וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערוץ 10: בג"צ ידון מחר בעתירה נגד המעבר לירושלים

אמילי גרינצווייג

27.11.2011 / 14:12

בג"צ ידון בעתירה של עובדי החברה נגד המעבר לאולפנים בנווה אילן וכן בעתירת עיריית ירושלים כי החברה תעבור לעיר עצמה

בג"ץ ידון מחר (שני) בעתירות בנוגע למעבר חברת חדשות 10 לשידור מהאולפנים בנווה אילן. בית המשפט, בהרכב של שלושה שופטים: אשר גרוניס, סלים ג'ובראן ועדנה ארבל, ידון הן בעתירת עובדי חברת חדשות 10 נגר מעבר החברה והן בעתירת עיריית ירושלים שדורשת כי החברה תעבור לתחומי ירושלים עצמה ולא לסביבותיה כמתוכנן.

כפי שפורסם לראשונה בוואלה! ברנז'ה, כבר בחודש אפריל החלו עובדי חברת החדשות של ערוץ 10 בהתארגנות להגשת עתירה נגד המעבר לירושלים, שהוא חלק מתנאי הארכת הזיכיון של הערוץ, שצפי להסתיים בינואר 2012. העובדים טוענים כי המעבר לנווה אילן, שעל פי הודעת הנהלת הערוץ לרשות השנייה יתבצע עד ל-15 בדצמבר, יפגע בתנאי העבודה וזכות לחופש עיסוק ופרנסה.

בחודש ספטמבר מחק בית המשפט המחוזי בירושלים את עתירת עובדי הערוץ תוך כדי כך שהוא מקבל את טענת הנתבעים, הרשות השניה, ערוץ 10 וחדשות 10, כי אין לו סמכות לדון בסוגיה וכי דיון בנושא צריך להתקיים בבג"צ. בית המשפט המחוזי לא דן בתוכן העתירה עצמה, אלא בסמכותו לדון בה. העובדים הגישו לאחר מכן את עתירתם לבג"צ. מאוחר יותר, בחודש נובמבר, עתרה עיריית ירושלים נגד הרשות השנייה, שר התקשורת וערוץ 10, בדרישה להורות לערוץ 10 להעתיק את משכנו הקבוע לתחומי המוניציפליים של העיר ירושלים.

כמו כן ביקשה העירייה להוציא צו המורה לערוץ ולחברת החדשות לחדש את פעולות ההיערכות למעבר לירושלים ולעצור את היערכות המעבר לנווה אילן. פסיקה בנושא יכולה להיות רלוונטית גם לחברת החדשות של ערוץ 2 המשדרת מנווה אילן.

בימים אלו נמשכת היערכות ערוץ 10 למעבר לנווה אילן, זאת למרות המצב הכלכלי של הערוץ והעלויות הגבוהות הכרוכות במעבר המוערכות בכ-20 מיליון שקלים והתוספת לפעילות השנתית של חברת החדשות שמוערכת ב-12 מיליון שקלים בשנה.

  • עוד באותו נושא:
  • ערוץ 10

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully