וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוני דניאל: העדתי אצל מבקר המדינה בפרשת הרפז

עינב שיף

6.12.2011 / 16:09

הפרשן הצבאי של חדשות 2 חשף כי נקרא להעיד בפרשה, ולכן הוא נמנע מלפרסם פרטים נוספים עליה. גדעון לוי לדניאל: "לא סובל אותך ככתב"

פרשת הרפז עמדה במוקד פאנל "צבא ופרשיות" שנערך היום (שלישי) בכנס אילת לעיתונות, בהשתתפות רוני דניאל מחדשות 2, גדעון לוי מהארץ, דובר צה"ל לשעבר אבי בניהו, פרופ' יגיל לוי ופרשן ynet רון בן ישי, בהנחיית ניב רסקין מגל"צ.

"אין ספק שיואב גלנט זה סיפור טרגי ואין ספק שהוא קורבן של תהליך", אמר אבי בניהו. "אבל חשוב לזכור שמינויו לרמטכ"ל בוטל בגלל פרשה אזרחית הקשורה לקרקעות סביב ביתו, וללא קשר לפרשית הרפז. היועץ המשפטי לממשלה החליט שהוא לא יכול להגן על המינוי הזה - זו הסיבה שמינויו בוטל, למרות אשכנזי.

את המסמך הזה לא הכרתי, לשמחתי שהיא מהולה בעצב. זה אחד הדברים הבודדים שלא הובאו לידיעתי, כי יחסית לדובר צה"ל הייתי מעורב. יכול להיות שהייתי ממליץ לנהוג אחרת. כן שמעתי מגבי אשכנזי כמה פעמים - אני לא אתן לאף אחד להפוך אותי לדוד לוי. למדתי על המסמך בפעם הראשונה מטלפון של רוני דניאל אליי".

"הכרתי את תוכן המסמך חודשיים לפני ולא פרסמתי כי לא היה לי את הנייר ביד", אמר רוני דניאל. "בשלב מסוים צירפתי את אמנון אברמוביץ' בנושא, כי חשבתי שיש מקורות שלא ירצו לתת לי את המסמך. בסוף זה מה שקרה. אני כבר הייתי בביזנס הזה בהתמודדויות הקודמות על תפקידי רמטכ"ל קודמים. הפעם היה נדמה שלי שהעניין הזה חוצה קווים אדומים. גיוס יחצנים - הוא חציית קווים אדומים. יש עוד דברים שלא פורסמו בפרשה הזו, אגב". בניהו סירב לחשוף את מקור היחסים הקשים בין ברק לאשכנזי: "הפרשה לא הסתיימה וזה יהיה לא אחראי", אמר. "זו הבטחתי לרשויות החוק".

"רוני דניאל, אני לא סובל אותך"

"מאוד שמחתי שגלנט לא התמנה להיות רמטכ"ל, כי מי שהיה מעורב באופן כל כך עמוק במבצע 'עופרת יצוקה' שהיו בה חשדת לפשעי מלחמה, לא צריך להיות רמטכ"ל במדינה מתוקנת", כך אמר גדעון לוי, עיתונאי הארץ, בפאנל. "העולם מגחך כשאומרים שצה"ל הוא הצבא המוסרי ביותר בעולם".

"אני לא יכול לסבול אותך ככתב", אמר לוי לרוני דניאל. "עיתונאי שיושב על במה ואומר 'יש עוד הרבה דברים לספר אבל עוד לא הגיע הזמן - הוא לא עיתונאי, אני מצטער. הוא לא מבין את תפקידו. אני רוצה שתשימו לב ולא תשמעו את זה משום כתב בשום תחום אחר - שהוא יודע דברים אך לא מפרסם אותם. עצם הגישה הזו, מצביעה על חוסר הבנת המקצוע. שימו לב כמה ביקורת מותחת העיתונות הישראלית בכל תחום - אך לא בתחום הצבאי. אם כבר יש ביקורת - זה למה הפסקנו את המלחמה מוקדם מדי".

"אני אלחם כדי שגדעון יוכל להמשיך לכתוב את מה שהוא כותב", השיב דניאל. "אני נקראתי לעדות אצל מבקר המדינה ומסרתי את הדברים לו ויש שם פינות שאני מנוע להגיד אותן כי זה חלק מהעדות". "גדעון, אל תטיף לי מה זה עיתונאי", פנה דניאל ללוי. "אני לא בטוח שמה שאתה עושה תורם להגדרה הזו".

בשלב מסוים, צעק מישהו בקהל לגדעון לוי "אתה לא יודע מהי מלחמה". לוי זעם ואמר: "לידיעתך, צה"ל ירה 18 כדורים על הרכב שלי. זה לא רלוונטי ואם אתה חושב שכן - לך תחיה בספרטה".

"פרשת הרפז - יום כיפור"

"פרשת הרפז היה בשבילי יום כיפור של התקשורת", אמר בן ישי, שזכה לתגובות מעט מגחכות מעמיתיו לפאנל, מה שעורר בו כעס: "אתם יכולים לצחוק על זה, אבל עבורי זה היה יום כיפור".

בן ישי טען כי כלי תקשורת מסוימים לקחו צד וטעו בכך. חברי הפאנל ניסו לרמוז כי מדובר באיילה חסון מערוץ 1, שביטלה השתתפות בפאנל בשל התחייבותה לפורום סבן. יש לציין שחסון מסוכסכת עמוקות עם בניהו, על רקע פרסומים שונים שלה אודות גבי אשכנזי.

לאחר מכן, רסקין עימת את דניאל עם דבריו של מנכ"ל חדשות 10 לשעבר, ראודור בנזימן, שאמר כי חדשות 2 "נפלו בפרסום המסמך". "תזכיר לי מה הוא עושה היום?", שאל דניאל. "אם זה כזה לא סיפור - למה זה ממשיך ללוות אותנו שנה וחצי ומבקר הביטחון ממשיך להפוך בזה?".

בניהו: "אני לא הייתי קשור לשום פוטש"

"תרומתו של מבקר המדינה עשויה להיות בכך שהוא יקבע לראשונה וימליץ בצורה רצינית לנושא מינוי תהליך רמטכ"ל בישראל", אמר בניהו. "עולה השאלה - כמה זמן מראש ממנים רמטכ"ל, שצריך לקבל החלטות על חיי אדם עד יומו האחרון בתפקיד. מבקר המדינה יתרום תרומה חשובה אם ימליץ לדרג המדיני נוהל 'מיהו מועמד', ללוח הזמנים ולתהליך המינוי".

"קטונתי מלקבוע מי נכון שיהיה רמטכ"ל בכל התמודדות", הוסיף דניאל. "אני מכיר את האנשים, נפגש איתם די הרבה לשיחות רקע, אבל בסופו של דבר אנחנו לא נושאים באחריות וזה הכיף שלנו. מי שנושא באחריות הוא זה שיבחר ברמטכ"ל. ההסדרה הזו משמעותית וחשובה. היו עמדות בזמן 'עופרת יצוקה' ולאחר מכן השתנתה ב-180 מעלות".

"להערכתי מדובר במסמך אותנטי, שהלוגו שלו פשוט זויף", סיכם בניהו, שהתייחס לתביעת לשון הרע בגין מודעה שפרסמו ידיעות אחרונות והארץ: "אני חושב שהשתמשו בו ובגבי אשכנזי כדי להשפיע על היועץ המשפטי לממשלה. אני לא הייתי קשור לשום פוטש".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

"בשביל מה צריך דובר צה"ל כשיש את רוני דניאל?"

לאחר סיום הדיון בפרשת הרפז, עברו לוי ודניאל להתכתש על סיקור פרשת המרמרה. "ישראל הרגה 9 אנשים בדם קר", קבע לוי, מה שהקים עליו את דניאל, בן ישי וכן רבים מהאולם.

"אם היו שמונה אזרחים ישראלים במדינה אחרת, מה היינו עושים?", תהה לוי, שזעם על העיסוק הרב בפרשת הרפז. "התברברתם שעה ברכילות המטופשת הזו", אמר לוי. "בפרשת המרמרה היה בזעיר אנפין 'עופרת יצוקה', שהוכיחה שלא למדנו דבר מעופרת יצוקה. איש לא ביקר את הרג הטורקים, כאילו שזה מובן מאליו שלהרוג אזרחים בלב ים זה בסדר, איש לא שאל למה עוצרים את האוניה הזו ולמה בכלל יש סגר".

"לא כינינו אותם טרוריסטים", מחה דניאל. "למדינה מותר, גם על פי הדין הבינלאומי לעצור ספינה במים טריטוריאליים ובינלאומיים אם האוניה הזו מכריזה על כוונה להפר סגר ימי חוקי. לחימה היא דבר סבוך ובעייתי. עוד לא פורסם מה שעשו ללוחם אחד לפחות במרמרה והתגובה הראשונה שאתה רואה שבועטים בחבר שלך - אתה יורה בו".

"בשביל מה צריך דובר צה"ל כשיש את רוני דניאל?", תהה גדעון לוי. דניאל השיב: "אני לא קורא לך דובר חמאס, אל תקרא לי דובר צה"ל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully