וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעריב: גל מכתבי קוראים נגד פיטורי אביב לביא

אמילי גרינצווייג

8.12.2011 / 12:08

מאות מכתבים הגיעו למערכת מעריב בעקבות פיטורי הפרשן הסביבתי הבכיר: "הפיטורים מ(ס)ריחים מסתימת פיות", נכתב באחד מהם. מעריב: "הסיקור יימשך בהקף נרחב"

גל של מכתבי מחאה הגיעו לעורכי ובעלי מעריב בעקבות פיטוריו של הפרשן הבכיר לענייני איכות סביבה, אביב לביא. בידי וואלה! מצויים למעלה מ-100 מכתבים שחלקם נשלחו לעורך העיתון ניר חפץ, עורך מוסף "סופשבוע", נטע ליבנה ויו"ר אי.די.בי, בעלת השליטה במעריב, נוחי דנקנר.

כפי שפורסם בוואלה! ברנז'ה, לביא פוטר לאחרונה מהעיתון, זאת במסגרת מסכת קיצוצים שדרש דירקטוריון החברה של 12% משכר המערכת. לאחר פיטוריו שלח מייל לקוראי מדורו בו הוא מבשר להם על פיטוריו. בין היתר כתב לביא: "בימים אלה פוטרתי ממעריב. העיתון החליט, מטעמיו שלו, שהתחום הסביבתי-חברתי אינו ראוי עוד לסיקור הנרחב לו זכה בארבע השנים האחרונות, שבהן כתבתי בעיתון המודפס ובאתר. לפיכך, המדור שמופיע בסוף השבוע הזה במוסף הוא האחרון, וכך גם באתר."

מיד עם ההודעה על פיטוריו מחו מספר תנועות וארגונים סביבתיים כדי למחות על פיטוריו. ובהמשך, כאמור, החל גל פניות של קוראים בנושא. "לא קל להיות קורא נאמן של עיתון 'מעריב' בשנים האחרונות, נכתב באחד מהמכתבים שנשלחו לעורך העיתון. בכל סוף שבוע בשכונה בה אני מתגורר בפתח תקווה, מול ערמות עיתוני 'ידיעות', זו משימה לא פשוטה למצוא את העותקים הבודדים של מעריב. כנראה שזה ישמע לכם מוזר, אבל אחת הסיבות העיקריות שהמשכנו לרכוש ולקרוא את עיתון מעריב בסוף השבוע הייתה קיומו של מדור חשוב זה שנכתב באופן מעניין ובכישרון רב. אנחנו לא 'פריקים' של איכות הסביבה ובכל זאת, 'לא עוצר בירוק' של אביב לביא היה הדבר הראשון שנקרא בעיתון (גם על ידי ילדיי). ההחלטה לוותר דווקא על מדור שעוסק בשמירה על הסביבה מעידה על סדר עדיפות לקוי באופן קיצוני וחוסר הבנה מוחלט לגבי המקום שתחום זה תופס במדינות העולם המפותחות.

"לדעתי, ההחלטה מעידה גם על הערכה לא נכונה של העדפות הקוראים שבוחרים דווקא ב'מעריב' (אני משוכנע שלא בוחרים בכם דווקא בגלל מדור הרכילות שלכם)", נאמר במכתב. "ללא מדור זה, עיתון 'מעריב' של סוף השבוע הוא ללא ספק פחות איכותי ופחות רלוונטי". קוראים אחרים כתבו "הננו מנויי מעריב מזה עשרות שנים. פיטוריו של אביב לביא שאנו אוהבים מאוד את כתבותיו מ(ס)ריחים מ'סתימת פיות'. לא נראה שנחדש את המנוי בשנה הבאה".

יצוין כי בימים האחרונים הוחלט למנות את עיתונאי מעריב אביעד פוהורילס לפרשן הסביבתי הבכיר והוא עתיד לפרסם טור שבועי על כפולת עמודים במהדורת סוף השבוע של העיתון. ממעריב נמסר בתגובה: "סיקור הנושאים בירוקים יימשך בהיקף נרחב ובאיכות גבוהה. כבר בשבועות הקרובים יושק מדור ירוק חדש בן שני עמודים בגיליון סוף השבוע מאת העיתונאי אביעד פוהורילס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully