וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

HOT: יש פשרה עם אקו"ם, יש עוד 100 מיליון בבנק

אמילי גרינצוויג

13.12.2011 / 12:57

לאחר סכסוך ארוך הגיעה חברת הכבלים להסכם בוררות עם אקו"ם בנוגע לשיעורי התמלוגים בין השנים 2003-2010 וכן לשנים הקרובות

HOT ואקו"ם חתמו על הסכם פשרה, במסגרתו הוסדרו התביעות של אקו"ם כלפי חברת הכבלים בגין השנים 2003 עד 2010. כמו כן, הוסכמו שיעורי התמלוגים השנתיים לשנים 2011- 2016, במסגרת מודל תמלוגים הנגזר מתוך הכנסות החברה, באותו האופן שבו נוהגת אקו"ם עם גופי שידור נוספים.

הסכם הפשרה יובא לאישור מותב הבוררים - הרכב של שלושה שופטים שמונה עם הגשת ערעורה של חברת הכבלים על החלטתו של הבורר הקודם, השופט וינוגרד. ההערכות בשוק באותה התקופה היו כי סכום התמלוגים אותו דרשו חברת הכבלים לשלם לאקו"ם בגין חובות העבר עומדות על כ240-300 מיליון שקלים.

על פי הודעת HOT לבורסה היום, השפעת תוצאות הסכם הפשרה על דוחותיה הכספיים של החברה לשנת 2011 מוערכת בהקטנת סכום ההפרשה, זאת בגין תביעות על זכויות יוצרים בכ- 100 מיליון שקלים. יצוין, כי הסכום הנקוב לעיל הינו בגדר הערכה בלבד.

עם חתימת הסכם הפשרה חתמו הצדדים על הסכם, שבמסגרתו קיבלה HOT מאקו"ם רשיון לשידור יצירות אשר לאקו"ם זכויות יוצרים לגביהן, במסגרת שידורי הטלוויזיה והאינטרנט של החברה. ההסכם האמור קובע את הנוסחה לחישוב התמלוגים שיגיעו לאקו"ם על שימוש ברפרטואר אקו"ם על ידי החברה, לרבות שימוש בו במסגרת שידורי האינטרנט והאפליקציות הסלולריות. ההסכם מטיל על החברה חובת דיווח לאקו"ם בגין היקף השימוש של החברה ברפרטואר אקו"ם במסגרת שידוריה.

ההסכם יחול רטרואקטיבית מתחילת שנת 2011 ועד לסוף שנת 2006, כאשר לאקו"ם זכות לבטל את ההסכם במקרים חריגים.

  • עוד באותו נושא:
  • HOT
  • אקו"ם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully