וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גיא לרר בפרסומת של בזק - ניגוד עניינים"

אמילי גרינצווייג

13.11.2011 / 17:59

גורמים בתעשייה הביעו תמיהה על השתתפותו של מנחה "הצינור" בערוץ 10 בקמפיין החדש של החברה, בשל העובדה כי לרר מסקר נושאי אינטרנט. הרשות השנייה: נבדוק את הנושא

טענות נגד השתתפות גיא לרר, עיתונאי ערוץ 10 ומנחה "הצינור", בקמפיין הטאבלטים החדש של חברת בזק. גורמים בשוק טענו בפני וואלה! ברנז'ה כי מדובר בניגוד עניינים, נוכח העובדה שלרר מגיש את התוכנית "צינור לילה" העוסקת בתכני אינטרנט. על פי כללי הרשות השניה, חלות מגבלות על שידור פרסומות בהן משתתף איש תקשורת, זאת בשל חשש להטעייה. התשדיר לא אושר מראש על ידי הרשות, שהודיעה כי תבדוק את הנושא.

גם ועדת האתיקה של מועצת העיתונות דנה לא אחת בסוגיית השתתפותם של עיתונאים בפרסומות, זאת נוכח סעיף 17 של תקנון האתיקה הקובע כללים בנוגע לעיסוק נוסף של עיתונאי ולפיו "לא יעסוק עיתונאי בכל עיסוק, עבודה, שרות, יחסי ציבור, פרסומת ואיסוף מודעות המעוררים חשש או מראית עין לניגוד אינטרסים או להטעיית הציבור". התקנון מרחיב את הסעיף וקובע כי המדובר על השתתפות ב"תשדירי פרסום, יחסי ציבור או שירות דומה אחר הקשורים בתחום עיסוקו או מומחיותו של העיתונאי המגיש שירותים אלה כמו גם "תשדירי פרסום, יחסי ציבור או שירות דומה אחר המוגשים על ידי עיתונאי העוסק בחדשות, באקטואליה, בפרשנות, בתחקירים או בראיונות על מגוון נושאים".

מהרשות השנייה נמסר בתגובה: "התשדירים לא הועברו לאישור מוקדם של הרשות. הנושא ייבדק". גיא לרר סירב להגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully