וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעריב: אזהרת "עסק חי" בדו"חות הכספיים

אורן פרוינד

30.11.2011 / 10:04

עיתון שרף 50 מיליון שקל ברבעון; הכנסות העיתון ירדו ברבעון השלישי ב-9% והסתכמו ב-69.9 מיליון שקל; ההפסד הנקי של העיתון גדל ב-3% ל-33.8 מיליון שקל

עיתון "מעריב", מקבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר, דיווח הבוקר על תוצאותיו הכספיות לרבעון השלישי של 2011 והציג ירידה של 8% ברווח התפעולי ל-30.8 מיליון שקל. ההכנסות של העיתון ירדו במהלך הרבעון ב-9% והסתכמו ב-69.9 מיליון שקל. ההפסד הנקי של החברה גדל ב-3% והסתכם ב-33.8 מיליון שקל.

הירידה בהכנסות החברה מוסברות על ידי הדירקטוריון כנגזרת למצב התזרימי הרעוע של החברה, בעקבותיו נוצר מחסור בנייר אשר גרם לצמצום בהיקף עמודי העיתון ולוויתור על עבודות חוץ שהביאו לירידה האמורה בהכנסות. רואי החשבון של החברה ציינו בדו"חותיה הכספיים כי "קיימים ספקות משמעותיים בדבר המשך קיומה של החברה "כעסק חי".

עיתון "מעריב", מקבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר, דיווח הבוקר על תוצאותיו הכספיות לרבעון השלישי של 2011 והציג עלייה של 8% בהפסד התפעולי לסכום של 30.8 מיליון שקל. הכנסות העיתון ירדו במהלך הרבעון ב-9% והסתכמו ב-69.9 מיליון שקל.

הירידה בהכנסות החברה מוסברות על ידי הדירקטוריון כנגזרת למצב התזרימי הרעוע של החברה, שבעקבותיו נוצר מחסור בנייר אשר גרם לצמצום בהיקף עמודי העיתון ולוויתור על עבודות חוץ שהביאו לירידה האמורה בהכנסות.

הרווח הגולמי של העיתון הסתכם ב-10.2 מיליון שקל ברבעון השלישי - גידול של 24% לעומת הרבעון המקביל אולם העלייה ברווח הגולמי מיוחסת להפחתה חד פעמית של מלאי ספרים ברבעון השלישי ולא לירידה בעלויות בפועל.

הירידה ברווח התפעולי נבעה הן מהירידה בהכנסות והן כתוצאה מעלייה של 9% בהוצאות המכירה והשיווק שהסתכמו ב-27 מיליון שקל. העלייה בהוצאות המכירה והשיווק של העיתון התרחשה בעקבות עלייה בהוצאות הטלמרקטינג וההפצה למנויים.

בשורה התחתונה, רשם העיתון הפסד נקי של 33.8 מיליון שקל, המהווה גידול של 3% מההפסד ברבעון המקביל שהסתכם ב-32.7 מיליון שקל.

דנקנר רכש את השליטה במעריב באמצעות דיסקונט השקעות בחודש יוני השנה וכיום מחזיק ב-62% ממניות העיתון. חברת הכשרת הישוב, שבשליטת משפחת נמרודי, עדיין מחזיקה ב-27% ממניות העיתון. במסגרת רכישת השליטה על ידי דסק"ש, הגיעה החברה להבנות עם הבנקים, במסגרתן, מחל בנק הפועלים לחברה על חוב של 74 מיליון שקל. בחלק מן הבנקים נדחה פירעון יתרת החוב לתקופה של 36 חודשים. כתוצאה מהשלמת העסקה, עבר העיתון מגירעון בהון העצמי של 83 מיליון שקל להון עצמי חיובי כשנכון להיום ההון העצמי של החברה עומד על 102.4 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully