וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה נגד הטלוויזיה החינוכית וערוץ 2 על שימוש ללא רשות בחומרים מצולמים

אמילי גרינצוויג

17.11.2011 / 15:27

תביעה נגד הטלוויזיה החינוכית וערוץ 2 על שימוש ללא רשות בחומרים מצולמים הוגשה על ידי עיתונאי צעיר. לטענתו חשיפת החומרים גרמה לו נזק ועוגמת נפש

העיתונאי הצעיר, שיר פינטו, הגיש תביעה נגד חינוכית 23, חדשות 2 וכן עיתונאית נוספת, ספיר ניסני, בגין הפרת זכויות יוצרים, אי מתן קרדיט וגרימה לעוגמת נפש. התביעה על סך 30,000 שקלים הוגשה לפני יומיים לבית הדין לתביעות קטנות. פינטו, כתב חינוך ונוער במקומון ידיעות תקשורת במודיעין, טוען בכתב התביעה כי חומרים שצילם במסגרת מסיבת בני נוער שודרו ללא רשות בתוכנית "עושים סדר" בחינוכית 23 וכמו כן במהדורה המרכזית של חדשות 2.

הכתבה ששודרה ב"עושים סדר"

לטענתו של פינטו, במוצאי יום כיפור השנה הוזמן למסיבת בני נוער במרכז הארץ, בה נוהגים בני הנוער לעשן ולצרוך אלכוהול, שם תיעד את האירוע באמצעות מכשיר האייפון שברשותו.
מאוחר יותר התייעץ פינטו עם ספיר ניסני, שהציעה להעביר את החומרים לערוץ 23, ולשדרם במסגרת פינתה בתוכנית "עושים סדר". פינטו, שהעביר את הסרטונים באותו הערב, התחרט על ההחלטה להעבירם ויצר קשר עם ניסני על מנת שלא יוצגו. לטענתו, ניסני התחייבה לכך שהיא תתראיין בתוכנית, במסגרת פינתה, אולם הצילומים לא ישודרו. הבטחה דומה נתנה לו, לטענתו, גם הפקת התוכנית. בפועל שודרו הצילומים, כאשר לטענתו לא טושטשו פניהם של המשתתפים באופן מתקבל על הדעת והקרדיט שניתן על ידי הכתבת היה משותף לשניים.

השידור עצמו, בו לא ניתן לפינטו הקרדיט המלא על הצילומים, גם גרר תגובות נזעמות מקרב חבריו של פינטו שמתאר תחושת השפלה, והטחת עלבונות. המצב החמיר לטענתו לאחר שמאוחר יותר, כשנודע לו כי גם המהדורה המרכזית של חדשות 2 מבקשת לשדר את הכתבה. פינטו פנה לעורך המהדורה, גיא סודרי, דקות לפני השידור, בבקשה שלא ישדרו את החומרים. בתגובה נטען כי הצילומים הועברו על ידי ניסני ובקשתו שלא לשדר את הצילומים לא התקבלה.

בן כספית. ששון תירם
שימוש ללא רשות בחומרים מצולמים? בן כספית, מנחה "עושים סדר"/ששון תירם

ספיר ניסני מציגה בתגובה גרסה מעט שונה: "שיר פינטו ואני היינו חברים קרובים מאוד, כששיתפתי אותו בכוונתי ללכת ולצלם את אירועי הכיפוריאדה כחלק מתחקיר ארצי שלי בנושא. הוא התגייס לעזרתי ושיתף איתי פעולה באופן מלא. לקראת יום שידור האייטם, כמחווה מפרגנת לחברי הטוב דאז, שיר פינטו, הצעתי להפקת התכנית להעלותו לשידור יחד איתי מאחר ועזר לי. כאשר הביעה ההפקה הסתייגות מעלייתו לשידור, צלצל שיר להפקת התכנית ודרש בכל זאת לעלות יחד איתי לשידור, כתנאי לשידור הצילומים. כשאני עליתי לשידור עם הצילומים הקפדתי ונתתי במהלך הדיון באולפן, קרדיט מלא ומכובד לשיר פינטו על עזרתו. מדובר בשקר מכוער, פינטו הוסיף והשמיץ אותי כאדם פרטי וככתבת מקצועית דרך סרטונים שהפיץ באינטרנט. חבל לי שאינטרסים כספיים והרצון העז לטיהור שמו בעיניי חבריו מצליחים להביא אותו לידי התנהגות כזו. חינוכית 23 ואני נגיש כתב הגנה". בנוסף טוענת ניסני, שברגע בו הבין פינטו את הנזק החברתי שנגרם לו, החל לסלף את העובדות לטובתו.

מהטלוויזיה החינוכית נמסר: “אכן התקבל כתב תביעה בבית המשפט לתביעות קטנות. אנחנו בוחנים לעומק את פרטי המקרה ויוגש כתב הגנה".

מחדשות 2 נמסר בתגובה: "לא הגיע לידינו כתב התביעה". גורם בחדשות 2 מסר "החומרים אכן הועברו אלינו מהתוכנית עושים סדר וכתבת הנוער שהעבירה את החומרים הבהירה שמדובר בחומרים שלה וכי היא מאשרת אותם לשידור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully