וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רותי יובל על התנצלות ערוץ 10: "הערוץ שידר משהו שאינו אמת"

אמילי גרינצווייג

27.11.2011 / 19:30

עורכת "השבוע" שהתפטרה בעקבות ההתנצלות בפני שלדון אדלסון תוקפת: "אם יש לך כוח וכסף - אתה יכול לקנות את האמת". אבנר הופשטיין לדרור אידר: "עיתונאי מחורבן"

"מה שחמור הוא שכללי המשחק הופרו, ופתאום אם יש לך כוח וכסף אתה יכול לקנות את האמת", כך אמרה הערב (ראשון) עורכת מהדורת "השבוע" בחדשות 10 לשעבר, רות יובל, במסגרת פאנל בנושא פרשת שידור ההתנצלות בפני שלדון אדלסון בערוץ, שנערך באוניברסיטת תל אביב.

יובל התייחסה להחלטת הערוץ לשדר את ההתנצלות ואמרה: "חשבתי שבמקרה הזה צריך ללכת לבית משפט, כי האופן שהדברים מתנהלים הם כמו שהבריון של השכונה מגיע לילד העני, לוקח לו את המשחק ואומר לו שזה 'כי אני רוצה'. לא היה פה עניין של אמת, הכסף היה של מי שרצה שיגידו עליו כי לא נפל פגם בהתנהלותו מאז ומעולם - והוא קיבל את זה". יובל אף התייחסה לסיבות שהובילו להחלטה לשדר את ההתנצלות ואמרה: "אולי לא היה לחץ, אלא רק רצון לחסוך. אבל ברור שהסיפור הוא כלכלי. הליך משפטי הוא נורא יקר, לערוץ 10 יש בעיות כלכליות מאוד גדולות, ולאדלסון יש הרבה כסף. ערוץ 10 נאלץ להפר את תקנון האתיקה ואת כללי הרשות ונאלץ לשדר משהו שאיננו אמת".

עו"ד מיבי מוזר, שמשרדו מייצג בין היתר את העיתונים הארץ וידיעות אחרונות אמר בהתייחס להתנצלות :"מה שחריג בסיפור הזה זו ההתנצלות. זה נוסח התנצלות לא מקובל, הוא גורף מדי. יתרה מכך, הדבר הראשון שעושים הוא לדבר עם הכתב ולבדוק על סמך מה מבוססת הכתבה. כאן, לפי מה שסופר ופורסם, הכתבים אומרים כי הנושא לא נבדק מולנו ועל כך אנחנו רוגזים" מוזר התייחס גם להסכם הסודיות שנקבע במסגרתו נאסר על המעורבים בפרשה לדבר על ההסכם שהוביל לשידור ההתנצלות ואמר: "מעל הכל זה שנקבע כי ההסכם סודי, זה מוזר מאוד. ניסיתי לראות אותו, בשם רותי יובל, ועד היום לא נתנו לי לראות אותו".

"אתה עיתונאי מחורבן"

מהומה קטנה התרחשה בעת שדיבר עיתונאי ישראל היום דרור אידר. אידר תקף את יובל ואת הכתב אבנר הופשטיין וטען כי ישנו חשש כי היה לשניים אינטרס בפרסום כתבה נגד אדלסון ותהה האם היו מפרסים תחקיר אודות נוני מוזס (בעלי ידיעות אחרונות - א.ג), אידר הוסיף והתייחס להטייה השמאלית לכאורה של השניים ואמר ליובל : "7 ימים בעריכתך היה איום ונורא, שונא הכל. הרגשתי שלי ולשכמותי, הציבור הניאו- שמרני, ימין-ליכוד, אין מקום להבעת דעה. הוולדמורט היו הימין המתנחלים, הליכוד הימין. זה היתה החוויה שלי".

בהמשך אמר אידר כי "ערוץ 10 לא התחרה עם ערוץ 2 על השמעת הקול שלי, הוא עקף אותן שמאלה. הוא מתח את הגבולות מצד שמאל. למה זה חייב להיות כך?". יובל כעסה על דבריו ואמרה, בהתייחס לתיקון המוצע בימים אלו לחוק לשון הרע "זה לא נכון. ב-300 אלף שתצטרך לשלם תאלץ להביא דוגמאות לדבריך". יובל סיפרה בהמשך כי מערכת "השבוע" הגישה תלונה למועצת העיתונות נגד ישראל היום בהתייחס לסיקור הפרשה בעיתון.

גם הופשטיין הגיב לדבריו של אידר ואמר "הכפשת את הכתבה מבלי שראית אותה, אז קודם כל אתה עיתונאי מחורבן" דבר שגרם לאידר לצאת באופן מיידי מן האולם ולתרעומת מצד קהל השומעים. לאחר מכן הסביר הופשטיין כי הוא התייחס למאמר שפרסם אידר על התחקיר בו התייחס אל עושי התחקיר כשקרנים. עוד אמר הופשטיין, בהתייחס לגל החקיקה הנוכחי: "הסיפור עם אדלסון היה נראה הזוי, אבל עכשיו הוא כבר לא נראה כמו תופעה ביזארית, זה חלק מהבון-טון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully