וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כנס אילת לעיתונות: הקרב על הבלעדיות

יעל געתון

4.12.2011 / 19:36

בפאנל שעסק ביחסי דובר וכתב, תקף עמית סגל, הכתב הפרלמנטרי של ערוץ 2, את ערוץ 10 והאשים אותם בהתנהלות לא הוגנת. מנהלת התוכן עדי גרתי, בתגובה: "אצלנו יש פחות נטייה לנקמנות"

מבחינת 57% מהציבור אין שום השפעה לעובדה שידיעה מסוימת היא בלעדית - כך פורסם הערב (ראשון) בפאנל יחסי דובר וכתב שהתקיים בכנס אילת לעיתונות. את הפאנל, שפתח את הכנס, הנחה עורך פירמה לי-אור אברבך והשתתפו בו עדי גרתי (חדשות 10), עמית סגל (חדשות 2), גידי שמרלינג (דובר עיריית תל אביב), יותם יקיר (דובר הכנסת), לי ליבר (דוברת עיריית ראש העין), יגאל בן זיקרי (דובר נמל אשדוד) וד"ר אלי אברהם (אוניברסיטת חיפה).

אחת הסוגיות המרכזיות שעוררה ויכוח ער בפאנל הייתה סוגיית הבלעדיות. "אני מאוד לא אוהב בלעדיות". אמר יקיר. "בכל פעם בשנותי כדובר כשניסיתי לעשות סוג של עסקה, מצאתי את עצמי מאוכזב". בתגובה ענתה לו מנהלת התוכן של חדשות 10, עדי גרתי: "מי שמכיר את הכתב סומך על הכתב שיעשה את העבודה, אנחנו מבטיחים הוגנות ועומק. משווקים יחסי עבודה הוגנים". עמית סגל, הכתב הפרלמנטרי של ערוץ 2, הציג מנגד דוגמאות על אי ההוגנות, לטענתו, של ערוץ 10. דובר עיריית תל אביב, גידי שמרלינג, העיר בנושא ואמר "כשאתה נותן ידיעה בלעדית, אתה רוצה לא רק להראות שזה התפרסם אלא גם לייצר אפקט ציבורי, ואתה צריך לחשוב איך אתה שומר על יחסים עם המערכת השנייה". עוד הוסיף שמרלינג: "ערוץ 2 לוקח יותר קשה כשמופיע מישהו בערוץ 10".

"בערוץ 10 הנטייה להשתולל היא קצת יותר קטנה"

"דוברים נמצאים בעמדת יתרון על על כתבים", אמר סגל בתגובה והבהיר: "דוברים ממאדים וכתבים מנוגה". סגל התייחס בדבריו לשיטת עבודתו של יקיר ואמר "דובר שלא נותן בלעדיות אין לו זכות קיום". יקיר לא נשאר חייב והבהיר: "אני לא רואה סיבה שדובר יתן בלעדיות לידיעות ולא למעריב כשהוא יכול לקבל את שניהם. היכולת שלי לעזור לעיתונאים היא בכניסה לכנסת, תדרוכים וגישה למקורות". סגל מיהר לתקוף את יקיר בתגובה: "על מה תדרוכים?" ויקיר ענה לו, "במקרה שלך לא יצא לנו הרבה" והוסיף: "הערך המוסף של דובר הוא עצום, הוא מאפשר נגישות בדברים מסוימים שלא נמדדים בטרמינולוגיה של בלעדיות".

סגל התייחס בהקשר זה לערוץ 10 והוסיף דוגמא להתנהלות בעייתית מבחינתו של הערוץ שפרסם כתבה המבקרת את התנהלותו של סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, יום לאחר פרסום ראיון בלעדי איתו בערוץ 2. גרתי יצאה להגנה על מקום עבודתה והבהירה: "ערוץ 10 מפתחים יחסי עבודה. בערוץ 10 הנטייה להשתולל היא קצת יותר קטנה ויש פחות נטייה לנקמנות".

סוגייה הנוספת שעלתה לדיון עסקה בכנות הדובר. "לדובר אסור לשקר", אמר יקיר. "מותר לו להשתמש במילים הנוחות לו ביותר, לעמעם את התשובות, להתחמק, לא לענות לטלפונים. במידה של מחלוקות מקצועיות, מותר לו לפנות לעורך כדי לנסות לשכנע את אותה מערכת מקצועית שצריך לשדר תגובה זו או אחרת. אמינותו של דובר היא כלי העבודה החשוב ביותר. פעם אחת שיקרתי שלא ביודעין ומצאתי את עצמי מתנצל שוב ושוב. האיש שנתן לי את התשובה הטעה אותי. הייתי צריך לבדוק את הדברים יותר טוב בשביל תשובה שאינה שקרית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully