וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גדעון לוי: "עברנו מעיתונות מגויסת לעיתונות מתגייסת"

עינב שיף

5.12.2011 / 9:47

עיתונאי "הארץ" תקף את טיעון "התקשורת שמאלנית" בפאנל במסגרת היום השני לכנס אילת לעיתונות. ראש עיריית אריאל: "לא התקשורת שמאלנית - העיתונאים שמאלנים"

"התקשורת הישראלית מעולם לא היתה שמאלנית", כך אמר היום (שני) עיתונאי "הארץ" גדעון לוי, בפאנל בנושא ההטייה הפוליטית של העיתונאים, הנערך במסגרת כנס אילת לעיתונות 2012, שנכנס ליומו השני. לוי, שהוגדר על ידי מנחת הפאנל רינה מצליח כ"עיתונאי השמאלני ביותר בישראל", תקף את התקשורת ואמר: "עברנו מתקשורת מגויסת לתקשורת מתגייסת. אם פעם הצנזורה מנעה את הפרסום של הטבח בקיביה, עברנו לעידן של צנזורה עצמית".

ראש עיריית אריאל, רון נחמן, השיב ללוי ואמר כי לדעתו "התקשורת לא שמאלנית, אלא העיתונאים שמאלנים. רוב העיתונאים באים עם הטייה מהבית והיא שמאלה". בתגובה לדברים שאמר ח"כ דניאל בן סימון (עבודה), אמר נחמן כי "התקשורת לא מגיבה לרחשי הציבור, שהוא ברובו ימני ולכן היא אינה משפיעה".

"בגלל החיפוש אחר הצדק, עיתונאי שלא מונע על ידי הצדק הפנימי שלו לא יכול להיות עיתונאי טוב", אמר ח"כ בן סימון. "זה מתוך תחושה שצריך למצוא תיקון עולם והלוואי גם תיקון חברה".

"העיתונאי לא יכול לשכב על השלטון"

בסקר שהוצג בכנס נראה שהקהל הישראלי טוען כי חדשות ערוץ 2 מוטים יותר מחדשות 10 ואילו ישראל היום הוא כלי התקשורת הוא הכי פחות מוטה. לפי הסקר, ערוץ 2 מוטה יותר שמאלה מערוץ 10, אך גם ערוץ 1, על אף שהוא כפוף לרשות השידור הכפופה למשרד ראש הממשלה.

"הסקר מראה את דעת הציבור, וזה בניגוד לנו. הציבור לא מחובר למה שאנחנו מדברים פה", הגיב נחמן לנתוני הסקר. "זו ההתנשאות של התקשורת". "עיתונות היא לא תוכנית כבקשתך ולא מצעד הפזמונים ולא 'כוכב נולד'", הגיב גדעון לוי. "לא זה תפקידנו. יש לנו תפקיד מוגדר בדמוקרטיה ואם נפעל לפי הנעים בגב של הציבור - מעלנו בתפקידנו".

לוי המשיך לתקוף: "אין כמעט שמאל יותר. המאבק הוא בין ימין מתון לימין קיצוני, ההבדלים היטשטשו לגמרי. כשיש לך תוכנית בגל"צ על שמאל וימין כשנציגת השמאל היא עירית לינור, שהיא בין ימין מתון לימין קיצוני, זה אומר הכל".

"העיתונאי הוא מתווך בין הציבור לשלטון, הוא לא יכול לשכב לא עם זה, ולא עם זה", אמר בן סימון. "איך אתה תמיד מגיע לזה?", צחקה עליו מצליח ובן סימון תיקן את עצמו: "היא לא יכולה להיכנס למיטה עם כל אחד".

מצליח סיכמה את הדיון בדברים שאמרה אמש: "זה מאוד טוב לאגו של העיתונאים שאומרים מילים כדורבנות בטלוויזיה והוא בטוח שהעולם משתנה - לא מיניה ולא מקצתיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully