וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערוץ 10: העובדים משכו העתירות נגד המעבר לירושלים

אמילי גרינצווייג

28.11.2011 / 17:05

שופטי בג"צ המליצו לנציגי העובדים למשוך את העתירה נגד המעבר - ונציגי העובדים נענו "בלב כבד". עיריית ירושלים סירבה למשוך העתירה והפסיקה בעתירה זו תינתן בהמשך

עובדי חדשות 10 משכו את עתירתם נגד מעבר החברה לנווה אילן, זאת על פי המלצת שופטי בג"צ שנו בנושא היום. עיריית ירושלים, שעתרה בבקשה לחייב את החברה לעבור לתחומיה המוניציפליים של ירושלים, סירבה למשוך את העתירה, על אף המלצת השופטים, ופסק דין בעניין עתירה זו יינתן בהמשך.

עו"ד בן טובים, שייצג את עובדי חדשות הערוץ אמר במהלך הדיון כי "בלב כבד, מתוך חששות למקור פרנסתם של מאות עובדים, אני מושך את העתירה לאור המלצת ביהמ"ש, ואני חוזר ואומר - בלב כבד". במהלך הדיון טען עו"ד בן טובים, כי ערוץ 10 עומד למעשה גם היום בתנאי הזיכיון, זאת נוכח קיומם של אולפנים בירושלים. אבי אלקלעי, יוזם העתירה, הסביר את הטענה בשיחה עם וואלה! ברנז'ה ואמר :"הנושא הוא מה היא ליבת הפעילות של חברת החדשות, ואם היה מתקיים דיון בנושא, היה מתברר כי אין ליבת פעילות. המהות של החדשות היא עבודה מבוזרת, ואי אפשר להתייחס לאולפן החדשות ממנו מוגשת המהדורה כליבת הפעילות. לכן מבחינה זו הפסיקה, כמו החקיקה, היא אנכרוניסטית לעולם המודרני".

מעיריית ירושלים נמסר: "טרם התקבל פסק דין בעתירה. אנו רואים חשיבות רבה במעברם של ערוצי החדשות לתוך גבולותיה המונציפליים של ירושלים בכדי לחזק את מעמדה וכלכלתה של בירת ישראל ואיננו מתכוונים לוותר על כך, בין אם באמצעות פסיקת בית המשפט ובין אם באמצעות פניה לחברי הכנסת כדי שיבהירו באופן ברור באמצעות חקיקה כי ירושלים איננה גבעתיים או נווה אילן וכי לכך התכוון המשורר בחוק הרשות השנייה כשכתב 'ירושלים'. חובתנו היא להמשיך ולחזק את התנופה כלכלית החלה בבירת ישראל במטרה ליצור בה מקומות תעסוקה נוספים ולמשוך אליה אוכלוסייה איכותית וצעירה".

מהרשות השניה נמסר בתגובה: "עמידה בהוראת החוק מחייבת את כלל הזכיינים, ושידור חדשות מאזור ירושלים ע"י חדשות 10 יבוצע במועדו כפי שבא כוחם הודיע לבית המשפט העליון בדיון".

  • עוד באותו נושא:
  • ערוץ 10

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully