וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמילי עמרוסי: המחאה הייתה המסיבה של מתן חודורוב

יעל געתון

5.12.2011 / 11:37

פאנל בנושא "האנג'דה החברתית" הפך למתקפה של אמילי עמרוסי מישראל היום על המחאה החברתית ועל מנחה הפאנל מתן חודורוב: "כשיש גראדים בדרום, מתן חודורוב צריך ללכת הביתה"

"לא רק שסיקור המחאה לא היה ענייני, אלא המחאה כולה לא הייתה עניינית. אותם עשירונים שאין להם בעיה עם מחירי הקוטג', היו בעצם אופוזיציה מתוסכלת. רובם הגיעו למחאה משנאת ביבי ולא בשל בעיה כלכלית. אישה שצועקת שיש לה שני ילדים והיא לא עומדת בעומס - לא יודעת על מה היא מדברת", כך אמרה הבוקר (שני) אמילי עמרוסי חברת מערכת ב"ישראל היום", בפאנל בכנס אילת לעיתונות.

את הפאנל "האג'נדה החברתית שולטת", הנחה מתן חודורב מערוץ 10 והשתתפו בו גם חיליק שריר, סמנכ"ל התוכן של ערוץ 2, פרופסור ניסים קלדרון מאוניברסיטת בן גוריון ודר' מירב אלוש ממועצת הרשות השנייה. עמרוסי המשיכה ותקפה גם את מנחה הפאנל מתן חודורוב, שסיקר את המחאה מידי יום ואמרה כי "במחאה הייתה לראשונה התגייסות טוטאלית של כלי התקשורת, ורק 'ישראל היום' נתן ביטוי אמיתי, בפרופורציה אמיתית, לתופעה. המחאה לא הייתה יותר מהמסיבה של מתן חודורוב". היא אף שיתפה את המשתתפים בטענה שחודורוב עצמו אמר לה שהוא "שמח להיות חלק מהדבר הזה" ואז הגיבה לכך בחריפות: "זה לא התפקיד שלך להיות שמח שהיה לך חלק בדבר הזה".

עמרוסי המשיכה לתקוף את דרך סיקור ההפגנות ואמרה: "אתה, מתן חודורוב, מספר לי כצופה איפה הן. כל הפגנה של כמה עשרות אנשים פתחה את המהדורות. נושאים מימין לא היו מקבלים סיקור". עמרוסי הביאה כדוגמא פיגוע שהיה בדרום בערב של אחת מההפגנות והתלוננה: "היה הרוג בדרום, והמשיכו את ההפגנה".

חודרוב לא נשאר חייב וענה לה שהוא "מתנגד לטענה שהתקשורת הובילה את המחאה משיקולים פוליטים" והוסיף שהסיקור של הפגנות מהשמאל זהה לסיקור הפגנות מהימין בכיכר ציון. פרופ' קלדרון הגן על חודורוב ואמר כי "הוא עשה את מה שהציבור דחף אותו לעשות ואף ציין כי "כשדיווחו על המחאה באתרי האינטרנט מספר הכניסות עלה בענק". חודורוב חיזק את דבריו וציין כי "בחודש אוגוסט היה את הרייטינג הגבוה ביותר מאז משנת 98' למהדורות החדשות" והוסיף שאותו ציבור שעמרוסי טענה שנפל קורבן, הגיב בנתוני שיא בצפייה במהדורות החדשות.

עמרוסי שלפה בתגובה את סיקור ההתנתקות, ואמרה כי "בזמן שציבור של 200 אלף איש מחו בגוש קטיף, למחרת בעיתונות פורסמה תמונתו של חגי עמיר, בעצרת תפילה. הוא היה אחד מתוך 200 אלף, והוא זה שקיבל את הכותרת". בשלב זה קלדרון סטה מהשיח על התקשורת, והתייחס לנושא ההתנחלויות שעלה בדיון ואמר כי "פרוייקט ההתנחלות קובר את הציונות. סופכם אבדון, ואתם מביאים את האבדון על עצכם". קלדרון חזר להתייחס לסיקור התקשורתי של המחאה החברתית ואמר כי "ההיענות בציבור, מימין ומשמאל, חצתה מחנות, גרמה לתקשורת לסחרחורת ולשטחיות" והוסיף כי "תפקיד התקשורת היה להעמיד את דפני ליף במקום. יש אירן ומתנחלים ותביעות סקטוריאליות, ותפקידכם היה לעשות תחקירי עומק". קלדרון התייחס גם לדבריו של השר סילבן שלום בפתח הפאנל, שדיבר על נושאים חברתיים בלבד, ולא התייחס כלל לנושא הפריימריז שפתח הבוקר את מהדורות העיתונים. "אחת הבעיות בסיקור המחאה היא ההפרדה בין הנושאים השונים. אני מתייחס למה שעשה השר סילבן שלום, קשה היה לו להתייחס לתרגיל המבריק של ביבי. לכן הוא דיבר רק על כלכלה, מדברים רק על נושא אחד. תפקיד התקשורת היה להגיד את זה לחברה הישראלית - אתם לא רואים את היחס בין כלכלה חברה וכו'? הרמתם לשמיים את המחאה והפלתם אותה לתהום".

אלוש הוסיפה כי "היעדר פוליטיות הייתה הבעיה של המחאה. השיח לא היה מזוכך, והמחאה ניסתה להכניס את כל העולם פנימה". חודורוב קטע את דבריה והעיר "לכן היא תפסה" ואלוש המשיכה ואמרה כי "ברור שהשיח מדבר לכלל החברה הישראלית, זה שיח אוניברסאלי ולכן המתנחלים קינאו. יש משהו שתופס את הציבור הישראלי, והם לא שם. הציבור הזה נמנע במשך שנים להתערב בשאלות של צדק חברתי. זאת עובדה".

"ראשה של זהבית כהן הוגש לציבור והוריד את תנובה מסדר היום"

בשלב זה קטע חודורוב את הוויכוח בין השמאל לימין והחזיר את הדיון חזרה לדעיכת סיקור המחאה. שריר מנה את הגורמים לדעיכת הסיקור: טעויות אסטרטגיות, התחלת שנת הלימודים ועונת הגשמים. שריר סיכם ואמר כי חלק מהאנשים שהופנו נגדם האשמות, ירדו מהבמה: "הציבור רצה ראש – את ראשה של זהבית כהן, והוא הוגש לציבור והוריד את תנובה מסדר היום".

"הסיקור לא היה דומה לו היה מדובר על מתנחלים" המשיכה עמרוסי בקו הטענות שלה. "המחאה בירושלים לדוגמא - היו בה המון דתיים והיא קיבלה ביטוי. הממשלה הנוכחית לא אשמה במצב שנוצר וזה לא הפריע למפגינים לתלות את האשם על ראשו של ביבי, ולהתעלם מנתוני הצמיחה. הייתה צביעות בהנהגת המחאה". שריר קטע אותה ושאל: "מאיפה את יודעת על הנתונים האלה? הרזי זה לא בגלל החשיפות הדרמטיות ב'ישראל היום', שלא חשף כלום. בזמן המחאה אנחנו עשינו סקרי עומק וראינו שאחוז ההזדהות מקרב הציבור היה 85 אחוזים בשיא". עמרוסי החזירה את הדיון לקו המדיני, וטענה ששירת התקווה בסיומן של עצרות הייתה יוצרת הבדל ואף טענה שאחת מהבעיות של המחאה הייתה ש"אנרכיסטים שלא שירתו בצה"ל הובילו אותה.

כשנשאלה עמרוסי לגבי סיקור עתידי של המצב החברתי ב"ישראל היום", תקפה שוב את חודורוב ואמרה: "אני מקווה שלא יקרה שום דבר בזירה הביטחונית ושהעיתון שלנו יעסוק בנושאים חברתיים. אבל כשיש הרוג בדרום ויש גראדים בדרום, מתן חודורוב צריך לסגור את המיקרופון וללכת הביתה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully