וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחתה תביעת ליאורה גלאט-ברקוביץ' נגד הארץ וברוך קרא

אמילי גרינצווייג

15.11.2011 / 13:31

בית המשפט המחוזי קבע כי גלאט-ברקוביץ' לא הוכיחה שהעיתון הפר את חובת הזהירות כלפי מקור עיתונאי, כפי שטענה

בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה היום (שלישי) את תביעתה של עו"ד ליאורה גלאט-ברקוביץ' נגד עיתונאי הארץ לשעבר, ברוך קרא, ראש מחלקת החדשות דאז שמואל רוזנר ומו"ל עיתון הארץ, עמוס שוקן. גלאט-ברקוביץ' תבעה 2.5 מיליון שקלים מהנתבעים לאחר שנחשפה כמקור של עיתון הארץ בפרקליטות המדינה והדליפה את דבר חיקור הדין המתבצע נגד סיריל קרן, שנחשד במתן שוחד לראש הממשלה לשעבר, אריק שרון.

השופט אבי זמיר הודה כי מדובר במקרה מיוחד של תביעת מקור נגד עיתונאי, אך אמר כי גלאט-ברקוביץ' לא הצליחה להוכיח את טענותיה השונות נגד קרא ועיתון הארץ. השופט זמיר הדגיש כי עיתונאי לא יכול לצפות שיועברו מסמכים של אחרים לידי צוות החקירה המיוחד וציין כי "לא ניתן היה לצפות לפעולות חקירה כה פולשניות" ביחס לחקירה שנעשתה כדי לגלות מיהו מקור דליפת הפרשה. "מי שהאמת בוערת בליבו ומרגיש שהציבור צריך לדעת, לא ישאל אף אחד, יבוא ויספר", אמרה גלאט-ברקוביץ' בתום הדיון.

"אני שמח מכך שהוכחנו את צדקתנו וכי השופט קבע שנהגנו בזהירות גבוהה ממה שהיינו צריכים", אמר ברוך קרא בתום מתן פסק הדין. "עוד יותר אני שמח שפסק הדין ניתן בתקופה שהתקשורת תחת מתקפה. אם פסק הדין היה לרעתנו, הוא היה פוגע בחופש העיתונות בתקופה שהדבר איננו רצוי".

עו"ד גלאט-ברקוביץ' הגישה את התביעה נגד קרא והעיתון הארץ בשנת 2007, לאחר שלטענתה קרא חשף אותה כמקור בפרשת "האי היווני", בעקבותיה נפתחה חקירה נגד ראש הממשלה לשעבר אריק שרון. ברקוביץ' טענה כי קרא הפקיר אותה וניהל איתה את הקשר באופן לא בטוח. במהלך עדותה במשפט פרצה גלאט-ברקוביץ' בדמעות ואמרה כי חשבה להתאבד בשל ההשפלה הציבורית שנגרמה לה לאחר החשיפה. קרא הגן על עצמו כשאמר "גלאט-ברקוביץ' לעולם לא היתה נחשפת אם לא היתה מודה בחקירתה כי היא המקור העיתונאי. חבל שעשתה כן, ומשעשתה, ראוי שתתמקד בשיקומה האישי ולא תכלה את זמנה ואת זמן בית המשפט בתביעות סרק ובהאשמות בלתי אחראיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully