וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חנוך דאום: "צריך לסגור את רשות השידור והחינוכית"

אמילי גרינצווייג

6.12.2011 / 11:15

הדברים נאמרו בפאנל שעסק בהשתלטות עוינת על התקשורת. אבי וייס: "הממשלה החליטה לשים אנשים משלה בכל מקום. זה מסוכן". מנכ"ל אגודת העיתונאים: על משטרת ישראל לפתוח בחקירה בנושא

בפאנל "השתלטות עויינת על התקשורת, מציאות או פרנויה?” שנערך הבוקר במסגרת כנס אילת לעיתונות נדונה המעורבות, לכאורה, של לשכת ראש הממשלה בעולם התקשורת, כמו גם נטייתה הפוליטית של התקשורת. את הפאנל הנחה עמנואל רוזן והשתתפו בו עיתונאי ידיעות אחרונות, חנוך דאום, מנכ"ל אגודת העיתונאים בתל אביב יוסי בר מוחא, ח"כ רוני בר און (קדימה), ח"כ והשר לשעבר יוסי שריד, ד"ר גיא בן פורת, חגי סגל ממקור ראשון ומנכ"ל חדשות 2 אבי וייס.

"המצב כרגע הוא רע, אבל אם מסתכלים קדימה זה הולך להיות רע לתפארת", אמר וייס בהתייחס לנעשה בעולם התקשורת, "אם מסתכלים על כל מה שקורה בשוק התקשורת רואים איך מזחילים את ערוץ 10 ומספיק לשמוע את רביב דרוקר שאומר שיש תחקירים שמפחדים בימים אלו לפרסם כי הם יודעים שאוטוטו יש דיון בכנסת שיכריע את עתידם". וייס התייחס גם לסוגיית מפקד גלי צה"ל והדיונים על סגירת או הכפפת הטלוויזיה החינוכית ואמר: “לכל אלו יש מכנה משותף אחד, לשכת ראש הממשלה, והממשלה החליטה לעשות סדר בתקשורת ולשים אנשים משלהם בכל מקום ובכל עמדה שהם יכולים. הם מתקרבים לליינאפים של כולנו, זה חמור, מסוכן ואנטי דמוקרטי וצריך לעצור את זה".

חנוך דאום התייחס לתחושה בקרב אנשי התקשורת לפיה יש התערבות גוברת בתחום והגבלות שהולכות ומחמירות: "יש עדר, העדר הזה רץ בעיוורון ותמך באוסלו, בהתנתקות, במחאה החברתית. העדר התקשורתי תמיד עושה הכל ביחד. ועכשיו העדר עושה משהו חדש, זועק שיש תקופה נוראית ואיומה לתקשורת. רוב העדר לא מבין על מה הוא מדבר". דאום התייחס לטענות בדבר מעורבות פוליטית ברשות השידור והטלוויזיה החינוכית ואמר: "ההתערבות ברשות השידור איננה דבר חדש. ראש הממשלה והקואליציה מייצגים ציבור שחש ממודר מהתקשורת הישראלית". בהמשך קרא דאום לסגור את רשות השידור והחינוכית: "החינוכית זה כסף של הציבור, ודאי שצריך לסגור את החינוכית, כמו גם את רשות השידור. רשות השידור והטלוויזיה החינוכית משחיתות כספי ציבור". את ההבחנה בין רשות השידור לטלוויזיה החינוכית כינה דאום "הבחנה בין גופה לגוויה".

וייס הגיב לדבריו של דאום ואמר: אני לא מתנדב לסגור אף כלי תקשורת, לא עיתון ולא ערוץ טלוויזיה". לכך הגיב דאום :”אתה מגן על החינוכית רק בגלל שנתניהו התערב. זה פח זבל של כסף ציבורי, החינוכית לא עשתה שום דבר בעל משמעות, לא הטילה חותם חוץ מעז שמטילה חלב על פניה של מפיקה".
מנכ"ל אגודת העיתונאים, יוסי בר מוחא הגיב על הדברים וקרא למשטרת ישראל לפתוח בחקירה בדבר המעורבות הפוליטית של לשכת ראש הממשלה בנעשה ברשות השידור.

"איזה השתלטות עוינת? אני שומע כל בוקר את אותם אנשים עם אותן דיעות"

בהמשך הדיון התייחס גם חגי סגל לדברים ואמר: "אם יש השתלטות עוינת על התקשורת אני תוהה איפה היא. אני שומע כל בוקר את אותם אנשים עם אותן דעות. קרן נויבך עדיין משדרת ודניאלה וייס לא החליפה אותה. סגל סיפר על כך שאריה גולן פתח את יומן הבוקר כשהוא משדר שירת נשים בלבד, "אני לא אוהב שמשתמשים בכלי תקשורת ציבורי להבעת עמדות פרטיות", אמר סגל והוסיף: "ראש הממשלה רוצה לסגור את ערוץ 10 ואת הטלוויזיה החינוכית – הוא רוצה לעשות סדר, גם בגלל התחקירים וגם בגלל שמאלניותם".

יוסי שריד התייחס לטענות בדבר נטייתה השמאלית לכאורה של התקשורת ואמר: "כל החזות השמאלית של התקשורת היא תעתוע. 35 שנים הימין בשלטון ואנחנו יודעים בדיוק למה הוא מסוגל ועדיין אומרים שהשמאל בשלטון. אותו דבר אפשר להגיד על התקשורת. בימי המבחן, ימי מלחמה, בסוף יש דעה אחת והיא עמדת הימין. בכל המלחמות התקשורת התייצבה כאיש אחד למען המלחמה". שריד הוסיף והתייחס לדבריו של וייס לפיהם ראש הממשלה לא מתקשר לחדשות 2: "ראש הממשלה לא צריך להתקשר לגוף תקשורת. היום כבר אין צנזורה במדינה, אבל יש דבר הרבה יותר גרוע – צנזורה עצמית". בתגובה אמר וייס: "אם היינו עושים חדשות על פי חזונו של יוסי שריד, היינו בבעיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully