וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקי רוזנטל: "חוק לשון הרע - מטופש ומסוכן"

אמילי גרינצוויג

5.12.2011 / 10:46

הפאנל בנושא הכנסת וחופש הביטוי הפך לקרב בין יוזם התיקון לחוק לשון הרע ח"כ יריב לוין שאמר כי "ישים סוף לחופש הביזוי" לבין עיתונאים וח"כים בהווה ובעבר

"האנשים שמובילים את התקשורת בישראל חשים חולשה כלכלית, ארגונית וחוסר יכולת לעמוד מול המחנה המתחזק שמאיים על הדמוקרטיה בישראל. אם לא נעצור אותם נמצא עצמנו בישראל אחרת ואז יהיה מאוחר מדי" כך אמר היום (שני) ח"כ נחמן שי (קדימה) במסגרת פאנל בנושא הכנסת וחופש הביטוי, שהתקיים בכנס אילת לעיתונות. במסגרת הפאנל הוצגו תוצאות של סקר לפיו מרבית הציבור (64 אחוזים) תומך בחוקים המגבילים את התקשורת (חוק לשון הרע, איסור פרסום) אולם מתנגד ברוב גדול (63 אחוזים) לחוק המגביל את הטוקבקים.

ח"כ שי התייחס להצעות החוק החדשות המגבילות את התקשורת, בהן תיקון חוק לשון הרע, אותו יזם ח"כ יריב לוין ואמר : “יש פה קרב מאוד קשה, אנחנו מיעוט שנלחם מלחמת חפירות על עמדות חשובות ומחזיק מעמד בקושי. אם זה בהחלטה על ערוץ 10, על הטלוויזיה החינוכית ובחוק לשון הרע. התחושה היא שהמחנה של יריב (לוין א.ג) הבין שלא עוסקים יותר בסימפטומים אלא מטפלים בשורשים".

ח"כ לוין אמר :”חוק לשון הרע בא לשים סוף לחופש הביזוי. צריכה להנתן לכל אדם הזכות להגיב". לוין גם טען שיש חוסר פלורליזם בתקשורת ואמר “כאשר מסתכלים בערוצים 2 ו-10 צריך לבדוק מה הכתובית, כי הדימיון הוא עצום - בעריכה, במשקל, בסדר של הדברים. הגיע הזמן שתהיה בישראל טלוויזיה יותר מגוונת. סגירה של ערוץ 10 היא אסון, אבל זה לא אומר שהכיס הציבורי הוא הפקר. אותם טייקונים שאנחנו אוהבים לתקוף מחזיקים בתקשורת וגם הם צריכים לעמוד בהתחייבויות שלהם. המצב היום הוא לא דמוקרטי בעליל".

תמי רווה, יו"ר דירקטוריון חדשות 2 התייחסה גם היא לחוקים ואמרה: “חוק לשון הרע הוא הרע מכל החוקים. זו רמיסה של חופש הביטוי".

"חופש הביטוי לא מעניין את רוב הציבור"

גם עיתונאי חדשות 10, מיקי רוזנטל התייחס להצעת חוק לשון הרע וכינה אותה "מטופשת ומסוכנת" ואמר כי "זה לא ימנע מעיתונאים מלעשות תחקירים, אבל היועץ המשפטי של כלי התקשורת ימנע אותם. אם באמת אתה רוצה לשמור על האיזון בין שם טוב לחופש הביטוי – תן שיניים למועצת העיתונות" אמר בתגובה לדבריו של ח"כ לוין.

ח"כ לוין התייחס לדברים ואמר : “התערבות הכנסת בחקיקה שנוגעת למועצת העיתונות, תעודות עיתונאי וכו' היא הרבה יותר מסוכנת ובעייתית מכל הניסיונות האלו. המשמעות של זה היא מרחיקת לכת, מי שיחשוד שהמטרה של מהלך כזה היא השתקה – תהיה לכך הצדקה". בהתייחס לתיקון חוק לשון הרע וחובת התגובה הגלומה בו אמר לוין: “התגובה צריכה להיות פרופורציונלית לפרסום ולגופו של הנושא. אם נדרש נבהיר זאת בתוך נוסח החוק". ח"כ והשר לשעבר אופיר פז פינס אמר: "כשהשלטון מרגיש חזק והוא לא מכבד את המיעוט והוא חושב שלרוב מותר לרמוס את המיעוט, אז זה מה שהוא עושה. יש חבורה בכנסת שמחליטה לעשות במדינה ישראל כל מה שהיא רוצה. לעתים אני חושש יותר מהאחים היהודים מהאחים המוסלמים".

עיתונאי "מעריב" בן דרור ימיני אמר כי "חופש הביטוי לא מעניין את רוב הציבור. הוא אינו נוגע לרוב מוחלט שלו. חופש הביטוי הפך מזכות מטופחת למשהו שהוא נחלת ציבור קטן, ציבור העיתונאים וציבור הפוליטיקאים. יש פה כוח ביטוי שנתון בידי קבוצה מסויימת, שאין הרבה קשר בינה לבין הציבור. הקבוצה הזו רוצה לשמר את החופש שלה ומשתמשת במניפולציות על מנת לשמור על כוח הביטוי. את חופש הביטוי צריך להרחיב , היום אנחנו במגמת צמצום. צריך לתת מיקרופונים לאנשים שאין להם"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully