וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

yes ימכרו את yes דוקו?

אמילי גרינצווייג

12.12.2011 / 12:14

מועצת הכבלים והלוויין מאיימת להטיל קנס כבד על חברת הלווין, בגלל שהפקות המקור שלה לא מושקעות בערוצים עצמאיים. הפתרון: למכור את ערוץ הסרטים הדוקומנטריים

yes תיאלץ למכור את הבעלות על ערוץ yes דוקו לחברה חיצונית, כך מסתמן. המהלך עתיד להתרחש בעקבות טענת מועצת הכבלים והלוויין כי yes איננה עומדת בכללים לפיהם 50% מהפקות המקור צריכות להיעשות על ידי ערוצים בבעלות מפעילים עצמאיים ולא בבעלות החברה.

לפני שבועיים שלחה המועצה מכתב לחברת הלווין, לפיו היא שוקלת להטיל כפל קנס בשל אי עמידתם בסעיף. בנוסף, נשקלת אפשרות לחלט ערבויות החברה בסך 40 מיליון שקלים. בנושא זה תקיים המועצה שימוע ב-22 בדצמבר.

על פי כללי משרד התקשורת, הפלטפורמות המשדרות מחוייבות בהוצאה של 8% מהכנסותיהם לטובת הפקות מקור. מתוך אלו, 50% צריכים להעשות בערוצים בבעלות החברה ו-50% בערוצים בבעלות מפעילים עצמאיים. יצויין כי בשנת 2008 הטילה המועצה עיצום על yes בסך 100 אלף שקל בנושא זה.

יו"ר מועצת הכבלים והלווין ניצן חן מסר בתגובה: "מאחר ומדובר בשימוע תלוי ועומד, לא אוכל להתייחס לסוגייה למעט הסוגיה העקרונית הכתובה בכללי התקשורת בסעיף 17א (ב)': סכום בשיעור שלא יפחת מ-50% מסכום ההשקעה השנתי יושקע בהפקות מקומיות המשודרות בערוצים אשר אינם מופקים על ידי בעל הרישיון'”.

מחברת yes נמסר: "לאור החלטת המועצה המחייבת את yes להשקיע יותר כסף בערוצים חיצוניים, ולא בערוצים בבעלותה בוחנת החברה בין השאר את הוצאת הערוץ לבעלות חיצונית. Yes מצרה על כך שעשייה רבת שנים אינה זוכה להוקרה רגולטורית ועם זאת בכוונתנו להמשיך ולתמוך בעשייה הדוקומנטרית הישראלית".

*וואלה! ו-yes הן חברות אחיות בקבוצת בזק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully