וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כנס אילת: "נחצו קווים אדומים באופן בו מדברים לראש הממשלה"

אמילי גרינצווייג

6.12.2011 / 12:26

כך אמר היום מנהל מערך התקשורת של ראש הממשלה בפאנל "מלשכת רוה"מ נמסר בתגובה". אורי אליצור ממקור ראשון: "בין נתניהו לכל ראש ממשלה אחר יש הבדל גדול"

"התקשורת הישראלית היא ממסד עוין ללשכת ראש הממשלה נתניהו, ולא ללשכת ראש הממשלה בכלל", אמר היום אורי אליצור, עורך המשנה של מקור ראשון ובעבר ראש לשכתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו. "בין לשכת נתניהו לבין כל ראש ממשלה אחר יש הבדל גדול. התקשורת הישראלית מתייחסת ללשכת נתניהו בחוסר כבוד מופגן, בבוז ובעויינות וחלק גדול מהבכי והנהי שנשמע בימים האחרונים הוא מהעובדה שנתניהו מתנהג כאילו הוא ראש הממשלה הנבחר של מדינת ישראל וזה מרגיז מאוד את התקשורת".

אליצור אמר את הדברים במסגרת פאנל "מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה" בהנחייתו של רזי ברקאי, בהשתתפות ארנון פרלמן, לשעבר יועץ ראש הממשלה, אורי אליצור (מקור ראשון), לירן דן (לשכת ראש הממשלה), תא"ל אבי בניהו, לשעבר דובר צה"ל, אודי סגל (חדשות 2) יובל קרני (ידיעות אחרונות) וד"ר רפי מן (המרכז האוניברסיטאי אריאל).

לירן דן, מנהל מערך התקשורת והדוברות במשרד ראש הממשלה הסכים עם דבריו של אליצור ואמר: “נחצו קווים אדומים באופן בו מדברים אליו. לראש ממשלה צריך לדבר באופן מסוים ולא בכינוי". דן הוסיף ואמר: "האמירה שחוק לשון הרע הוא פגיעה בדמוקרטיה היא ספין שהמציאה התקשורת".

יובל קרני אמר בתגובה: "ברק חטף מהתקשורת לא פחות מבנימין נתניהו, הביקורת כאילו מדובר פה בעניין פוליטי היא לא נכונה". לשכת נתניהו, במובן התקשורתי, היא נגררת ומגיבה ולא יוזמת דברים. לשכות קודמות ידעו איך לשלוט ולמנף את הדברים לטובתם. כיום יש תחושת שיתוק בכל מה שקשור להתנהלות מול התקשורת, איזה שהוא פחד להוציא ולעשות תדרוכים לתקשורת".

אליצורענה לקרני ואמר: "יש בתקשורת הישראלית עדר. עיתונאי צריך להיות אמיץ מאוד כדי לומר מילה טובה על ראש הממשלה הנוכחי ולתת לו במה. לכל ראש ממשלה היו עיתונאים כאלו, ידידותיים. אם לא היה יחס עויין לנתניהו בקדנציה הקודמת, ישראל היום לא היה קם. הוא קם כתוצאה משגיאה קשה ביחס התקשורת הישראלית לנתניהו".

לירן דן המשיך והתייחס לחוק לשון הרע ואמר כי לעומת ההתנגדות התקשורתית המובהקת, הציבור והטוקבקים מראים תמונה הפוכה, "אולי הציבור מרגיש שקולו לא נשמע, אולי יש חופש ביטוי ואין חופש שידור? אולי התקשורת לא משקפת את דעת הרוב במדינה הזו ואולי זו הפגיעה בדמוקרטיה?” אמר דן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully