וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"צ דחה העתירה נגד מינוי בן מנחם לתפקיד מנכ"ל רשות השידור

אמילי גרינצווייג

24.11.2011 / 13:02

בית הדין קבע כי מינויו של בן מנחם לתפקיד עובד במבחן הסבירות, למרות טענות אגודת העיתונאים לחוסר סבירות במינוי

בג"ץ דחה את עתירת אגודת העיתונאים בתל אביב נגד הליך מינויו של מנכ"ל רשות השידור, יוני בן מנחם.

בעתירה, שהוגשה בחודש יולי האחרון נגד ממשלת ישראל, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, רשות השידור, ועדת האיתור לתפקיד מנכ"ל רשות השידור ומנכ"ל הרשות, יוני בן מנחם, הועלו טענות נגד ההחלטה למנות את בן מנחם. בין יתר טענותיה, גרסה האגודה כי החלטת ועדת האיתור חרגה ממבחן הסבירות, שכן לא נתנה משקל למספר נתונים הקשורים בבן מנחם, בהם ציונו במבחן פיל"ת ונתונים נוספים.

כמו כן טענה האגודה כי מדובר במינוי פוליטי פסול, משום קיומה של זיקה פוליטית בין חברי ועדת האיתור לבין השר הממונה על ביצוע חוק רשות השידור, ראש הממשלה בנימין נתניהו. בהמשך טענה האגודה כי בן מנחם אינו עומד בתנאי הסף לתפקיד.

בפסק הדין קבעו השופטים עוזי פוגלמן, אליעזר ריבלין ויצחק עמית כי החלטת ועדת האיתור אינה חורגת ממתחם הסבירות באופן שמצדיק את התערבותו של בית המשפט ודחו גם את שאר הטענות. "בסופו של יום – וגם אם הדעות חלוקות ביחס לגופו של המינוי – יש לזכור את התשתית הרחבה שהונחה לפני ועדת האיתור", נכתב בתשובה לעתירה. "המלצותיה של ועדה זו התבססו, בין היתר, על כך שלמשיב ניסיון משמעותי בטלוויזיה וברדיו...על רקע תשתית רחבה זו, לא מצאנו עילה להתערבותנו בהחלטת הממשלה".

יוני בן מנחם, מנכ"ל רשות השידור אמר בתגובה: "אני מקווה כי כעת כל הכוחות שפעלו נגדו בתוך רשות השידור ומחוצה לה יתאחדו וישקיעו את מרצם להצלחתה של רשות השידור והשידור הציבורי".

יו"ר רשות השידור, אמיר גילת, מסר: "בג"צ אמר את דברו פה אחד ואני מברך על החלטתו. הוכח שוועדת האיתור עשתה את עבודתה בצורה מקצועית ובחרה במועמד המתאים ביותר. עכשיו יש להניח בצד את חילוקי הדעות, לנפץ את המחנאות, להצעיד יחד כולנו את רשות השידור ולהפוך אותה לגורם משפיע בחברה הישראלית".

יוסי בר מוחא, מנכ"ל אגודת העיתונאים, מסר בתגובה: "נלמד את הפסיקה ונגיב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully