וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה: להעמיד לדין את אריה שקד

17.11.2011 / 11:58

מנהל קול ישראל לשעבר חשוד שבמסגרת ההתמודדות על תפקיד מנכ"ל רשות השידור הביא לפרסום מסמכים חסויים על מתחרהו, יוני בן מנחם

המשטרה הודיעה היום (חמישי) כי היא ממליצה להעמיד לדין את מנהל קול ישראל לשעבר, אריה שקד, בחשד לעבירות פליליות במסגרת הליך מינוי מנכ"ל רשות השידור. על פי החשד, שקד, שהתחרה על תפקיד המנכ"ל, הביא לפרסום מסמכים חסויים אודות יוני בן מנחם, שהיה אף הוא מועמד לתפקיד ונבחר לאחרונה.

החקירה, שנוהלה ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433, החלה בעקבות תלונה שהוגשה על ידי יוני בן מנחם שנבחר לאחרונה לתפקיד מנכ"ל רשות השידור. התלונה נגעה לפרסום מסמכים חסויים אודותיו, במסגרת כתבה ששודרה באחד מערוצי הטלוויזיה ועסקה בהליכי המינוי לתפקיד מנכ"ל רשות שידור.

בשנת 2002, עת התמודד בן מנחם על תפקיד אחר ברשות השידור, נערך לו אבחון על ידי חברת פיל"ת, אבחון שממצאיו חסויים. ממצאי החקירה העלו כי החשוד אריה שקד, מי שהיה עד לאחרונה מנהל קול ישראל, פנה למנכ"ל חברת פיל"ת בראשית שנת 2010 וביקש לקבל לידיו את דו"ח האבחון שנערך לבן מנחם, אבחון אותו לא היה מוסמך לקבל.
מנכ"ל חברת פיל"ת פעל ודאג לכאורה כי דו"ח האבחון יועבר לידי שקד. לאחר ששקד קיבל לידיו את הדו"ח, הוא מסר אותו לעיתונאים שונים לצורך פרסומו.

היחידה מצאה כי קיימת תשתית ראייתית כנגד אריה שקד לביצוע עבירות פליליות של פגיעה בפרטיות לפי חוק הגנת הפרטיות ועבירה של הוצאת מסמך ממשמורת, לפי חוק העונשין. עוד מצאה היחידה כי נמצאה תשתית ראייתית כנגד ששון עוז, מנכ"ל חברת פיל"ת, לביצוע עבירות של סיוע לפגיעה בפרטיות והוצאת מסמך ממשמורת.

ראש האגף לחקירות ולמודיעין במשטרה, ניצב יואב סגלוביץ, אימץ את המלצות היחידה והתיק הועבר לעיון הפרקליטות.

אריה שקד מסר בתגובה: "בהפצת הדוח על כשירותו של בן מנחם אני מילאתי חובה אזרחית ועיתונאית. זכותו של הציבור לדעת בידי מי הוא מפקיד את גוף השידור הגדול בישראל שתקציבו כמיליארד שקלים. כל הגורמים הרלוונטיים בחרו להתעלם מהדו"ח הקובע שהאיש אינו כשיר לתפקיד ובמקום זאת פוצחים בחקריה פלילית. אני מקווה שהמשטרה תעמיק בחקירה ותגלה מי היו הגורמים שתפרו מכרז ובחרו להתעלם משורה של נתונים שמעידים על חוסר התאמתו לתפקיד של האיש. הנושא תלוי ועומד בבג"ץ ובימים הקרובים צפויה החלטתו בנושא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully