וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלי צה"ל: "אהוד ברק מעביר את התחנה מסדר ביזיון"

אמילי גרינצווייג

29.11.2011 / 18:57

החלטתו של שר הביטחון למנות את קצין החינוך הראשי כמחליפו של מפקד התחנה עד להחלטה על המפקד החדש עוררה זעם בקרב בכירים בתחנה. מיכה פרידמן: "אני בוש ונכלם, זה איום"

ההודעה על סיום כהונתו של יצחק טוניק, מפקד גלי צה"ל עוד בטרם התקבלה ההודעה על מחליפו תפסה בהפתעה את אנשי התחנה. בהודעה שהעביר טוניק לעובדי התחנה נכתב כי "בימים האחרונים התברר כי שר הביטחון אינו מאשר את הארכת כהונתי ולכן סוכם כי בתקופה הקרובה קצין חינוך ראשי ישמש כממלא מקום בסיוע של ראשי המחלקות בתחנה" טוניק הוסיף "צר לי כי נבצר ממני להיפגש ולהודיע על כך באופן יותר אישי". טוניק אף הוסיף כי ברגע שימונה מפקד לתחנה, הוא ישוב ויחפוף אותו לתפקיד.

עובדי וחיילי התחנה הרבים הזדעקו על ההודעה, הן על עזיבתו הפתאומית של טוניק והן מינויו של קצין חינוך ראשי למפקד התחנה וכינו אותה "הדחה נוספת של טוניק". "הסיטואציה היא פסיכית לחלוטין", אומר איש התחנה, מיכה פרידמן. "אינני יודע ממה זה נובע מחשיבה או אי חשיבה ושני הדברים כאחד הם גרועים. אם מישהו חשב שזה סידור זמני רק כדי שטוניק לא יישאר מעבר לזמן שהוקצב לו, אז השאלה היא מה באמת מניע את זה. ראוי היה למנות מישהו מראשי המחלוקות כמו שקורה כאשר מפקיד יוצא לחופשה, אז לא ממנים את קצין החינוך הראשי".

"איך לוקחים את קצין חינוך ראשי, שהוא איש מצוין, אבל שמעולם לא התעסק עם המקצוע הזה?", הוסיף פרידמן. "נדרשת פה מיומנות. אם מחר הוא יצטרך לקבל החלטה לגבי ברק, איך אפשר לבוא אליו בטענות? שעה שעה ויום יום אנחנו צריכים להוציא מוצר שאנשי מקצוע יושבים עליו ומנסים לעשות את המיטב.איך אפשר להפקיד בראש הפרויקט הזה מישהו שאין לו מושג במוצר? אם גם כך טוניק יגיע לחפיפה, אז למה לא לתת לו להשאר עוד שבועיים? עדיף לתת לנהג המנוסה לשבת ליד ההגה".

"אני לא מבין מאיפה הדבר העקום הזה נולד ואני מאוד מקווה שלא היה פה רעיון להכתים את התחנה. זה מציג את התחנה כקליפת שום, כדבר שכל אחד יכול לבוא ולנהל וללא הכישורים", מוסיף פרידמן. "המימד הסמלי הוא מאוד מדאיג, מעבר להבעת אי האמון, מעבר לטוניק ועובדי התחנה כולה, יש פה אמירה שהעסק הזה כפוף באופן הרמטי לסמכות צבאית שאיננה נובעת מהמקצועיות שלה אלא מהדרגה שיושבת על כתפיה. אני בוש ונכלם וזה מצב נורא ואיום. יש פה תחושה שמעבירים את התחנה מסדר ביזיון, כדי שתבין את דעתו של השר עליה. מעולם לא נתנו נימוקים על ההחלטה לסיים את כהונתו של טוניק ולא ניתנים גם היום. מי שחשד שהמניעים של ברק הם מעבר לסיום הקדניצה, כנראה שהחשד שלו לא היה לשווא".

ח"כ נחמן שי (קדימה) ששימש כמפקד גלי צה"ל בעבר אמר :"המצב הזה מעיד על כך שפועלים בטירוף מערכות. אין סיבה שאם יש מפקד שיכול להיות זמין לעוד תקופה מסוימות, יפעילו מפקד צבאי שהוא קצין חינוך ראשי. זה מראה עד כמה השיקולים להחלפתו היו לא עניינים ונבעו מנקמנות אישית. זו טעות ולא נכון שקצין חינוך ראשי, שיש לו עוד כמה נושאים להתעסק בהם, ינהל את גם את גלי צה"ל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully