וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תוכנית חיסכון" תוכר כתוכנית תעודה

אמילי גרינצווייג

28.11.2011 / 15:18

הרשות השנייה קיבלה את ערעור חברת החדשות ותכיר בתוכנית היומית לז'אנר התעודה. יו"ר איגוד המפיקים: "מעציב שהרשות השנייה מוצאת לנכון לעגל פינות"

מועצת הרשות השנייה קיבלה את ערעור חברת החדשות של ערוץ ,2 ותכיר ב"תוכנית חיסכון", תוכנית הכלכלה היומית, כתוכנית מסוג תעודה. בדיון שקיימה אמש (ראשון) המועצה, הוחלט פה אחד להפוך את ההחלטה הקודמת שקיבלה ועדת הטלוויזיה של הרשות בחודש מאי האחרון לפיה המועצה תפסיק להכיר בתוכניות הכלכליות, "תוכנית חיסכון" של חדשות 2, ו"לילה כלכלי" של חדשות 10, כתוכניות תעודה. ההחלטה התקבלה בכפוף להסתייגויות לפיהן חברת החדשות התחייבה לעמוד בכל הקריטריונים שיקבעו על ידי הרשות. ועדת הטלוויזיה צפויה לאשר את הקריטריונים, כפי שיתקבלו מהנהלת הרשות תוך כשבועיים.

"תוכנית חיסכון" הוכרה לראשונה כתוכנית תעודה על ידי המועצה באוגוסט 2010. החלטה זו היתה החלטה שנויה במחלוקת ועוררה ביקורת קשה בנושא, בין היתר מאיגודי היוצרים.

יו"ר וועדת הטלוויזיה, יעקב שחם אמר: "התוכנית אושרה והיא תשובץ בלוח השידורים לחודשים ינואר-יוני. מנכ"ל חברת החדשות אבי וייס התחייב לבצע את ההנחיות כדי שהתוכנית תוכר כתוכנית תעודה. ועדת הטלוויזיה תקבע את הקריטריונים, שיילקחו מהגדרות הז'אנר של תוכנית תעודה, על בסיס המלצת הנהלת הרשות".

יו"ר איגוד המפיקים, אסף אמיר תקף את החלטה הרשות ואמר: "זה מעציב שהרשות השנייה מוצאת לנכון לעגל פינות, בלי להתייעץ עם שאר הגופים, כמו היוצרים, כשגם כך מחוייבויות התוכן של גופי השידור הולכות לרדת בצורה דרסטית עם המעבר לרישיונות. הייתי מצפה מהרשות שבדברים האלה שנוגעים לנו מאוד לפחות נקבל הסברים ונוכל להביע את עמדתו שבמקרה זה היא התנגדות נחרצת". עוד אמר אמיר: "התוכנית עצמה היא תוכנית ראויה, וחבל שלא ניתן לעשות תוכניות ראויות בלי לקבל בתמורה הקלה מהרשות השנייה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully