וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רון בן ישי: "צריך לזרוק את מושג ההסברה לפח"

6.12.2011 / 13:40

בפאנל שעסק שבנושא יחסה של התקשורת הבינלאומית לישראל בכנס אילת דיבר גם אורן הלמן מלע"מ ואמר: "יישראל מתייחסת לעיתונאי של הינו יורק טיימס כמו לפועל תאילנדי?

?מדינת ישראל מתייחסת לעיתונאי הזר כמו לעובד זר. העיתונאי של הניו יורק טיימס והפועל התאילנדי מקבלים מהמדינה אותו יחס. למשל, עליו לחדש כל חצי שנה את רישיון הנהיגה שלו. אחרי חמש שנים עליהם לצאת מפה כי פג התוקף של הוויזה שלהם. אין להם מסיכות אב?כ והם עוברים בידוק ביטחוני שרק מייצר לנו נזק תדמיתי?, כך אמר אורן הלמן מלשכת העיתונות הממשלתית בפאנל בנושא יחסה של התקשורת הבינלאומית לישראל בכנס אילת לעיתונות.

הלמן הגיב לסקר שהוצג בפאנל, לפיו 85% מהציבור חושב שיחסה של התקשורת הבינלאומית לישראל שלילי או שלילי מאוד. הדיון בפאנל נפגע משמעותית בשל היעדרם של מרבית המשתתפים המקוריים: נדב אייל ואורן נהרי, עורכי החוץ של ערוצים 10 ו-1 שלא הגיעו, כמו גם הכתבים הזרים בישראל ג?פרי גולדברג (אטלנטיק) ואיתן ברונר (הניו יורק טיימס) ושגריר ארה?ב בישראל דן שפירו. את הפאנל הנחה בועז ביסמוט, כתב ישראל היום, והשתתפו בו גם רון בן ישי, הפרשן הצבאי של ויינט, פרדי איתן ממכון JCPA ופרופ? גדי וולפספלד מהאוניברסיטה העברית.

על פי סקר נוסף שהוצג בדיון, רוב מוחץ של 89% מהציבור חושב שההסברה הישראלית גרועה. על כך הגיב פרופ? וולפספלד ואמר: ?הבעיה איננה בכלל בהסברה, הבעיה היא במדיניות. התקשורת מחליטה בכל סיפור מי הטובים ומי הרעים. ומה לעשות, התקשורת העולמית החליטה שהקורבן בסכסוך הוא הפלסטינים. אם אנחנו בונים בהתנחלויות והעולם חושב שזו טעות, שום הסברה לא תעזור. אם החלטת לבנות, דע שהעולם חושב שזו טעות. עובדה, בזמן מלחמת המפרץ, כשהיינו בחדר האטום וחבשנו מסיכות גז, התקשורת היתה בעדנו. זה לא עניין של יחסי ציבור, ילד בן ארבע היה יודע לעשות לנו יחסי ציבור בזמן מלחמת המפרץ?.

רון בן ישי הגיב לדברי פרופ? וולפספלד כשאמר: ?בניגוד לפרופ' וולפספלד אני לא מתבייש להגיד - אם התנחלויות גורמות לנו לבידוד צריך להקפיא אותן, כדי שתוכל לצאת למבצע הכרחי בעזה. צריך להבין שיש קשר בין הבניה בשטחים ליכולת לצאת למבצע בעזה. בכלל, בהסברה יש גישה מתנשאת. אתה אומר לקהל - אתה טמבל, אתה לא מבין את המצב אני אסביר לך, ואז גם אידיוט כמוך יבין. הנאום של נתניהו באו?ם בספטמבר היה בנוי לתלפיות. האם זה שינה את בידודה של ישראל? צריך לזרוק את מושג ההסברה לפח?.

פרדי איתן ציין כי ?תקציב ההסברה הוא 5% בלבד מתקציב משרד החוץ. בנוסף, הדוברים שלנו במדינות רבות אינם דוברים את השפה המקומית. אי אפשר לעשות ככה הסברה. כמו כן, אנחנו מדברים רציונלית, הפלסטינים מדברים לרגש. זה כל הסיפור?.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully