וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר רשות השידור: "הרשות לא תוכל לפעול עוד זמן ברב באי ודאות שכזו"

אמילי גרינצווייג

21.11.2011 / 11:13

אמיר גילת פנה במכתב לשר האוצר בבקשה לקבל החלטה בנוגע למימון הרפורמות ברשות: "במצב של 'הכל או לא כלום' - נישאר בלי כלום"

מצב רשות השידור מחמיר: בדו"חות הרשות נרשמה הערת "עסק חי", כך נאמר בישיבה האחרונה של ועדת הכספים שדנה בדו"חות. משמעות ההערה היא כי יש חשש לחדלות פרעון של הרשות, לפיה לא ברור שהרשות תוכל להמשיך ולהתקיים כעסק חי.

במכתב ששלח יו"ר הרשות, אמיר גילת, לשר האוצר, יובל שטייניץ, מבקש גילת מהשר להעביר את עמדתו של משרד האוצר ביחס לרפורמה ברשות, זאת על מנת שהרשות תוכל לגבש תקציב לשנת 2012 ולהיערך בהתאם.

מתווה הרשות לגיוס העיקרי של המימון לרפורמה היה אמור להגיע ממענקים והלוואות, וכן מהעלאת האגרה (שבינתיים דווקא הופחתה) אולם תהליך זה, שכלל הסכמי שכר חדשים, פרישת 700 עובדים, וריכוז פעילות רשות השידור בשלושה מוקדים, לא הושלם. אחת האפשרויות שנבחנו באחרונה, בהתאם להנחיית ראש הממשלה והשר הממונה על הרשות, בנימין נתניהו, היה לממן את הרפורמה באמצעות מכירת נכסי הרשות אולם מכירת הנכסים, באם מימושם יספק, הוא תהליך ארוך למדי.

"הרשות ממתינה מזה כשנה ליישום הרפורמה, ואם אין לאוצר אפשרות לממן, כפי שהבטיח, את מלוא הרופרמה, אפשר לחשוב גם על מתווה שונה", אמר גילת במכתב. "למשל, מתן אפשרות לפרישה מרצון של עובד שירצה תמורת תנאים הולמים והשקעה ראשונית בתוכן וטכנולוגיה. כך נוכל לצאת לדרך באופן מיידי עם תוכנית ריאלית, מעשית ובת השגה. אני חושש שברירה של 'הכל או לא כלום', תשאיר אותנו בלא כלום". גילת מציין במכתבו כי במצב הנוכחי לא תוכל רשות השידור לעמוד בדרישת החוק להקצאת 36% מהכנסות הטלוויזיה להפקות חיצוניות.

"רשות השידור אינה יכולה להמשיך ולפעול בתנאי אי ודאות כה גדולים ומגבילים", הוסיף גילת. "כל יום שבו לא מתקבלת החלטה בקשר לאמצעים להשגת נוסחה מוסכמת למימון הרפורמה – כך ירחק היום שבו תוכל להבריא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully