וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: הציבור מרוצה מסיקור התקשורת את המחאה החברתית

אמילי גרינצווייג

30.11.2011 / 16:58

על פי סקר של חברת אג'נדה, 84% מרוצה מאופן הסיקור. עוד בסקר: 56% טוענים כי התקשורת לא צריכה להביע דעה

בשבוע הבא תציג מנכ"ל אג'נדה, ענת סרגוסטי, במסגרת כנס אילת לעיתונות, סקר דעת קהל שביקש לבדוק את הקשר בין התקשורת למחאה הציבורית. את הסקר, שנערך על ידי מינה צמח ממכון "דחף", הזמין ארגון אג'נדה, הפועל לקידום סיקור נושאים חברתיים באמצעי התקשורת.

מהסקר, שהתקיים במהלך חודש נובמבר, עולה כי 84% מהציבור מרוצה מאופן סיקור התקשורת את המחאה החברתית בקיץ האחרון. עוד עולה מהסקר כי 54% מהציבור חושב כי התקשורת צריכה רק להציג את המציאות ללא הבעת דעה. לגבי אופי הסיקור עול מהסקר כי 86% טוענים כי התקשורת הביעה עמדה בסיקור המחאה, 79% חושבים כי התקשורת הביעה תמיכה במחאה ו-78% חושבים שהתקשורת העצימה את המחאה. ככלל, 80% מהנסקרים נתנו לתקשורת ציון טוב או טוב מאוד על סיקור המחאה החברתית, לעומת 20% שנתנו לה ציון לא טוב. עוד עולה מהסקר כי 88% מהציבור תומך במחאה החברתית.

"ראוי לציין כי עברו למעלה משלושה חודשים ולמרות שהתקשורת ממעטת מאד לדבר ולכתוב על המחאה החברתית ואף יש 'היעלמות' של נושא המחאה, עדיין רוב הציבור תומך במחאה וחושב שהתקשורת תפקדה טוב מאד" נמסר מארגון אג'נדה, "הסקר מראה ביתר שאת כי הציבור שבע רצון מאד מכך שהתקשורת סיפקה מידע רב בנושא הכלכלי חברתי שכנראה היה נחוץ לציבור, ובעצם זהו תפקידה המסורתי של התקשורת.כמו כן, המחאה אפשרה לתקשורת לשים את הנושא החברתי כלכלי בראש סדר היום התקשורתי והציבורי מה שאינו זכור מזה שנים רבות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully