וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר גדעון סער: "ערוץ 2 רוצה להתנקש בטלוויזיה החינוכית"

אמילי גרינצווייג

13.12.2011 / 11:56

שר החינוך זעם על דרישת קשת ורשת להוצאת רצועות של החינוכית מערוץ 2, אם תוכנס החינוכית למערך "עידן +"

"אם ערוץ 2 רוצה בהזדמנות הזו להתנקש בטלוויזיה החינוכית הדבר הזה הובהר ברגע זה", כך אמר הבוקר (שלישי) שר החינוך גדעון סער. השר סער אמר זאת בתגובה לטענותיהם של נציגי זכייניות ערוץ 2, קשת ורשת, בדיון בוועדת הכלכלה לפיהן הובטח כי כאשר הטלוויזיה החינוכית תעלה ותופץ במסגרת מערך "עידן +" היא תעזוב את הרצועה הקיימת לה במסגרת שידורי ערוץ 2. "אולי זה משרת את זכייניות ערוץ 2 שרוצות את זמן הרצועה של החינוכית. אבל זה לא החוק, החוק הוא שונה" הוסיף סער.

הוועדה דנה בנושא במסגרת המשך הדיונים בהצעת החוק להרחבת המערך הדיגיטלי כהכנה לקריאה שניה ושלישית במליאה. במסגרת זו, נדונה עלייתה של הטלוויזיה החינוכית שהותנתה, על פי הצעת הממשלה, בשידור של לפחות 51% תכנים חינוכיים לימודיים. בעקבות אי הסכמה בוועדה על אחוז התכנים הלימודיים חינוכיים להם תידרש החינוכית, ביקש עם פתיחת הדיון יו"ר הוועדה, ח"כ כרמל שאמה-הכהן (ליכוד) כי תתקבל החלטה עקרונית לפיה החינוכית תופץ על ידי המערך וכי סעיף האחוזים עצמו יפוצל מהחוק וידון בנפרד.

שר החינוך סער, שהגיע בהמשך, הבהיר כי הפצת החינוכית לא תותנה בקבלת החלטה לגבי סעיף האחוזים. "בסך הכל יש כאן הטלת חובה חדשה על החינוכית שלא היתה קיימת. היה רצון להפריד את הסוגיה הזו, הסיכום הזה היה עם יו"ר הוועדה והשר משה כחלון", אמר סער. "עכשיו מנסים להוסיף תנאי לפיו להכנסת החינוכית תהיה הכרעה בסעיף שעכשיו מפצלים – או במילים אחרות לעולם לא. זה נוגד את האינטרס הציבורי במאה אחוז. אם זו ההצעה, אני מציע לחברי הוועדה להתנגד להצעה לפצל, לתמוך בחוק לפי החלטת הממשלה ובא לציון גואל. אני לא מוכן בשום פנים ואופן למהלך שיותיר את החינוכית מחוץ למערך". ח"כ נחמן שי (קדימה) התייחס גם הוא לסוגייה ואמר: "משהו קרה בתקשורת הישראלית ב-24 השעות האחרונות וצריך להתייחס לזה. אין סיבה לגעת בתכני הטלוויזיה החינוכית, תנו לה את המרחב לשדר גם תוכניות אקטואליה". הוועדה לא קיבלה הכרעה בנושא.

"אתה אימפריאליסט"

הוועדה דחתה במהלך הדיון את הצעת שר האוצר, לפיה ערוץ 1 יוכל לשדר בערוץ ה-HD שלו, שיופץ גם הוא על ידי המערך, תכנים השונים מהערוץ הראשי.

במקביל דנה הוועדה בעליית הערוץ הערבי הייעודי למהלך. הערוץ, שהיה צפוי לעלות לשידור כבר בחודש ינואר, אמור להתחיל בשידוריו בחודש מרץ. יצוין כי טרם התבקש, ולא כל שכן ניתן, אישור מועצת הכבלים והלווין לדחייה. לדברי מנכ"ל הרשות, מנהלי הערוץ כבר הודיעו כי אין בכוונתו לעלות על המערך. חן הגיב ואמר: "הערוץ קיבלת את רישיונו באוקטובר והוא עדיין נמצא בתוך מתחם הזמן שבו הוא יכול להתלבט".

בתגובה שאל אותו מנכ"ל הרשות השניה, מנשה סמירה, "האם ראשי הערוץ לא שלחו מכתב בנושא?" חן הגיב: "אני לא בשימוע בפניך. אתה אימפריאליסט, אתה לא תגנוב עוד ערוץ. הייתי חושב פעמיים אחרי הכישלון של הרשות השנייה לפני שאתה מנסה לגנוב עוד ערוץ לכבלים והלווין". בעניין הערוץ הערבי אמר חן: "נשמרת להם האופציה לעלות על 'עידן +', לפיכך אני מציע לא לגעת בזה. יש להם מספר חודשים להתלבט על פי הרישיון וההתלבטות טרם הסתייימה".

הדיון בנושא המשיך את הדיון הסוער אתמול בין סמירה לחן – זאת לאחר שלאחר שנקבע כי "הערוצים הנושאיים" יפוקחו על ידי מועצת הכבלים והלווין, ביקש ח"כ שי, בתמיכת סמירה, להעביר את הפיקוח על הערוצים לידי הרשות השניה זאת מתוך תפיסה כי לא מדובר בערוצים נישתיים מרגע שאלו מועלים על המערך הדיגיטלי. לבסוף הוחלט כי הערוצים יפוקחו על ידי מועצת הכבלים והלווין עד לשנת 2020.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully