וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר ערוץ 10: איגוד חברות הפרסום בעד דחיית החובות

אמילי גרינצווייג

14.11.2011 / 13:43

יו"ר האיגוד מודי כידון פנה במכתב ליו"ר ועדת הכלכלה: "סגירת ערוץ 10 תביא לפגיעה במאות עובדי חברות הפרסום"

איגוד חברות הפרסום נרתם לטובת בקשת ערוץ 10 לדחיית מועד תשלום חובותיו. בקשת הערוץ, הנתמכת על ידי הרשות השנייה, צפויה לעלות להצבעה חוזרת בדיון בוועדת הכלכלה ביום רביעי הקרוב.

במכתב ששלח הבוקר (שני) יו"ר האיגוד, מודי כידון, ליו"ר ועדת הכלכלה ח"כ כרמל שאמה–הכהן, מזהיר כידון מפני השלכות סגירת הערוץ על ענף הפרסום ומציין כי צמצום התחרות למחצית תעלה את מחירי הפרסום ותגרום לצמצום שוק הפרסום בטלוויזיה. מתוקף כך, מאות עובדים של חברות הפרסום וחברות ההפקה של הפרסומות ייפגעו.

"סגירת ערוץ 10 תביא לצמצום בלתי נמנע בהיצע זמני הפרסום ולירידה דרסטית ברמת התחרות, ותחולל עלייה חדה במחירי הפרסום בטלוויזיה בישראל", כותב כידון. "לעלייה חדה זו במחירי הפרסום תהיה ככל הנראה השפעה מיידית על מחירי המוצרים לצרכן הסופי, שכן מטבע הדברים ייקור במחירי הפרסום יגולגל כמעט כולו על הצרכן הסופי.

"אני סמוך ובטוח שרמת התחרות בשווקים השונים בישראל חשובה לך, ויותר מזה חשובה לך פרנסתם של משפחות רבות", הוסיף כידון. "לאור מצב דברים זה הריני לבקשך לתמוך בבקשת ערוץ 10 לדחות את מועד תשלום החוב למדינה ולהצטרף לעמדתה של הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו".

העתקים מן המכתב נשלחו גם לראש הממשלה, בינימין נתניהו, שר האוצר יובל שטייניץ, שר התקשורת משה כחלון וחברי וועדת הכלכלה.

בתוך כך, זכיינית ערוץ 2, קשת, פנתה לשרי התקשורת והאוצר בבקשה לדחות את תשלומי התמלוגים ודמי הזיכיון לסוף שנת 2012, זאת במקום התשלומים הקבועים לתחילת השנה. באם תתקבל בקשתה של קשת, הכרוכה בתיקון של משרד האוצר ולא בהעברת חקיקה, היא צפויה לסייע גם לזכיינית ערוץ 2, רשת וכן לערוץ 10.

  • עוד באותו נושא:
  • ערוץ 10

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully