וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולדן: "מה היה קורה לו קצב היה זכאי?"

יעל געתון

5.12.2011 / 19:06

שי גולדן ומיקי רוזנטל, בין היתר, החליפו חוויות ונקודות התייחסות ממקרים אקטואלים ומן העבר בפאנל "כתבו עליו בעיתון". ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ', תרם וידוי מפתיע משלו

"אריק איינשטיין זמר גדול אבל לא מבין גדול בעיתונות", אמר היום (שני) מיקי רוזנטל כשהתייחס לשם הפאנל, בו לקח חלק בכנס אילת לעיתונות - "כתבו עליו בעיתון". את הפאנל הנחה ניסים משעל והשתתפו בו גם אור הלר (חדשות 10), שי גולדן (סגן עורך מעריב), אהרון לפידות (ישראל היום), רוביק דנילוביץ' (ראש עיריית באר שבע), ד"ר עליזה לביא (מועצת הרשות השנייה) ופרופ' גדי וולפספלד.

גולדן פתח את הדיון על לגיטימיות הפרסום והחדירה לפרטיות: "בשבע בבוקר מגיעים שוטרים לבית של מרגול, וב7:02 יש תמונה באתרי האינטרנט וידיעה במבזק של תחנות הרדיו. יש חוק סוביודיצה, אף כלי תקשורת לא אוכף אותו. במשך כמה שנים משה קצב הורשע בתקשורת, מה היה קורה לו היה זכאי? הרי רצחנו אותו במשך שנים. אותו דבר במקרה רמי הויברגר שהוחשד בהטרדה מינית, חייו נהרסים, ואנחנו בכותרת הבאה. אני לא אומר להתעלם, אבל אם מרגלית צנעני נחשדת, אנחנו צריכים להביא את העובדה שהיא נעצרה. ללא הקרקס התקשורתי".

נסים משעל, מנחה הפאנל, הזכיר כי "אני לא מאמין שיש עורך עיתון שהיה מוותר על הפרסום" ואילו גולדן הוסיף "במקרה שאדם מודה בהאשמות, זה בסדר. אבל עד אז, זו בעיה. הרי פרסום תמונת המעצר, זה קו אדום. אם העיתונאי היה מגיע אלי עם התמונה, הייתי אומר חפש כלי תקשורת אחר".

"משתמשים בנו"

לפידות ניסה להסביר את מניעיה של התקשורת במקרים מסוג זה: "התחרות בין אמצעי התקשורת ברשת הפכה לקשה יותר. העיתונים לא ממציאים את הסיטואציה. הרבה גופים גילו את כוחה של התקשורת והם משתמשים בה כדי לקדם את האג'נדה שלהם. בוודאי שמשתמשים בנו. גם במקרה של משפחת שליט, הם הבינו שכדי לשחרר את בנם הם צריכים להשתמש בתקשורת. גם במשטרה הבינו את זה. לתקשורת אין ברירה והיא נענית".

וולפספלד טען כי "הרבה אנשים בורחים מהפוליטיקה כי חבל על החיים. הנחת היסוד של הציבור היא שכל פוליטיקאי הוא או מושחת או מטומטם או שניהם. בכל מדינות המערב האמון יורד במערכת הפוליטית, וחלק מהתופעה זה הציניות של התקשורת". גולדן הגיב "בנושא חשיפת עבריינים, אלמלא התקשורת מצבנו יהיה רע, אבל אנחנו צריכים לגלות יותר אחריות. בעניין הסוביודיצה - רק אם יש כתב אישום לפרסם".

"זה מרחיק לכת" אמר לעומתו רוזנטל "אבל אם לא נרסן את עצמנו, החוקים האלה בדרך אלינו וירסנו אותנו. כולם אומרים שהם לא אשמים, אבל צריך למצוא איזון בין החשדות והגרסאות וההכחשות. מה שיישאר אצל האדם הסביר זה 'אין עשן בלי אש' ולכן צריך לדווח באופן הגון ומאוזן".
גולדן הוסיף "אם אולמרט יזוכה ואני מאחל לו שיזוכה, זה יהיה עצוב מאוד, כי הורדנו ראש ממשלה בישראל".

דנילוביץ, הוסיף לדיון מניסיונו "התקשורת צריכה לעשות עבודתה, אישי ציבור עושים וטועים. לא כל מי שטועה הוא מושחת או עבריין. ולא כולם משוגעים כמוני למשכן את הבית וללכת לבחירות מחשש לקחת כספים. דווקא בגלל השיח הזה אסור במדינה חופשית לעשות סיכול ממוקד בכלי התקשורת". דנילוביץ העיד שאינו מקיים פגישות בארבע עיניים, וחשוב לו תמיד שיהיו עדים לשיחה. "אנחנו רואים זן חדש של פוליטיקאים שעשה שיעורי בית" התייחסה עליזה לביא לדבריו של דנילוביץ, "הוא לא עושה פגישות בארבע עיניים כי הוא מכיר את המערכת בה הוא פועל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully