וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב: הפגנה למען קרן נויבך ונגד "קמפיין ההפחדה"

אמילי גרינצווייג

27.11.2011 / 19:16

עשרות עיתונאים צעדו לבניין קול ישראל של רשות השידור בתל אביב במחאה על "קמפיין ההפחדה" נגד עיתונאים ונגד הכוונה לפטר את קרן נויבך מהגשת "סדר יום" של רשת ב'

עשרות נכחו היום (ראשון) ב"הפגנה אילמת" נגד מה שהם מכנים "קמפיין ההפחדה" נגד העיתונאים ברשות השידור. ההפגנה התגבשה על רקע הפרסומים אודות הכוונה לפטר את קרן נויבך מתפקידה כמגישת "סדר יום" ברשת ב', זאת לאחר שעורכת התוכנית זומנה לשימוע שלפני פיטורים ונויבך עצמה הודחה מהגשת תוכנית התחקירים "מבט שני".

המפגינים, בהם פעילים חברתיים ומספר מועט של עיתונאים, התכנסו בתחילה בבית העיתונאים בו הם נשאו דברים מנכ"ל אגודת העיתונאים בתל אביב, יוסי בר-מוחא ודורון טימור נציג ארגון "כוח לעובדים". בר-מוחא התייחס לחקיקה האחרונה בנושא התקשורת והרוחות הרעות של מעורבות פוליטתי בתחום בתקופה האחרונה ואמר: "לא רק נויבך היא הבעיה, זו רק תחילת הדרך. אנחנו רואים את זה בהליכי חקיקה בתקופה האחרונה ובמיוחד ב'חוק ההשתקה'. אנחנו רואים את זה גם בטלוויזיה החינוכית ששם הקים שר החינוך ועדת איתור שבחרה באלדד קובלנץ, אבל אז הגיעה לשכת ראש הממשלה וביטלה את המינוי כי הם מעוניינים לסגור את החינוכית". בשיחה עם וואלה! ברנז'ה הוסיף בר-מוחא :"עובדי רשות השידור כמעט לא היו בין המפגינים, זאת מאחר שהם חששו להופיע בצידו השני של המתרס. עם זאת חלק גדול מהעובדים הביע מתוך תחומי מתקני הרשות, הזדהות עם ההפגנה".

לאחר הנאומים החלו המפגינים לצעוד למתחם קול ישראל שבתל אביב, כשחלקם לבוש בבגדים שחורים. המפגינים שצעדו והפגינו מול המתחם בדממה, חלקם עם פיות מכוסים, הניפו מספר שלטים עליהם נרשם "כשמשתיקים את העיתונות משתיקים את כולנו".

מרשות השידור נמסר בהתייחס להפגנה: "ברשות השידור אין מדיניות של סתימת פיות או הפחדה של עיתונאים, ולא התקבלה שום החלטה להעביר את קרן נויבך מתכניתה ברשת ב'. לגבי התכנית 'מבט שני', מנהליה של קרן נויבך העלו שורה של טענות על תפקודה המקצועי בטלוויזיה, וביקשו להחליפה. במקומה הוחלט שתגיש את התכנית העיתונאית והמגישה, נועה ברק.

"לגבי פיטורי עיתונאים", הוסיפו ברשות, "מדובר בבחינת המשך העסקתם של כמה עיתונאים ברדיו ובטלוויזיה, במסגרת ההסכם הקיבוצי מ-1974, שבו נבחנת המשך העסקתם של כל העיתונאים העובדים פחות משלוש שנים ברשות השידור. ברשות השידור מביעים צער על כך שעיתונאים רבים נופלים בפח של ספינים ושקרים שמפיצים גורמים אינטרסנטים בתוך הרשות ומחוץ לה, שחלקם מככב בדו"ח מבקר המדינה האחרון, החמור ביותר בתולדות רשות השידור. מצער שאגודת העיתונאים בתל אביב לא מסיקה את המסקנות מהפסדה בבג"צ האחרון ומנסה לייצר ספינים חדשים במקום לסייע לרשות השידור להיחלץ ממצבה הקשה, ולהציל את השידור הציבורי ממצוקתו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully