וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר התקשורת: "לעשות הכל כדי שערוץ 10 ישדר"

אמילי גרינצווייג

12.12.2011 / 9:28

השר משה כחלון פנה לחברי הכנסת וביקש מהם לקדם את הרפורמה בשוק הטלוויזיה וכן להגן על ערוץ 10. יו"ר ועדת הכלכלה: "ערוץ שנזקק לטובות מאיתנו - לא טוב לדמוקרטיה"

"צריך לעשות הכל כדי שהערוץ הזה ישאר וישדר", כך אמר הבוקר (שני) שר התקשורת משה כחלון בדיון בוועדת הכלכלה בנושא מערך עידן +, העומד להצבעה ובתוכו גם דחיית מועד תשלום חובות ערוץ 10, המאיימים על המשך קיומו. "התחלנו בחוק הרישיונות כי הבנו שזה מה שנותן מענה לשוק הטלוויזיה במדינת ישראל", אמר השר כחלון. "חשבתי שזה המוצא היחיד לחלץ את שוק הטלוויזיה מהמשבר שהוא נמצא בו. היום אנחנו במצב שצריך לקבל החלטה אם ליישם את הרפורמה או לא"

“אני חושב שצריך ליישם את הרפורמה ולעבור לרישיונות, כל אחד בקצב שלו ובתנאים שלו. אם רשת רוצה לצאת ב2015 – תבורך", הוסיף כחלון. "אם קשת רוצה לצאת עכשיו לרישיונות ולצורך כך היא מבקשת החזקה משותפת בחברת החדשות - גם כן תבורך". כחלון פנה לחברי הוועדה ואמר: "חברי הכנסת צריכים לעזור לנו לקדם במובן הזה את הרפורמה".

לגבי ההחזקה המשותפת בחברת החדשות - אני תומך בכך, אני חושב שזה נכון", התייחס כחלון, שגם ענה לטענות לפיהן החזקה משותפת, גם במקרה ורק זכיינית אחת תעבור לשידור ברישיון (על פי הצעתו של ח"כ רוברט אילטוב), תגרום לסגירת חדשות 10 ואמר: "איננו יכולים כרגע לחוקק חוק לפי תרחישים. צריך לאפשר את המצב לשלוש שנים כפי שסוכם וזהו".

"ועדת הכלכלה היא לא קרן חילוץ"

ח"כ כרמל שאמה-הכהן, יו"ר הוועדה, פתח את הדיון ואמר כי "ועדת הכלכלה נתנה מקסימום הזדמנות לצדדים המעורבים לנסות ולהגיע להסכמה. שברנו שיאים בדחיית הדיון, למרות רצונות של חלק מחברי הוועדה לסיים את הנושא כמה שיותר מהר. ועדת הכלכלה היא לא קרן חילוץ של גופי תקשורת או גופים עסקיים אחרים, אותנו מעניינת מפת התקשורת ולא זהות הבעלים. חשוב לנו שלצופה ולדמוקרטיה תהיה יותר מחברת חדשות אחת, יותר תוכן ושלא יהיו מונופולים.

"ערוץ תקשורת, לרבות 10 שנזקק לטובות ונדבות מוועדת הכלכלה איננו ערוץ שאני רוצים בו, הוא לא כלב שמירה לדמוקרטיה, במקרה הטוב הוא פודל שלא יכול לנעוץ שיניים", הוסיף שאמה-הכהן. "הכשל הבסיסי בענף התקשורת, אלה שאחראים לו אינם נמצאים פה. הבעיה היא בכשל שקיים במשרדי הפרסום ובגובה העמלות. ועדת הכלכלה תבצע בחינת עומק כדי לקדם רפורמה בתחום הזה שתאפשר זרם של מימון ותשלומים גדול יותר מעוגת הפרסום למי שאחראי על השוק: ערוצי הטלוויזיה, העיתונים ושאר העוסקים בדבר.

"הוועדה תדאג שלא יהיה מונופול", סיכם שאמה-הכהן. "לא בתוכן ולא בחדשות בתחום המסחרי. נבהיר לכל השחקנים את הנתון הזה – לא יהיה מצב לעולם, אולי רק לזמן קצר, בו תהיה חברת חדשות אחת במדינת ישראל וערוץ תוכן אחד. כל אחד מהשחקנים שאמור לקבל החלטות ישקול אותם לפי כללי המשחק החדשים, אנחנו מקווים ומאמינים שערוץ 10 ימשיך לשדר, בניגוד לתחזיות השחורות. המצב האופטימלי הוא שימצא לערוץ 10 פתרון אמיתי ויציבות פיננסית".

בתוך כך, ועדת הכלכלה אישרה את הצעת הפשרה של ח"כ כרמל שאמה-הכהן להכנסת שלושה ערוצים נושאיים, באופן הדרגתי, למערך "עידן +”. על פי ההצעה, הערוצים הנושאיים הם אלו אשר עליהם יחליט שר התקשורת, בהתייעצות עם מועצת הכבלים והלוויין והרשות השניה, כי יש הצדקה לקיומם ולאחר בחינת השפעתם על יציבות הגופים המשדרים כיום. הערוץ הראשון יעלה לא מוקדם מה-1.1.14, השני לפחות שנה לאחר עליית הראשון, לכל המוקדם ב-1.1.15 והשלישי באופן דומה ב-1.1.16. ועדת הכלכלה תאשר את היציאה למכרזים עבור הערוצים אולם לא תדון בבחירת הזוכה ובתנאי המכרז. הגוף המפקח יהיה הרשות השנייה.

ח"כ נחמן שי (קדימה) ציין את הבעייתיות בהגדרות החוק ואמר: “מה ההגדרה של סיכון ממשי ליציבותם של גופים? אלו ניסוחים טריקיים שמזמינים צרות בעתיד. אתם לא מבינים מה השינויים שאתם מציעים גורמים לשוק הזה, אתם הורסים אותו בהדרגה. הנקודה צריכה להיות ברורה, מהחורבות האלו לא יקום שוק טלוויזיה חדש.

נציגת משרד האוצר הביעה את הסתייגות המשרד לגבי אישור ועדת הכלכלה. עוד יצוין כי המשרד הגיש הצעה להחזיר את ההצעה המקורית לערוצים נושאיים, הדורשת את אישור של שר האוצר לערוצים. ההצעה מאפשרת את מימונם של הערוצים מפרסומות או דמי מנוי ואיננה מתייחסת לעלייה הדרגתית של הערוצים. לגבי כך אמר ח"כ שאמה-הכהן: ”אין שום סיכוי שזה יעבור. אם ההסתייגויות של שר האוצר יעברו במליאה, אני מושך את החוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully