונים להקפיא גיוסים חדשים. "אנחנו עושים עבודת מטה וחשיבה על צמצום כמה פונקציות במשרד", אומר אורי עיני, מנכ"ל משותף באדלר-חומסקי. לדבריו, חלק מהצמצומים הדרושים נערכים באופן שגרתי מדי סוף שנה, "אבל אין ספק שהשנה אנחנו יותר מהודקים בנוגע לכוח האדם. מצד שני, אנחנו מרגישים כיום יציאה מהמשבר והפשרה של תקציבי פרסום. בכל מקרה, אנחנו לא משרד עם יותר מדי שומנים. אני מניח שיהיו התכווצויות בכמה משרות בודדות, אבל לא יהיו פיטורים מסיביים".

ממקאן אריקסון נמסר בתגובה: "מדובר בהקפאת גיוסים שהחלה לפני כמה חודשים על רקע ההאטה בענף הפרסום. מצבת כוח האדם של מקאן אריקסון בתחילת 2011 היתה 405 עובדים וכיום היא מסתכמת בכ-400".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully