וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ עינת וילף: "אחזקת כלי תקשורת הופכת כדאית פחות ופחות"

אמילי גרינצווייג

22.11.2011 / 14:36

ועדת הכלכלה דנה בנושא הריכוזיות בתקשורת לבקשת חברת הכנסת עינת וילף, שאמרה את הדברים שבכותרת

ועדת הכלכלה דנה היום (שלישי) בנושא הריכוזיות בשוק התקשורת והבעלויות הצולבות, זאת בעקבות דו"ח שהכין בנושא מרכז מחקר ומידע בכנסת לבקשתה של ח"כ עינת וילף (עצמאות).

"אחזקת כלי תקשורת הפכה לכדאית פחות ופחות מסיבות שונות ולתחושה שהרווחיות בתחום התקשורת יורדת", אמרה ח"כ וילף. "יש תהליך של ירידה ברווחיות וגם הפסדים של ממש. ודווקא על רקע זה אנחנו רואים יותר אנשי עסקים שנכנסים לכלי התקשורת. ההחלטה של בעלי ההון להיכנס לכלי התקשורת מעלה את החשש שהם נכנסים לכלי התקשורת כדי להגן על אינטרסים אחרים שלהם".

לדברי יו"ר הוועדה, ח"כ כרמל שאמה-הכהן (ליכוד), "הנושא הבעייתי בתקשורת הוא פחות הריכוזיות אלא יותר בתחום הבעלויות הצולבות. אין תוכנית עסקית בריאה לגופי תקשורת בישראל,אולי בגלל תנאי השוק והרגולציה. אם גוף לא מרוויח, רק בעל הון יכול להחזיק בו". שאמה-הכהן התייחס למצבו של ערוץ 10 ואמר "אם נאשר את דחיית החובות של ערוץ 10 ונרגיל אותו להיות תלותי, נשחרר ערוץ נכה". ח"כ שאמה-הכהן אף חשף הצעה שלו בנושא: "בחנתי לאחרונה אפשרות מסוימת שלפיה בעל עיתון יוכל להחזיק ביותר אחוזים בערוצים הטלוויזיה", אמר שאמה-הכהן ביחס להגבלה הקיימת כיום האוסרת על בעל עיתון להחזיק יותר מ-8% בערוץ טלוויזיה.

מנכ"ל הרשות השניה, מנשה סמירה, טען כי הבעייתיות נובעת ממבנה הרגולציה על שוק התקשורת, שמורכב מכמה גופים שונים: "הבעיה המבנית בתחום התקשורת מייצרת תלותיות בשלטון. יש שלושה גופים נפרדים שקובעים את הרגולציה על התוכן, הפיצול המבני הזה מחליש את המערכות ומייצר תלותיות".

"אולי עיתונאים יחתמו הצהרת נאמנות למקצוע שלהם?"

הבמאי יריב הורוביץ ויו"ר איגוד המפיקים, אסף אמיר התייחסו למשבר הכלכלי בגופי התקשורת שנובע בעיקרו בירידה מהכנסות שוק הפרסום: "מי שהחליט להפסיק לפרסם הוא הבעלים", אמר אמיר. "הוא לא יכול לבוא ולבקש הקלות. אולי המפרסמים המרכזיים לא צריכים להחזיק גופי תקשורת".

הורוביץ טען כי הדבר נובע, בין היתר, מחוסר עדכון של מחירי הפרסום: "מפרסמים שהם הבעלים של גופי התקשורת מייצרים הפסדים שלא קיימים, לא מעדכנים את מחירי הפרסום ואז מבקשים מאיתנו לייצר דרמות בזול ומבקשים מוועדת הכלכלה לדחות להם תשלומים. בערוץ 2 יושבים כל המפרסמים של המשק, הם מורידים את ערוץ 10 על הברכיים, ומה הפלא שהוא קורס? יושבים עיתונאים שמקבלים משכורת מבעלי הון ולא יכולים להגיד איפה הבעיה, כי הם מקבלים משכורת מהאנשים האלו".בתגובה אמרה ח"כ יוליה שמאלוב ברקוביץ' (קדימה): "אולי עיתונאים צריכים לחתום על הצהרת אמונים למקצוע שלהם?"

ח"כ דב חנין (חד"ש) אמר: הבעייתיות היא שליטה של מעט בעלי הון על התקשורת באופן טוטאלי. זאת איננה תופעה ישראלית, אלא תופעה כלל עולמית. זה אחד המאפיינים של הקפיטליזם המונופוליסטי. אנחנו מדברים כאן על בעלויות שמייצרת ומשפיעה על האג'נדה. כניסת האג'נדה של בעלי התקשורת הם סכנה לדמוקרטיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully