וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי כלי התקשורת הכי שמאלני בישראל?

אמילי גרינצוויג

4.12.2011 / 11:33

סקר מיוחד שיוצג בכנס אילת לעיתונות הנפתח היום מדרג את כלי התקשורת על פי הנטייה הפוליטית שמייחס להם הציבור. בראש הטבלה: 'הארץ', חדשות 2 ו-"ידיעות אחרונות"

כנס אילת לעיתונות 2011, יוצא היום (ראשון) לדרך. האירוע המרכזי של התקשורת בישראל, ייערך זו השנה החמישית, בין התאריכים 4 – 7 בדצמבר, במרכז הכנסים של מלונות "הרודס" אילת מרשת פתאל. הכנס מאורגן ע"י אגודת העיתונאים תל אביב, יחד עם אוניברסיטת בן גוריון בנגב. הכנס, בו ייקחו חלק כ-1500 אנשי תקשורת מהארץ ומחו"ל, עיתונאים, שרים, חברי כנסת, אנשי אקדמיה וכלכלה, כולל 30 פאנלים בנושאים מגוונים, הכוללים, בין היתר, עיסוק נרחב במדיה החדשה והשפעתה על התקשורת המסורתית העיתונאי.

שלום קיטל, לשעבר מנכ"ל חברת החדשות של ערוץ 2, שמונה לעורך התוכן של הכנס הסביר כי "זו הזדמנות ראשונה במעלה של התקשורת לעסוק באומץ בתהליכים העוברים עליה וביחסי הגומלין בינה לבין הציבור. הדיונים לא יתחמקו מעיסוק בשאלות שנויות במחלוקת, כמו התפקיד שנטלה התקשורת בטיפולה במחאה החברתית, יחסי ממשל- תקשורת והיכולת של העיתונות לבקר את עצמה. מוקד חשוב בכנס יהיה העיסוק בהתעצמותן של המדיות החדשות והשפעתן על התקשורת המסורתית".

בין היתר יוצג בכנס דירוג של כלי התקשורת על פי הנטייה הפוליטית שמייחס להם הציבור. על פי הסקר, שנערך באמצעות פאנל "פרויקט המדגם", בהשתתפות 502 איש המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה היהודית בישראל, עיתון "הארץ" וחדשות ערוץ 2 נתפסים בעיני הציבור ככלי התקשורת השמאלנים ביותר בישראל. על פי הסקר, שנערך "הארץ" נתפס כשמאלני ביותר עם 84% , אחריו חדשות 2 עם 65%, ידיעות אחרונות עם 63% , מעריב וחדשות 10 עם 58% , גלי צה"ל עם 55% , קול ישראל עם 52% וערוץ 1 עם 49%. לגבי "ישראל היום" ענו 66% ממשתתפי הסקר כי הוא נוטה לימין ורק כ-7 אחוזים ענו כי גם הוא מוטה שמאלה. באופן כללי, ענו 72 אחוזים מהנשאלים כי התקשורת מוטה שמאלה, 22% ענו כי היא איננה מוטה, ו- 6% ענו כי היא מוטה ימינה.

הסקר בדק גם את סוגיית דחיית תשלום חובות העבר של ערוץ 10 למשרד האוצר, ו-32% מהמשתתפים השיבו כי ערוץ 10 חייב לשלם את התמלוגים מיד, גם אם משמעות הדבר היא סגירתו, לעומת 68% שתומכים בדחייה. מניתוח של נטייה פוליטית עולה כי מצביעי הימין תומכים בדחיית התשלומים ברוב של 65% בעוד שמצביעי המרכז תומכים בדחייה ברוב של 80% ואילו מצביעי השמאל תומכים בדחייה ברוב נמוך יותר של 75%. רוב של 63% ממשתתפי הסקר טענו כי יש קשר בין אי דחיית החובות של הערוץ לתחקירים של רביב דרוקר. בנוסף, קבעו 57% ממשתתפי הסקר כי אין כיום מקום לקיומה של רשות השידור.

תומכים במעבר עיתונאים לפוליטיקה, אחרי צינון של 3 שנים

הנסקרים נשאלו גם לגבי עמדתם על מעבר עיתונאים לפוליטיקה. 63% תמכו במעבר שכזה, לעומת 37% שמתנגדים לכך. אולם קיים רוב 56% התומכים בחוק הצינון, שימנע מעיתונאים לעבור לפוליטיקה במשך 3 שנים ממועד פרישתם מהתקשורת, פי שלוש מהמועד המקסימלי הקיים כרגע בהצעת החוק בנושא. רוב גדול מאוד ממשתתפי הסקר, 87 אחוזים, אמרו כי הם סבורים כי יאיר לפיד יעבור בסופו של דבר לפוליטיקה.

בנוגע להתערבות בעלי ההון בתכני התקשורת, 28% מהציבור סבורים כי לגיטימי שבעליו של כלי תקשורת ישפיע על התכנים שמתפרסמים בכלי התקשורת, לעומת 78% שסברו כי הדבר אינו סביר. בהקשר זה, הסקר בדק האם קוראי העיתונים יודעים מיהו הבעלים של העיתונים הכלכלים. בסקר התבקשו הקוראים של כל אחד מעיתוני הכלכלה לבחור את שמו של בעלי העיתון מבין כמה שמות אפשריים. מהתוצאות עולה כי רק 30% מקוראי "דה מרקר" ידעו כי עמוס שוקן הוא בעלי העיתון, 34% מקוראי גלובס ידעו כי הוא בבעלות של אליעזר פישמן, 41% אחוז מקוראי "כלכליסט" ידעו שנוני מוזס הוא המו"ל של העיתון, ו-44 אחוזים מקוראי "מעריב עסקים" ידעו כי הוא שייך לנוחי דנקנר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully