וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פיטורי אביב לביא ממעריב - הדמוקרטיה החשוכה של נוחי דנקנר"

אמילי גרינצווייג

29.11.2011 / 9:38

ארגוני איכות הסביבה זועמים על פיטורי הכתב הבכיר של התחום ממעריב ומאשימים את יו"ר קבוצת IDB, שבבעלותו עסקים עם נגיעה לתחום. מעריב: "מדובר בהתייעלות, אין קשר ל-IDB"

פיטוריו של אביב לביא, עיתונאי איכות הסביבה הבכיר של מעריב, עוררו תגובות חריפות בקרב התנועות הסביבתיות. פיטוריו של לביא באים כחלק מגל הפיטורים בקבוצת מעריב במסגרתה דרש דירקטוריון החברה לקצץ כ-12% משכר המערכת, דבר שהוביל לגל הפיטורים בו יפוטרו לבסוף כ-30 עובדים.

התנועה הירוקה פרסמה הודעה בה היא תוקפת את ראשי מעריב ההחלטה: "ההחלטה הזו היא חלק משורת החלטות בעייתיות של עורכי 'מעריב' ומנהליו מאז עבר לשליטת קבוצת דנקנר", טוענת רחלי תדהר-קנר, יו"ר "התנועה הירוקה". "כשהאינטרסים העסקיים והמסחריים נותנים את הטון, אין פלא כי סיקור הנושאים הסביבתיים עבור הציבור מאבד מחשיבותו. מר דנקנר, אשר טען כי הוא מגיע בשם הדמוקרטיה להציל את מעריב, מראה לנו מהי דמוקרטיה חשוכה. הוא מסתובב עם חמאה על הראש ומקווה שהשמש הציבורית לא תזרח עליו. בדומה להחלטות קודמות של ראשי העיתון, שהחליטו שלא לסקר חדשות כלכליות שלא עמדו בקנה אחד עם האינטרסים המסחריים של קבוצת IDB וראשיה בעבר, קל למערכת לפטר בעדיפות ראשונה כתב סביבה עטור פרסים ובעל השפעה, העלול לחשוף ניגודי אינטרסים ומחדלים בהתנהלות עסקי הקבוצה האחרים".

עוד ציינה התנועה כי בבעלות נוחי דנקנר, יו"ר קבוצת IDB שהיא בעלת השליטה בעיתון, נמצאים בין השאר מפעל התעשייה "כיתן דימונה", מפעלי המלט של "נשר", מפעל "אגן כימיקלים" ומפעלי תעשייה נוספים, אשר פגיעתם הסביבתית עלתה לדיון ציבורי לאחר תחקירים עיתונאיים בעבר. מוסי רז, יו"ר עמותת חיים וסביבה", ארגון הגג של ארגוני הסביבה תגף גם הוא את ההחלטה ואמר: "אביב לביא הוא מזה עשור כתב הסביבה החשוב ביותר בארץ. הפיטורין שלו, בידי עורכי מעריב, מעידים על כך שלבעלי ההון יש מה לחשוש מהחשיפות האמיצות שהוא מביא, ומהווים חלק מגל ההשתקה של התקשורת הישראלית שמתחולל בשבועות האחרונים".

ממעריב נמסר בתגובה:"נושא הגנת הסביבה ימשיך לעמוד בסדר עדיפות גבוה מאוד בסיקור העיתונאי של קבוצת מעריב. יש בעיתון כתבים וכותבים מן השורה הראשונה שעוסקים וימשיכו לעסוק בתחום זה. לצערנו, עקב המצב הכלכלי אנו נאלצים להיפרד בימים אלה משורה של עיתונאים ועובדי מערכת. אנו מקווים כי נוכל להרחיב את השורות כשהמצב הכלכלי ישתפר. ההחלטה הקשה והכואבת על זהות האנשים שאנו נאלצים להיפרד מהם עקב המצב, היא של ראשי מערכת העיתון בלבד, ואין לה שום קשר לקבוצת IDB ובוודאי לא לעומדים בראשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully