וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איתן כבל לרשות השידור: "אם לא תתעשתו נסגור את השידור הציבורי"

אמילי גרינצווייג

14.11.2011 / 16:31

במהלך דיון בוועדה לביקורת המדינה תקפו חברי כנסת נוספים את סדרת הפיטורין המתוכננים ברשות: "סימן עמוק למעורבות פוליטית". מנכ"ל הרשות: "השיקולים הם מקצועיים בלבד"

הוועדה לביקורת המדינה דנה היום (שני) בכנסת בכשלושים מכתבי שימוע לקראת פיטורין שנשלחו לכתבים, מגישים ועורכים ברשות השידור. יו"ר הועדה, ח"כ רוני בר און (קדימה), ציין כי הסיבה הפיטורין המתוכננים לא נמסרה למקבלי הזימונים, וכי יש נתק מוחלט בין הנהלה לבין אגודת העיתונאים. לדבריו, פיטורין ללא סיבה ממשית ואי חשיפתן בפני אגודת העיתונאים הם "סימן עמוק למעורבות פוליטית בכלי התקשורת".

ח"כ יצחק הרצוג (העבודה) קבל על פיטוריה של עורכת התוכנית "סדר יום" ברשת ב', מירית הושמנד, וטען כי "כשר רווחה סבלתי מהתוכנית שעשתה לי חיים קשים. היא מקדמת נושאים חברתיים, עם רייטינג גבוה שמניבה תשואה גבוה בפרסומות. הממשלה מנסה לסתום את פיה של המחאה החברתית". ח"כ איתן כבל (העבודה) הצטרף למתקפה והאשים את הרשות בכך ש"היא רק עושה-דברה של הממונה עליה. לראש הממשלה יש כבר עיתון ועכשיו הוא מסדר לו תחנות רדיו וטלוויזיה. אין זכות קיום לרשות השידור כמו שהיא מתנהלת כיום. אם לא תתעשתו נארגן חרם ונביא לסגירת השידור הציבורי. לא האמנתי שיגרמו לי להתגעגע לג'ו בראל"

דני זקן יו"ר אגודת העיתונאים בירושלים ציין בישיבה כי הנהלת רשות השידור מתכוונת לפטר 22 עובדים שאינם וותיקים בטלוויזיה ושבעה נוספים בקול ישראל. "הטענה כי המטרה היא למנוע מהם קביעות היא המקוממת ביותר. לא נסכים שעיתונאים יהיו עובדי-קבלן. גם עורכים וכתבים מוערכים ביותר הודחו מתפקידיהם ללא סיבה וללא כל תירוץ, וההנהלה חוששת מהידברות עם העובדים", אמר.

יו"ר הרשות: "לא הכל פוליטי"

מנגד הכחיש יו"ר רשות השידור, אמיר גילת, כי מדובר במהלך פוליטי, וציין כי בוועד המנהל של רשות השידור הוחלט לא לאפשר מינויים בפועל, שלא על ידי מכרזים. "לא כל צעד מנהלי יש לו משמעות פוליטית, כך למשל אנו שוקלים פיטורים גם באגף הגביה", אמר גילת. בהמשך הוסיף גילת כי "עם כל הכבוד לבית הזה, ויש הרבה כבוד, נראה שחברי הכנסת מנסים לשים עצמם כעורך הראשי או מנהל קול ישראל".

מנכ"ל הרשות יוני בן מנחם טען אף הוא כי אין מדובר בשיקולים פוליטיים אלא מקצועיים. לדבריו, על פי ההסכם בין ההנהלה לעובדים, כל עובד ברשות נבדק בשלוש השנים הראשונות, האם הוא ראוי להיקלט כעובד קבוע, ואלה למעשה תוצאות המהלך שנעשה בימים אלה. מיקי מירו, מנהל קול ישראל הצטרף לעמדתו של בן מנחם ואמר "מדובר רק במכתב שימוע ולא בהחלטה על פיטורין. המטרה היא להקשיב לעובד ולהחליט לאחר מכן האם להמשיך או לסיים את עבודתו".

הקואליציה זוכה לפחות חשיפה?

בתוך כך, הגישה היום רשות השידור לחברי הוועדה דו"ח על שיעורי השמעתם של חברי כנסת מהקואליציה והאופוזיציה ברשת ב', זאת לאחר שבתקופה האחרונה נטען כי ישנה עליה בסיקור הקואליציה. על פי הדו"ח, שנעשה על ידי מבקרת הפנים של הרשות, איתנה גרגור ולבקשת הוועדה לביקורת המדינה, שיעור הראיונות והאזכורים של חברי הכנסת מהקואליציה דווקא ירד בחודשים יולי עד ספטמבר, בהם שימש מירו כמנהל קול ישראל. זאת, ביחס לתקופה שקדמה לכך ונבדקה בחודשים ינואר עד יוני.

הדו"ח התייחס גם לשיאני הראיונות בהם נכללים 25 חברי כנסת שרואיינו 15 פעמים לפחות, בהם 15 חברי קואליציה ועשרה חברי אופוזיציה. בנוסף מתייחס הדו"ח לחברי כנסת שלא רואיינו כלל ובראשם ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

יש לציין כי הטענות כלפי ההשמעות ברשת ב' עסקו בין היתר בזמן השידור הארוך יותר שקיבלו המרואיינים מטעם הקואליציה, בהם גם דוברי משרד ראש הממשלה, אולם שני אלמנטים אלו, (אורך הראיון ונציגות רדיופונית של אישים שאינם מכהנים כשרים או חברי כנסת, אך נחשבים כדוברים מטעם) לא נבדקה בדו"ח זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully