וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגירת ערוץ 10: "נצחונו של ביבי - תבוסה לדמוקרטיה"

אמילי גרינצווייג

12.12.2011 / 11:35

החלטת ועדת הכלכלה מכה גלים בכנסת ובתקשורת. ערוץ 10: "בית המחוקקים, בהוראה ממשרד ראש הממשלה, סגרת את ערוץ 10". חנוך דאום: "החלטה רעה. חייבים לעזור לערוץ"

החלטת ועדת הכלכלה שלא לאפשר את דחיית החובות של ערוץ 10 היכתה גלים במערכת הפוליטית ובעולם התקשורת. "רשמו לפניכם", נאמר בהודעת דובר ערוץ 10, "ביום שני ה-12 בדצמבר 2011 בשעה 10:20, בית המחוקקים בישראל, בהוראה ממשרד ראש הממשלה, סגר את ערוץ 10".

"נצחונו של ביבי הוא תבוסה לדמוקרטיה", אמר ח"כ נחמן שי (קדימה). "הוא מוכיח כי האינטרס האישי מקבל עדיפות על האינטרס הציבורי. מותו הצפוי של ערוץ 10 מסמן עוד שלב בדעיכת השיח הציבורי בישראל. ביבילנד זה פה ועכשיו".

"יו"ר איגוד היוצרים הדוקומנטריים, אורי רוזנווקס, אמר כי “בזמן שראש הממשלה נאם בוועידת העסקים והתפאר בהישגי המדינה, נשלחו מאות אנשים לאבטלה, אבטלה מיידית של עובדי הערוץ ושל יוצרים בהמשך. השאלה האם במקום לאפשר לערוץ 10 את הדחייה של השנה הזו המדינה מעדיפה לשלם דמי אבטלה ולגזור על מאות עובדים מצוקה כלכלית. האטימות שהופגנה על ידי חברי הכנסת שכאיש אחד התיישבו לפי חלילו של זאב אלקין היתה מבישה ומזעזעת".

עיתונאי ידיעות אחרונות חנוך דאום, הנחשב מקורב לראש הממשלה, אמר בתגובה: "מצער וחמור מאוד שוועדת הכלכלה לא הלכה היום אל עבר ערוץ 10. המצב הכלכלי הקשה בשוק לא מאפשר לבעלי המניות להזרים כספים, אבל המסך של ערוץ 10 גדש בתוכן ובסוגה עילית, ולהחשיך את המסך בגלל חוב שאינו חוב של תוכן אלא של מיסים זו החלטה רעה. עבדתי בחדשות 10 וערוץ 10 ופגשתי שם את האנשים המקסימים ביותר בתעשייה וליבי נקרע מהטלטלה שעוברת עליהם כעת. אני מקווה שעוד יימצא פתרון ואני מאמין שזה לא נגמר עד שזה לא נגמר והמשא ומתן ימשיך עד יום ההחשכה. אני מאלה שיצאו נגד הנהי התקשורתי על ההשתקה כביכול, אבל המקרה הזה שונה, שלא כמו הטלוויזיה החינוכית שמבזבזת כספי ציבוא, ערוץ 10 מעניק לציבור תוכן על חשבון כסף פרטי. לכן חובה וצריך לעזור לו".

ח"כ ניצן הורוביץ (מרצ), נשמע נזעם אף הוא: "נתניהו מחסל את ערוץ 10 כדי להגיע לבחירות עם ערוץ בודד, מפוחד, ומאויים. ההוכחה לכך שמדובר במהלך פוליטי, היא המשמעת הקואליציונית שהטילה לשכת ראש הממשלה על הח"כים. נתניהו פועל מתוך נקמנות ומחסל חשבונות עם ערוץ 10, עקב התחקירים של הערוץ על "ביבי טורס" - הנסיעות הבזבזניות של רה"מ ואשתו לחו"ל – ועל מעללים של שרים מסויימים בממשלתו".

מנכ"ל הרשות השנייה, מנשה סמירה, מסר בתגובה: "מנקודת ראות מקצועית וציבורית, אי דחיית חובות הזכיינים לסוף 2012 גורמת לכך שתקציב גדול המיועד ליצירה ולתוכן יופנה להחזרי 'מיסים' למדינה. ההתעקשות לא לדחות מובילה לכך שבעת הזו, כאשר ההכנסות מפרסום נפגעות וישנו חשש להיקף השקעה בתוכן ובשידורים בשל בעיות תזרים, יפגע המרקע, היוצרים וציבור הצופים וכל זה, שלא לצורך.

"חבל מאוד שעל דיון מקצועי וענייני הועמסו עניינים פוליטיים ואחרים והעניין הפך לקואליציה מול אופוזיציה כשבעצם שאלת הפלורליזם והתחרות בתחום הטלוויזיה היא זו שעומדת על הפרק", הוסיף סמירה. מאחר ובשלוש השנים האחרונות עבר ערוץ 10 למודל של עמידה במחויבויות והחזר חובות התוכן, יש לאפשר לבעליו להיכנס לתקופת הרישיונות באופן מבוסס ולא מקרטע שעלול להפילו. בוודאי מיותר לפגוע בעובדיו המסורים ששכרם קוצץ לא מעט בשנים האחרונות".

"הגענו לתוצאה זו בשל כשלים מבניים מתמשכים בשוק הפרסום, במבנה הרגולציה והפיזור הרב הקיים, בזיקה ובתלות הפוליטית של גופי השידור והיעדר חייץ מקצועי, חזק ועצמאי בין המערכות השונות", סיכם סמירה. "בנושאים אלו צריך לטפל בדחיפות. מהיבטים שונים, זו טעות אסטרטגית ארוכת טווח לפגוע בהמשך השידורים של ערוץ 10 בעת הזו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully