וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שי גולדן: "עיתונאים לפעמים שוכחים שהם עיתונאים בטוויטר"

עינב שיף

5.12.2011 / 12:26

סגן עורך מעריב טען כי מרבית התכנים בטוויטר ופייסבוק הם חסרי ערך, במסגת פאנל בנושא בכנס העיתונות באילת. ג'ודי ניר מוזס שלום: "אם לא בעלי - הייתי מצנזרת עצמי פחות"

"מבחינתי, המדיה החברתית - הטוויטר והפייסבוק, היו גלגל הצלה שהייתי זקוקה לו המון שנים", כך אמרה ג'ודי ניר מוזס שלום היום (שני) בכנס אילת בעיתונות, במסגרת מושב שעסק בהשפעת הטוויטר על סדר היום התקשורתי. במושב השתתפו ג'ודי ניר מוזס שלום, סגן עורך מעריב שי גולדן, עיתונאי ערוץ 10 גיא לרר, עורך המשנה של וואלה!, לירון מרוז, יו"ר אקו"ם יוריק בן-דוד, ועוד, בהנחיית עיתונאי ערוץ 2, דרור גלוברמן. "אם לא היה לי בעל שהוא ממלא מקום ראש הממשלה, הייתי מצנזרת את עצמי פחות".

הדיון נפתח באזכור ציוץ של מוזס שלום "מיהו השפן הקטן?", כשהרבים חשבו למהלכו של ראש הממשלה שהקדים את הפריימריז ל-31 בינואר, מהלך שנועד לפגוע בבעלה של מוזס שלום, סילבן שלום. "המדיה הנייטרלית מאפשרת לה לומר דברים לא מסונתזים ולא מפולטרים", אמר גולדן שהזכיר ציוץ שלו שעורר זעם, בו אמר כי סיקור רצח משפחת פוגל הוא קיטש. גולדן הוסיף ואמר כי ציוצים של עיתונאים צריכים משנה זהירות בשל תפקידם. "עיתונאים לפעמים שוכחים שהם עיתונאים בטוויטר", אמר גולדן. "גם הם נופלים בפח לעתים".

"מרבית התוכן ברשת אינו בעל ערך חדשותי ולא עומד בקריטריונים עיתונאיים", הוסיף גולדן. "לרשת אין שום משמעות בערך עיתונאי, כי אין דרך לעשות סינון. ישנן מאות אלפי מילים שעולות לרשת ואין דרך לשלוט בזה".

"מובארק מת בטוויטר עשרות פעמים".

"הרשת הפכה את עבודת העיתונאים ליותר מעניינת ויותר קשה", אמר לעומתו מרוז. "ראינו את הציוץ של ג'ודי ולא חשבנו לעשות ממנו כותרת ראשית. "בחדשות הרכות, אנחנו משתמשים בציוצים כמקור מידע. בנוגע לחדשות קשות, הטוויטר הוא מסמן מגמה, אבל ההצלבות צריכות להיות הרבה יותר מדויקות וחזקות. מובארק מת בטוויטר עשרות פעמים".

"הרשת היא לא מקור לחדשות, כל מה שקורה ברשת הוא הסיפור הכי חשוב", אמר לרר. "מדובר במהפכה הכי משמעותית מאז הדפוס, כולל מה שזה עשה לתקשורת. אני מזהה בקרב חבריי לתקשורת המסורתית נימה של התנשאות של זלזול. הציוץ של ג'ודי הוא חצי כותרת פוליטית בעיני. אנחנו עדיין צריכים לתת תוקף למה שאנחנו מפרסמים, אבל זה הסיפור".

"זה שהמידע נמצא, רק מחדד את התפקיד שלנו", אמר מרוז. "אחרת, אנחנו שולחים אותם לטוויטר באירן וזהו. הקוראים לא מחפשים את זה - אלא את מי שיעשה להם סדר, מה נכון ולא נכון".

"בעולם שבו לא יהיה כלי תקשורת לחלוטין, יהיה משתמש פייסבוק שיעשה סדר בעולם ויראו שהוא רציני ומבין", אמר גולדן. "כולם רוצים לצרוך מידע ומישהו ירצה סדר בתוך זה. עיתונות היא מקצוע ולא כל אחד יכול לעשות את זה. אם בר רפאלי מפרסמת בטוויטר שהיא התחתנה עם ליאו, זה לא אומר שלא נפרסם את זה, אבל זה לא הופך אותה עיתונאית".

בין השאר, עסק הפאנל בנושא כותרות כמו "זהירות: פייסבוק", העוסק בעבירות מין שהחלו בשל מפגשים שנוצרו בפייסבוק. גולדן הביע מיאוס מיצירת כותרות אלו וטען כי כמו שיש אנשים מסוכנים ברחוב, כך יש אנשים מסוכנים בפייסבוק וכי אין טעם בהדגשת סיפורים כאלו בתקשורת. "כשאני רואה ידיעות כאלה, אני מדפדף הלאה", אמר גולדן.

מוזס שלום חלקה על גולדן וטענה כי ישנה חשיבות גדולה בהבאת הסיכונים האלו לציבור הרחב, וכי גם הזמן בו התופעה קיימת אינו מספיק כדי להדגיש את הסכנות לציבור רחב ככל האפשר. לרר הסכים איתה וטען כי "מדובר בפשע חדש. נכון שאונס היה תמיד, גם דרך מפגשים טלפוניים, אבל עכשיו יש צורה חדשה של פשע ולכן אנחנו צריכים לדווח עליו".

בנושא אחר, קבלה מוזס שלום ש"אפשר לכתוב עליי שאני זונה מזדיינת וזה יישאר שם מבלי שאני אדע מישהו. כותבים דברים מזעזעים, כמעט רק דברים רעים לכן חשוב שאנשים שהם קצת ידועים - שדמם לא יהיה מותר. ואני בכלל לא קוראת טוקבקים"

בסקר שהוצג בכנס, שאולי מסכם את כולו טוב מכולם, נראה שאחוזים בודדים מאוד משתמשים בטוויטר, בוודאי לעומת הפייסבוק. "הטוויטר הוא לחבר'ה כאן", סיכם גלוברמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully