וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל ערוץ 10: "דרכנו לראש הממשלה על יבלת"

מנכ"ל ערוץ 10 נשמע פסימי וכעוס במיוחד בועידת "גלובס" לעסקים, לשם הגיע אחרי הדיון בוועדת הכלכלה ושיחה עם עובדי הערוץ החרדים למקום עבודתם החל מהחודש הבא

מנכ"ל ערוץ 10, יוסי ורשבסקי, התראיין היום (שני) בוועידת גלובס לעסקים בסופו של יום דרמטי ועמוס, שהחל עם הדיון בוועדת הכלכלה שדחתה, ברוב של 8 מול 5, את ההצעה לדון מחדש בדחיית מועד תשלום חובות העבר של הערוץ. המשמעות: עם תום הזיכיון של הערוץ ב-27 בינואר 2012 - יוחשך המסך, וזאת אם לא ישולמו החובות בגובה 60 מיליון שקלים.

"בעלי המניות יצטרכו לקבל את ההחלטה הסופית", אמר ורשבסקי למראיין, לי-אור אברבך, עורך "פירמה", "אני אמליץ להם לסגור את הערוץ כי אני לא רואה שום התכנות לשלם את החוב ולהמשיך לשדר. אני חושב שמה שיהיה זה שנשים את המפתחות ונסגור את העסק. זה מה שאמליץ לבעלי המניות. היום אחרי הדיון הלכתי לעובדים וניסיתי להרגיע אותם. זו באמת תקופה קשה מאוד אבל היום הוא שיא המשבר. הם מקבלים את זה מאוד קשה".

"חד משמעית הייתה פה משמעת קואליציונית. אני לא חושב שראינו אי פעם דבר כזה. ועדת הכלכלה דוחה תשלומים, מוחקת חובות. ביקשנו דחיית תשלום, שרובו לרשות השנייה. הגעתי למסקנה שהרגולטורים רוצים את הברודקסטרים חלשים, שיבואו אליהם. הקולגות שלי מתחננים אליהם וזה דבר מביך. בואו לא נייפה את המציאות, יש פה יבלת של מישהו מאוד חשוב שמישהו אצלנו בערוץ דרך עליה בתוכנית 'המקור'. אני מדבר על ראש הממשלה".

"אנו במשא ומתן להכניס משקיע נוסף לערוץ"

"אנו לא עובדים על תהליכי סגירה כי נילחם עד טיפת דמינו האחרונה. נעשה את כל שביכולתנו על מנת לשכנע את חברי הכנסת לשנות את דעתם בקריאה השנייה והשלישית. אני די סקפטי בגלל ההתגייסות המאסיבית נגדנו. יש איזושהי דעה כאילו יש כאן עניין של ימין ושמאל. הכל פה אישי. להגיד שערוץ 10 הוא שמאל קיצוני זו השמצה. דרכו על יבלות של אהוד ברק בעבודה, אריאל שרון, אולמרט כשהיה ראש ממשלה. תפקידה של התקשורת לחשוף עוולות ולהביא גילויים. הניסיון להציג זאת כשמאל שמתנכל לימין מקומם".

לשאלת אברבך מדוע בעלי המניות, שהשקיעו כבר מעל למיליארד שקלים לא משלמים את החוב\ ענה ורשבסקי: "המשאבים מוגבלים, אנו במשא ומתן להכניס משקיע נוסף לערוץ. בעלי המניות השקיעו 1.3 מיליארד שקל. לא מכסף ציבורי, בלי תספורת לאף אחד. כספם הפרטי, וזה ראוי להערכה היום במדינה שלנו. במקום זאת אומרים למה שלא יביאו עוד 40 מיליון שקל. זה המון כסף, וזה כסף שצריך להשקיע במסך והוא לא נמצא לדברים אחרים. אני במקומם הייתי מתייאש".

לגבי מיזוג אפשרי אמר: "אני מניח ששוק הטלוויזיה לא יכול להכיל שלושה שחקנים ו-21 ימי שידור. אם ערוץ 10 ישרוד את השנה הבאה בנס – אני מניח שיהיה מיזוג".

"סוגרים אותנו בגלל מי שאנחנו"

מוקדם יותר כינס ורשבסקי את עובדי הערוץ בעקבות החלטת וועדת הכלכלה שלא לקיים דיון מחדש בבקשת ערוץ 10 לדחות את מועד תשלום חובות העבר שלו. "חטפנו מכה מוועדת הכלכלה. התברר היום סופית שזה עניין פוליטי ושסוגרים אותנו בגלל מי שאנחנו" אמר ורשבסקי. "חברי כנסת הגישו הסתייגות להחלטה הזו ואולי יש עוד סיכוי שחברי הכנסת יתעשתו בקריאה השנייה במליאת הכנסת".

"בימים הקרובים נבין בדיוק את המשמעות של ההחלטה של ועדת הכלכלה על הסגירה", הוסיף ורשבסקי. "נשב עם בעלי המניות ונבין בדיוק מה זה אומר מבחינת תאריכים ותהליך. בינתיים בימים הקרובים חייבים למרות מה שחטפנו לשמור על אופטימיות ולהמשיך לשדר כרגיל. לכן, נמשיך לעבוד כמו ערוץ 10. סוגרים אותנו בגלל מי שאנחנו ולא נפגע בזהות הזו. האינטגריטי שלנו יישמר עד הרגע האחרון".

ורשבסקי הגיע לכינוס לאחר שוועדת הכלכלה החליטה לדחות, כאמור, את ההצעה לדחות את מועד תשלום החובות של הערוץ, העומדים על 60 מיליון שקלים. בדיון עצמו אמר ורשבסקי כי הערוץ הוא היחיד שלא חייב לציבור בנושאי תוכן וכי הוא מצר על ההחלטה, שתביא למעשה לסגירתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully