וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איגודי היוצרים לשר התקשורת: "שתי זכייניות - פגיעה ביצירה"

אמילי גרינצווייג

12.12.2011 / 6:00

היוצרים שגרו מכתב חריף לשר כחלון, בו דרשו להעלות את מחויבויות התוכן של הזכייניות, מחשש לפגיעה ביצירה המקורית בעידן הרשיונות: "לא תרצה שהפגיעה תתרחש במשמרת שלך"

איגודי היוצרים דורשים להעלות את מחויבויות התוכן אליהם ידרשו הערוצים המסחריים בעת שיחזיקו ברישיונות שידור. במכתב ששלחו אמש (ראשון) איגודי היוצרים, הכוללים את איגוד המפיקים, הבמאים, התסריטאים, אקט, השחקנים, היוצרים הדוקומנטריים ועורכי הקול והתמונה לשר התקשורת, משה כחלון, כותבים היוצרים כי נוכח המצב בשוק לפיו ייוותרו שני ערוצים מסחריים לאחר המעבר לשידור ברישיון, יש להעלות את מחויבויות התוכן הנדרשות בחוק.

"כאשר נהגתה הרפורמה בשוק הטלוויזיה נזרקו לחלל האוויר תרחישים אופטימיים שחזו כניסת שחקנים חדשים לשוק ופעולה של ארבעה ערוצים מסחריים ואף יותר בעידן הרישיונות", נאמר במכתב. "כך או כך, המחויבויות לשידורי דרמה ותעודה נקבעו על פי תרחישים של שלושה ערוצים לפחות, וגם כך שיקפו ירידה משמעותית לעומת המחויבויות בתקופת הזיכיון". היוצרים מכוונים למצב השונה כיום, לפיו "כעת, כל בר דעת מבין כי השוק צועד לקראת עידן דו-ערוצי ארוך, או במילים אחרות דואופול".

היוצרים ממשיכים ומתייחסים לפרסומים אודות מיזוג צפוי בין הזכיינית קשת לערוץ 10 וכותבים "קשת תמשיך כמובן לשדר, ואילו רשת וערוץ 10 מנהלים מגעים מתקדמים למיזוגם לגוף שידור אחד. בל נטעה: בניגוד למקובל לחשוב, מדובר יהיה בשני ערוצים חזקים, שיתחילו לפעול בעידן הרישיונות לא מאפס כי אם על בסיס תשתית קיימת ומשגשגת. אנחנו חפצים כמובן בערוצים מצליחים, אין בכלל שאלה בעניין, אלא ששני ערוצים אלו ייהנו מהעדר תחרות, שנובע מחוסר כדאיות כלכלית לשחקן שירצה להיכנס לשוק".

"ספק אם שוק הטלוויזיה יתאושש"

לדברי היוצרים עידן הרישיונות הצפוי, בו יתמודדו שני גופים יצור חוסר התחרות וריכוזיות בשוק הטלוויזיה. מצב זה, על פיהם יהיה "רע בראש ובראשונה ליצירה וליוצרים" היוצרים מוסיפים ומשווים למצב הנוכחי "משלושה גופי שידור מסחריים שיוצרים היום דרמה ותעודה בהיקף של למעלה ממאתיים מליון שקל, עתיד השוק להתכווץ בעידן הרישיונות לשני ערוצים שמייצרים סוגה עילית בהיקף של מעט יותר ממאה מליון שקל. זוהי פגיעה אנושה ביצירה, ביוצרים ובראש ובראשונה בציבור הרחב, שיראה על המסך הרבה פחות דרמה ותעודה, ותחתם תכנים בלתי מגוונים בעליל".

"כפי שמוכיח התיקון המוצע בעניין חברת החדשות של ערוץ 2, חוק הרישיונות ראוי בעיניך, אדוני השר, לעבור תיקונים מסוימים" כותבים היוצרים ומוסיפים "אחד התיקונים הללו חייב להיות העלאת מחויבויות התוכן של הערוצים המסחריים, בין אם באמצעות השיטה שנקבעה במיוחד לרישיונות (השקעה עולה בתוכן בהתאם לגובה ההכנסה), ובין אם בהחזרת הגלגל לאחור כנהוג היום, בתקופת הזיכיונות- השקעה בתוכן כנגזרת קבועה, משמעותית, מההכנסה".

"לא נלאה מלחזור ולומר: אי תיקון החוק בנקודת הזמן הנוכחית יביא לפגיעה קשה ביותר ביצירה המקורית הטלוויזיונית בפרט ובתרבות הישראלית בכלל" מסכמים היוצרים "ספק אם השוק יצליח להתאושש מפגיעה כזו. בוודאי לא תרצה שהפגיעה הזו תתרחש במשמרת שלך כאחראי על שוק הטלוויזיה".

  • עוד באותו נושא:
  • משה כחלון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully