וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות עיתונאים בכירים: כוחות פוליטיים וכלכליים מנסים לפגוע בנו

אמילי גרינצוויג

1.12.2011 / 8:52

בעצומה, שמתפרסמת על רקע הקושי שמערימים על עבודתה של קרן נויבך ברשות השידור, נכתב: "העיתונאים יציבו חומה שתפריד באופן מוחלט בין בעלי השליטה, הון ושלטון, לבין המערכת המקצועית"

כ-50 עיתונאים בכירים חתמו על גילוי דעת, נגד מה שהם מגדירים כהשתלטות ופגיעה של אנשי השלטון ובעלי ההון בעיתונאים ובתקשורת, ובעד שמירה על העצמאות העיתונאית. "אנו עיתונאים בישראל מבהירים כי בימים אלו אנו ערבים זה לזה, ומחויבים להגנה על המקצוע ועל העוסקים בו, למען הציבור ובשליחותו", נכתב בעצומה. "מזה זמן פועלים כוחות איתנים, פוליטיים וכלכליים להחלשת המקצוע, תוך פגיעה בגופי תקשורת שונים ובאנשי המקצוע המסרבים לשרתם. העיתונאים החתומים על מודעה זאת לא יניחו לבעלי השררה לפגוע בעיתונאים, המחויבים אך ורק למקצוע שלהם".

העצומה, שהועלתה לדף פייסבוק בשם "גילוי דעת לעיתונאים", מתמקדת בהדחתה של קרן נויבך מהגשת "מבט שני", הכוונה לפטר את מירית הושמנד, עורכת תוכנית הרדיו "סדר יום" שבהגשתה של נויבך והשמועות על הכוונה לסיים את עבודתה כמגישת התוכנית. "אנו עוקבים בדאגה אחר המתרחש ברשות השידור", נכתב, "והפרסומים הנוגעים לעתיד התוכנית 'סדר יום' ומגישתה, קרן נויבך. תמהנו על הדחתה מהגשת 'מבט שני', קראנו על הנסיון לפטר את עורכת תוכניתה מירית הושמנד. ועתה, עם גל הידיעות על הכוונה לסלק את התוכנית 'סדר יום' מלוח השידורים, החלטנו להגיב... אנו משוכנעים כי הנהלת רשות השידור, אשר מחויבת לשידור ציבורי מקצועי וביקורתי כאחד, לא תיתן את ידה לפגיעה שכזאת".

בסוף העצומה נכתב: "העיתונאים בישראל יציבו חומה שתפריד באופן מוחלט בין בעלי השליטה, הון ושלטון, לבין המערכת המקצועית, כתנאי הכרחי לקיומה של עיתונות חופשית, בשם הציבור ולמענו". בין החתומים על העצומה: אמנון אברמוביץ', גיא רולניק, ירון לונדון, בן כספית, רונן ברגמן, רביב דרוקר, שי גולדן, אודי סגל, אלון בן דוד, אמנון לורד,אורי משגב, בן דרור ימיני, גיא זהר, משה ליכטמן, סמי פרץ, קובי מידן, רוני דניאל, רינו צרור ורן רזניק.

כלי התקשורת בישראל נתקלים בחודשים האחרונים במכשולים שמקשים על עבודתם. בכנסת עבר בקריאה ראשונה תיקון לחוק לשון הרע, שמבקש להטיל פיצויים מוגדלים על עיתונאי או מערכת עיתונאית שיפרסמו ידיעה שאינה נכונה. בוועדת הכלכלה של הכנסת מתנהל דיון בנוגע לחובות של ערוץ 10 שמאיימים על סגירתו. העצירה בשוק הפרסום גרמה לצמצומים ופיטורים במספר כלי תקשורת. בשבוע שעבר נודע על כוונת ראש הממשלה לסגור או לבצע שינויים מהותיים בטלוויזיה החינוכית.

לדף הפייסבוק של עצומת "גילוי דעת לעיתונאים"
רשות השידור: פוטרה עורכת תוכניתה של קרן נויבך
ח"כ נינו אבסדזה: "אפשר לחשוב שקרן נויבך היא סכנה קיומית"
סער נגד נתניהו: ”החינוכית לא תיקרע במשמרת שלי”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully