וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נקדימון רוגל, ממקימי הטלוויזיה הישראלית, הלך לעולמו

אמילי גרינצווייג

8.12.2011 / 12:52

רוגל היה האיש שחיבר את "מסמך נקדי", הוא הקוד האתי של רשות השידור. יוני בן מנחם: "כתבי רשות השידור רואים בו סמל ומופת לעיתונות מקצועית ואתית"

העיתונאי ואיש הרדיו והטלוויזיה, נקדימון רוגל הלך היום לעולמו בגיל 86. נקדימון היה ממקימי הטלוויזיה הישראלית, מנהלה וסמנכ"ל הפיתוח של רשות השידור. ביוזמתו הוקמו אולפני הרדיו והטלוויזיה ברוממה.

בתחילת דרכו, שימש רוגל כעיתונאי בעל המשמר ובהמשך הצטרף לקול ישראל. במסגרת תפקידו ניהל את מחלקת הביצוע וההדרכה והקים מרכז להכשרת אנשי רדיו. בין השאר הגיש את התכנית "מחפשים את המטמון" עם יצחק שמעוני ושימש כתב קול ישראל בפריז.

רוגל היה האיש שחיבר את תדריך החדשות המכונה "מסמך נקדי", הוא הקוד האתי של רשות השידור. בד בבד עם עבודתו ברשות השידור וגם לאחר צאתו לגמלאות, עסק במחקר ארץ ישראל ופרסם מאמרים וספרים, בהם עבודות שעסקו בפרשת תל חי ובסיפור חייו של נפתלי הרץ אימבר, מחבר "התקווה".

יוני בן מנחם, מנכ"ל רשות השידור, אמר היום: "בתחילת דרכי ברשות השידור היה לי הכבוד להכיר את נקדימון רוגל ז"ל, שהיה איש אשכולות ועיתונאי מהשורה הראשונה. כתבי רשות השידור רואים בו סמל ומופת לעיתונות מקצועית ואתית. עוד בחייו הנציחה אותו רשות השידור כאשר קראה על שמו את אולפן הטלוויזיה הגדול של הערוץ הראשון (אולפן נקדי) ותדריך החדשות והאקטואליה שחיבר ומכונה 'מסמך נקדי' הפך להיות התדריך שבו מחוייב כל עיתונאי ברשות השידור. אני ועובדי רשות השידור משתתפים בצערה של המשפחה".

הלווייתו של נקדימון (נקדי) רוגל תתקיים מחר בבית העלמין בכפר סבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully