וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד התקשורת מנסה להשתיק את "כל השלום"?

4.12.2011 / 13:31

נציגי הרדיו המשדר מרמאללה עתרו לבג"ץ נגד שר התקשורת שהורה על הפסקת שידוריו. לדבריהם הצעד נובע מ"מניעים פוליטיים, שעניינם השתקתו של קול אזרחי חד וברור הקורא לדו קיום"

בעקבות דרישת משרד התקשורת להפסיק מיידית את שידורי רדיו "כל השלום" (All For Peace), הוגשה הבוקר (ראשון) עתירה לבג"ץ נגד שר התקשרת משה כחלון. העותרים טוענים באמצעות עוה"ד יפעת סולל, כי הפסקת השידורים היא "פגיעה קשה בעיקרון היסוד של חופש הביטוי, מטעמים פוליטיים, תוך שימוש לרעה בסמכויות מינהליות". נציגי העותרים טוענים כי שידורי הרדיו נעשים מזה שנים, כדין, ברשיון, משטחי הרשות הפלסטינית ברמאללה, תוך הסכמה ושיתוף פעולה של משרד התקשורת.

בעתירתה מציינת עו"ד סולל כי "משרד התקשורת החליט פתאום כי שידורי הרדיו אינם חוקיים והורה על הפסקתם, ללא כל בסיס חוקי וללא הליך הולם. ימים אחדים לאחר ההודעה בדבר השינוי הקיצוני במדיניות המשרד והקביעה השרירותית וחסרת הביסוס, כי מדובר בשידורים שאינם חוקיים, ולאחר שמנהלי "כל השלום" ביקשו שיאפשרו להם להציג את עמדתם בפני המשרד, נקרא אחד ממנהלי רדיו "כל השלום", ח"כ (לשעבר) מוסי רז לחקירה באזהרה, ונדרש להביא להפסקה מיידית של שידורי הרדיו מרמאללה, תוך איום מפורש, כי אם לא יעשה כן – ייעצר ובמקביל יוחרם כל ציוד אולפן ההקלטות והשידור באינטרנט של התחנה בירושלים".

"סגירת הרדיו נעשתה בהחלטה שרירותית ובלתי חוקית"

"רדיו כל השלום" קם ב- 2004, כיוזמה משותפת של המרכז היהודי-ערבי בגבעת חביבה ושל חברת "בילאדי" הפלסטינית. הרדיו משדר ראיונות, תוכניות אקטואליה, תרבות, לימוד שפה, תוכניות נוער, ספורט ומוסיקה. הוא מסקר את פעילותם של ארגוני שלום ישראלים ופלסטינים ומשדר בשלוש שפות - עברית, ערבית ואנגלית.

בעתירה מבקשים נציגי הרדיו להורות לשר התקשורת, להסביר מדוע לא יחזור בו מהחלטתו לדרוש את הפסקת שידורי הרדיו, מה שהם מגדירים כ"החלטה בלתי חוקית, המנוגדת למדיניות משרד התקשורת בשבע השנים האחרונות" וכן להסביר מדוע לא יורה על הפסקת כל הליך של פגיעה או איום בפגיעה באולפני הרדיו, בציוד ובמנהליו, "אשר פועלים כדין, הן בהתאם לחוק הישראלי והן בהתאם לדין הפלסטיני". כמו כן, התבקש בית המשפט לתת צו ביניים, אשר יאסור על משרד התקשורת לנקוט בכל פעולה, אשר משמעה פגיעה בציוד "רדיו כל השלום" ומנהליו, כך שרדיו "כל השלום" יוכל לשוב ולהמשיך בפעולתו, כפי שהתקיימה כדין וללא כל טענה בשבע השנים האחרונות.

עו"ד יפעת סולל אמרה כי "סגירת הרדיו נעשתה בהחלטה שרירותית, בלתי חוקית, תוך שינוי קיצוני של מדיניות משרד התקשורת. בשבע שנות פעולתו של הרדיו, מעולם לא נטען כי יש בעיה בחוקיות הפעלתו ואכן אין כל בעיה כזו. התנהלותו של משרד התקשורת, אשר אף לא נתן לרדיו "כל השלום" את זכות הטיעון, מצביעה על יותר מחשש, כי ההחלטה נובעת ממניעים פוליטיים, שעניינם השתקתו של קול אזרחי חד וברור של ישראלים ופלסטינים, שקורא לדו-קיום ולשלום בין העמים. כנראה שמסרים אלה, מאיימים על השלטון הנוכחי, עד כי הוא מוכן לוותר על עקרונות יסוד של שלטון החוק ולפעול תוך ביטול מדיניות רבת שנים והצגת מצג שווא של התנהלות בלתי חוקית – הכל בכדי לקדם את מטרותיו הפוליטיות".

שר התקשורת משה כחלון סירב להגיב וממשרד התקשורת נמסר כי "המשרד עדיין לא קיבל את העתירה. לכשנקבל נלמד אותה ונתייחס לטענות בבית המשפט כמקובל"".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully