וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורי רוזן: "בבוקר חיסלתם את ערוץ 10 ועכשיו אתם מבצעים וידוא הריגה בחדשות 10"

אמילי גרינצווייג

12.12.2011 / 16:30

ממלא מקום מנכ"ל חברת החדשות של ערוץ 10 זעם על הדיון בוועדת הכלכלה על ההצעה לאפשר לרשת וקשת להחזיק במשותף בחדשות 2

"בבוקר חיסלתם את ערוץ 10 ועכשיו אתם מבצעים וידוא הריגה בחדשות 10”, כך אמר אורי רוזן, ממלא מקום מנכ"ל חדשות 10 בדיון שנערך היום (שני) בוועדת הכלכלה על הצעתו של ח"כ רוברט אילטוב, אשר מטרתה לאפשר לרשת וקשת להחזיק במשותף בחברת חדשות 2, גם במידה ואחת נשארת בזיכיון והשניה עוברת לשידור ברישיון. "אני רואה את קשת ורשת משחקים שחמט מרשים על כמה מיליוני שקלים", הוסיף רוזן, "אבל מבחינת חדשות 10 זה לא עניין של משחק זה קיום".

"יש פה שני מישורים מקבילים שלא נפגשים – אתם מדברים על תחרות ופלורליזם, אבל כעיתונאים אנחנו יודעים מה באמת השיח שמתנהל מאחורי הקלעים", אמר רוזן והסביר: "שיח שמדבר במפורש על סגירת חדשות 10 ולא זיכיונות ורישיונות. כששר התקשורת דיבר בבוקר העובדים שלנו התחבקו, חשבנו שניצלנו. כמה דקות אחרי בהצבעה היתה תוצאה הפוכה".

"אתם מדברים על מנגנון שימנע חברת חדשות אחת, אבל יהיה פער קטן של חברת חדשות אחת ובינתיים תיסגר חדשות 10", סיכם רוזן. "רבותיי, מה שנסגר לא נפתח. כשהעובדים ילכו הביתה הם ילכו לחפש עבודה חדשה - אפשר לפגוש בירושלים עובדים של טלעד שהפכו לנהגי מוניות. זה יקרה לעובדי חדשות 10 וההפקות. חדשות 10 כוללת 350 עובדים, האנשים האלה ילכו הביתה בסוף ינואר אם לא יקרה נס. אני מבקש לדחות את ההצבעה עד שנדע מה קורה עם ערוץ 10”.

בכך הצטרף רוזן לח"כים רבים בוועדת הכלכלה שביקשו לדחות את הדיון עד אשר יובהר גורלו של ערוץ 10. מנכ"ל רשת תמך גם הוא בבקשת הדחייה: "מי יינזק מלחכות?", תהה צבי. "בחוק כתוב מה יקרה אם אחד יישאר בזיכיון והשני יעבור, ועל פיו בעל הזיכיון ישאר עם חברת החדשות ובעל הרישיון יוכל לרכוש חדשות מבעל הזיכיון לתקופה של שנתיים. המחוקק התמודד עם התסריט. והנה הפלורליזם שהניע את היציאה לרפורמה".

מנכ"ל רשת: "הלוואי והיה לי כסף לעבור לרשיון"

בנוסף, צבי התייחס לפרסומים בדבר משא ומתן מתקדם בין רשת לערוץ 10 ופרסומים נוספים בנושא ואמר: "שום מיזוג או בנייה עתידית לא תיתכן אם אין ודאות רגולטורית. בקשתי היא שתדחו את הדיון בהצעה בכמה שבועות, תנו לשוק להבין לאן הוא הולך. גם לנו ברור שלא יכול להיות שבמדינת ישראל תהיה חברת חדשות אחת. הפחד הגדול ביותר שלנו הוא מהישארותה של חברת חדשות אחת". בהמשך הוסיף צבי כי "מי שנשאר בזיכון וישדר במשך 7 ימים יהיה מחויב בהפקות סוגה עילית של 200 מיליון שקל בשנה. מי שיעבור לרישיון יצטרף להפיק ב-50 מיליון שקל. אני לא מבין איפה היוצרים".

"אז למה שלא תעבור לרישיון?” שאל ח"כ שי ונענה על ידי צבי: "הלוואי שהיה לי את הכסף. אנחנו נדע לגדול לשבעה ימים בערוץ 2, אם היינו קצת יותר חזקים אבל, אולי אם לא היינו מפסידים במשך שנתיים, אולי היינו יכולים לעבור אבל רשת מפסידה שנים" בהמשך הוסיף: "אם קשת יעזבו נקח את השבעה ימים ונטפל בחברת החדשות אצלנו".

שר התקשורת משה כחלון הציג עמדה ברורה של תמיכה בהצעה: "צריך לאפשר לקשת אחזקה משותפת יחד עם רשת, גם כשאחת ברישיון ואחת בזיכיון. תכלית החוק היא מעבר לרישיונות ואם רשת צריכה תיקון נוסף שימריץ אותה לעבור לרישיון, ננסה לשכנע את הוועדה שזה חשוב. זה הדבר הנכון ואף אחד לא צריך לחיות בתחושה שאחרי ההצבעה הכנסת מתפזרת והעולם נגמר. תמיד אפשר לשפר ולתקן, יש שבועיים שלושה עד המליאה אבל חייבים להתקדם. גרירת הרגליים גורמת לכולם נזק. צריכה להיות הצבעה היום על העניין הזה. גם אנשי קשת לא רוצים להיות מונופול".

אבי ניר: "יש פה נסיון להגיד שאין צורך בתחרות"

מנכ"ל קשת אבי ניר התייחס לעמדת רשת ואמר: ”אני מבין את חבריי מרשת ואת עמדתם. רשת לא רוצים גוף נוסף ברישיון שיתחרה בהם, זה מובן. הם מסבירים למה אנחנו יוצאים לרישיון דה לוקס ואז כשהם נשאלים למה הם לא יוצאים והם אומרים שהם לא יכולים כלכלית, כך גם לגבי התלונות לגבי המחוייבויות של בעלי הזיכיון. עמדת רשת היא ברורה – הם לא מעוניינים בתחרות. ראינו הבוקר דוגמא עגומה – ערוץ 10 ניסה וראה כמה קר שם בחוץ וקשה ההתמודדות בעולם תחרותי. יכול להיות שיש פה ניסיון להגיד שאין צורך בתחרות".

ניר פנה לחברי הכנסת שביקשו דחייה בהחלטה ואמר “המצב כפי שהוא היום אומר שאם אכן ערוץ 10 נסגר וקשת תשאר באפיק 22, משמעות הדבר היא שיהיה ערוץ אחד וחברת חדשות אחת. אז ממה נפשכם ומדוע לא נזעקתם? גם בקשת יש דעה חזקה שאומרת שמקומנו, איזור הנוחות שלנו הוא ערוץ 2. ההחלטה שלכם היום היא האם לעודד תחרות ומעבר לרישונות או לא, ואת האמת הזו כל אנשי הטלוויזיה יודעים. זאת האמת".

יו"ר דירקטוריון קשת, אברהם נתן, הוסיף לדברי ניר ואמר: "אם מישהו חושב שקשת תתן במתנה את 50% שלה בחברת החדשות לרשת, אין לנו שום כוונה לתת את החברה וגם את אפיק 22. אנחנו לא נעשה את זה, אין לנו שום כוונה לעשות את זה. המצב היום הוא שעד 2018 נהיה בחברה אחת".

נציגת הרשות ההגבלים העסקיים הציגה במהלך הדיון עמדה המתנגדת לאחזקה המשותפת של רשת וקשת בחברת החדשות: "לפני שנה, כשהדיון היה על המעבר לרישיונות, הזכרנו כי הבשורה העיקרית לציבור היא מכך שהחברות יעברו לתחרות מלאה. האפשרות שהן ימשיכו באחזקה המשותפת היא בעייתית פעמיים: אחת שיש להם נכס משמעותי משותף שהוא עוגן צפייה ומהפעם השניה – שאנחנו מאבדים חברת חדשות. זה נאמר כבר לפני שנה, בטרם ההחלטה הבוקר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully