וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבי וייס לסתיו שפיר: "ראשי המחאה איבדו אמון של אנשים"

אמילי גרינצווייג

5.12.2011 / 13:05

בדיון נוקב אודות סיקור המחאה החברתית, טענה שפיר כי "התקשורת פספסה" ומנכ"ל חדשות 2 לא נשאר חייב. עוד בדיון: ח"כ שאמה-הכהן מסמן את הפשרה בעניין ערוץ 10

"ההחלטה האם ערוץ 10, על מאות עובדיו, יתקיים או לא היא לא רק כלכלית, היא גם פוליטית. עשו כל מאמץ כדי שהערוץ הזה לא ייפול", כך אמר עיתונאי מעריב, בן דרור ימיני בפאנל "התקשורת דורשת צדק חברתי" בכנס אילת לעיתונות.
ימיני פנה לח"כ כרמל שאמה-הכהן, המכהן כיו"ר וועדת הכלכלה של הכנסת ואמר ”את הביקורת נשמיע אחר כך, קודם כל תציל את הערוץ". מנכ"ל חדשות 2, אבי וייס הצטרף לדבריו של ימיני ואמר "ערוץ 10 וחדשות 10 חיוניים לדמוקרטיה, לתקשורת ולצופים. כל מי שיכול לעשות משהו כדי שהתחרות הקשה והמקצועית הזו תישאר – יבורך".

ח"כ שאמה-הכהן התייחס לדברים ואמר: "אני מסכים עם כל מילה שנאמרה, אבל הנושא איננו כה פשוט. גם מההיבט הפוליטי. המגרש הוא גם פוליטי, אבל העובדה היא שלא מיהרנו לקבל החלטות ועשינו כל מאמץ כולל אקרובטיקה פוליטית". שאמה-הכהן סיפר כי הדיון בוועדת הכלכלה הנוגע גם בנושא דחיית תשלומי חובות העבר של ערוץ 10 שאמור היה להתקיים מחר נדחה לשבוע הבא. "למרות כל השמועות, חברי ועדת כלכלה לא רוצים לסגור את ערוץ 10, אבל אין לנו כרגע פתרונות ביד". הוא הוסיף ואמר כי איננו רואה את עצמו מצביע בעד דחיית מועד התשלום, אולם ציין כי אחת האפשרויות היא דחיית מועד המעבר לרישיונות. "הזזת המועד לא דוחה את החובות ומשאירה את ערוץ 10 בחיים. בדבר כזה אתמוך" אמר שאמה, שבעצם הודה לראשונה בפומבי בפשרה המסתמנת בנושא המשך קיומו של הערוץ.

אבי וייס נגד סתיו שפיר: "ראשי המחאה איבדו אמון של אנשים"

למרות העיסוק במצב ערוץ 10, מרכז הדיון עסק בסיקור המחאה החברתית, שם הסביר וייס את האג'נדה של חדשות 2 בסיקור הדברים: “תמיד יש דילמה אם לסקר או לייצר מציאות", הסביר וייס. "במקרה של המחאה החברתית, אמרנו שאנחנו משתדלים להיות גוף מסקר ושמרנו על איפוק. אחר כך כבר לא יכולנו". סתיו שפיר, מראשי המחאה, אמרה: “התקשורת פספסה. גם בימים בהם דיברו על התמיכה והחיבוק של התקשורת, גם אז היא פספסה והמשיכה במתכונת האח הגדול-הריאליטי. ההתעסקות היתה בדמויות המובילות, הסכסוכים כשהסיפור היה אחר, סיפור של מחאה עממית, מחאה של דור שלם"

בתגובה לדבריה של שפיר אמר וייס: "הפן הפרסונלי הגיע מכם. זה מה שהרים את המחאה וזה מה שסיים אותה, חלק מזה זה חוסר הבושה של חלק מכם בצורה בה מדברים לראש הממשלה מול מצלמות, הסכסוכים האישיים. זה גווע כי ראשי המחאה איבדו את האמון של הרבה מאוד אנשים".

“התקשורת היא הגרועה מכולם כשמדברים על צדק חברתי", אמר ימיני. "תראו את פערי השכר בין פרילנסרים שמרוויחים 200 שקל לכתבה לבין הטאלנטים שמרוויחים 70 אלף ומעלה. אנחנו חלק מהבעיה".

שמולי: אולי התקשורת הלכה רחוק מידי

איציק שמולי, יו"ר התאחדות הסטודנטים אמר בנושא כי "לא אומרים את זה בצורה ישירה, אבל יש התחבטות בגופי תקשורת מאז המחאה לנוכח התוצאות הקשות של הירידה מהכנסות הפרסום. התקשורת במחאה הזו עשתה את תפקידה ובמקומות מסויימים הלכה אולי צעד אחד רחוק מדי. אבל צריך לזכור ש-400 אלף יוצאים לרחוב לא כדי להפגין על מותרות. בסך הכל הליווי התקשורתי של המחאה היה נכון".

בן דרור ימיני התייחס בסיום לטענות על אופן הסיקור של מעריב את נושא הריכוזיות, מאז נרכש העיתון על ידי נוחי דנקנר ואמר: "התופעה של צנזורה עצמית היא הרבה יותר גרועה מהאפשרות של קומיסר שירים אליך טלפון. אבל העניין הזה איננו נחלתו רק של מעריב אלא של כלל גופי התקשורת". ימיני הוסיף ואמר: "נוני מוזס, פישמן ולאודר הם לא פחות טייקונים". ח"כ שאמה-הכהן סייג את הדברים ואמר: "יש הבדל בין נוני מוזס ונוחי דנקנר. נוני הוא טייקון תקשורת. אין לו ניגוד עניינים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully