וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברוך קרא: "עיתונאים לא יכולים ללכת שבי אחרי המשטרה"

עינב שיף

6.12.2011 / 10:49

עיתונאי ערוץ 10 יצא נגד יחסים קרובים בין כתבי משטרה לקציניה בפאנל בנושא בכנס אילת לעיתונות, שסער סביב סיקור פרשת מרגול ותרבות ההדלפות במשטרה

פאנל "תורת היחסים" במסגרת כנס אילת לעיתונות הפגיש בין כתבים בכירים, בהם משה נוסבאום מערוץ 2, ברוך קרא מערוץ 10 ואיציק סבן מישראל היום, והניב דיון שנסב בין פרשת מרגול, לתרבות ההדלפות ומדיניות יחסי הציבור של המשטרה.

הפאנל החל בדבריו של המפכ"ל רב ניצב יוחנן דנינו, ולאחר מכן הסתער המנחה דני קושמרו על סיקור פרשת מרגול: "הדיווחים דיברו על מעצרה של מרגלית צנעני, כי מזה אי אפשר להתעלם ואי אפשר לגמד ולדווח בדיווח מדוד על מעצרה של אייקון בתרבות הישראלית", אמר נוסבאום. "באותה נשימה, אמרנו שהיעד הוא לא צנעני, אלא ארגון פשיעה, ארגונו של עמיר מולנר. צנעני היתה הדרך הכי נכונה להמחיש לציבור את עוצמת חדירת ארגוני הפשיעה אל תעשיית הבידור הישראלית. לא היה מקרה לפני כן שאפשר היה להוציא את זה החוצה".

"האם מעצרה של מרגלית צנעני הוא מעצר מוצדק - זו לא שאלה תקשורתית ויש עליה סימן שאלה גדול", הגיב קרא. "ברור שהתקשורת צריכה לסקר את זה באופן בולט, וכמובן שזו ידיעה מאוד דומיננטית, שנמצאת במרכז החדשות ואי אפשר אחרת - זו דמות מוכרת שנפתחת לכיוונים חדשים של קשר בין הפלילים לעולם הבידור. אנחנו כעיתונאים לא יכולים ללכת שבי אחר פעולות המשטרה, ואנחנו צריכים לתת דיווחים ביקורתיים".

עורך דינה של צנעני, ששי גז, השתתף גם הוא בדיון אך נמנע מלהתייחס ישירות לפרשה. עם זאת, אמר גז כי "התופעה שמשטרת ישראל יוצאת בטרם עת כשמושא החקירה יושב מאחורי סורג ובריח, ואז אתה שומע את המשטרה מרשיעה לפני שהוגש כתב אישום - זו בעיה. הבעיה היא לא רק שגוזרים את דינה, אלא שאחר כך קשה לה לרדת מהעץ".

"השופטים לא מבינים בהדלפות"

מפרשת מרגול נסב הדיון לעבודת המשטרה מול התקשורת, ראשית בנושא ההדלפות. קושמרו שאל את דובר המשטרה, תנ"צ אלון לבבי האם מעצרו של ראש עיריית בת ים, שלומי לחיאני, שתועד על ידי נוסבאום, היה טעות. לבבי הודה שכן, אך נוסבאום דאג להסביר לו כי ההדלפה לא הגיעה מהמשטרה בכלל, למרות שרבים בציבור חשבו שכן. לבבי הוסיף כי בכוונתו להילחם בתרבות ההדלפות, אמירה שזכתה לביקורת מנוסבאום וקרא: "אין לך מה להילחם בזה, זו הוכחה שספינת הדוברות של המשטרה שטה לשומקום", אמר נוסבאום.

בעניין ההדלפות, קרא הוסיף אמירה מפתיעה וביקר שופטים שמבקרים הדלפות בפסקי דין שלהם: "לשופטים אין מושג בהדלפות", אמר קרא. "עולם ההדלפות לא עובד כמו בפנטזיה. זו עבודה מורכבת שבה לפעמים אדם שמדליף לך בערב, שואל אותך בבוקר מאיפה אתה יודע משהו, מרוב שהוא הדחיק את זה. אנשים לא מבינים מאיפה הדלפות באות, אם יש מקור אחד מסודר או כמה שנותנים מידע חלקי שאתה מצליב".

הכתב לענייני משפט של חדשות 10 הוסיף וקרא ל"יחסים אפורים" בין כתבי המשטרה למשטרה עצמה. "אני לא אוהב לתת הצעות ייעול לדוברות שלהם - שיעשו מה שהם מבינים, אני גם לא בעד שהמשטרה תמקצע את הכתבים השונים באמצעות פגישות עם קצינים. צריך מתח ביניהם, לא הרמוניה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully