וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"להשבית התקשורת ליום כדי להיאבק בסגירה של ערוץ 10"

אמילי גרינצווייג

13.12.2011 / 19:40

עורך מעריב, 7 ימים ו"עובדה" לשעבר, דורון גלעזר, קורא בשיחה עם וואלה! ברנז'ה, לאיחוד כוחות וסולידריות עיתונאית אל מול האיום המוחשי על עתידו של ערוץ 10

"הנקמנות של לשכת ראש הממשלה, עד כדי סגירה של ערוץ תקשורת פרטי, חוצה כל קו אדום וכלי התקשרות הפרטיים לא יכולים לעבור עליו לסדר היום" אומר דורון גלעזר, בשיחה עם וואלה! ברנז'ה, בעקבות החלטת ועדת הכלכלה אתמול (שני) שלא לדון מחדש בבקשה לדחיית מועד תשלום חובות ערוץ 10, דבר שיוביל על פי בכירי הערוץ לסגירתו.

גלעזר, בעבר עורך מעריב, עורך "עובדה", עורך רשת שוקן, עורך 7 ימים וסגן עורך ידיעות אחרונות, קורא לנקיטת צעדים לא שגרתיים בתגובה למהלכים האחרונים בתחום התקשורת.

"הסכום שמדובר פה הוא זניח ובערוץ לא מבקשים לבטל אותו אלא לדחות אותו בשנה. קשה להאמין שמדובר בעניין כספי ולכן אין מנוס ממסקנה שמדובר בהחלטה פוליטית" אומר גלעזר ומוסיף "כבר לא מדובר בהשתלטות של לשכת ראש הממשלה על כלי התקשורת הציבוריים אלא מדבר בניצול בוטה של הכוח הרגולטורי שניתן למחוקק כדי לנקום באמצעי תקשורת על כך שהם מבצעים את משימתם. מה שעשה ערוץ 10 בתחקירים שהוא פרסם בשנה האחרונה זה לעשות בדיוק את מה שתקשורת נועדה לעשות מלכתחילה".

מה הצעדים שכלי התקשורת צריכים לנקוט?

"המו"לים, אגודת העיתונאים, מועצת העיתונות ואולי אפילו ההסתדרות צריכים לשם שינוי לעשות יד אחת כדי להיאבק בסגירה של ערוץ 10 עד כדי השבתה לפחות של יום אחד בתור צעד ראשון. אני יודע שסולידריות היא לא הצד החזק של כלי התקשורת אפילו לא בין עיתונאים והתחרות בין אמצעי התקשורת היא חלק מהרציונל של העבודה, אבל במקרה הזה הגיע הזמן שהם יתעלו על עצמם אחרת הרעה זו תגיע גם אליהם".

מי צריך להוביל את היוזמה הזו?

"פעם הייתה ועדת העורכים והמו"לים יושבת במועצת העיתונות. זהו הכלי שצריך לקחת על עצמו את המשימה הזו שהיא חשובה הרבה יותר מנושאים אחרים בהם מתעסקת המועצה בשנים האחרונות. אם זה לא יקרה, לפחות העיתונאים צריכים לעשות איזה שהוא צעד דרמטי, השבתה למשל, הרבה מעבר לכנס החירום של התקשורת".

במקביל, העיתונאי יונתן שם אור הפיץ היום קריאה באתרו mysay, להשבית את גופי התקשורת ביום שלישי הבא ה-20 בדצמבר.

"עיתונאים, כתבים ועורכים רבים מכלי תקשורת שונים כבר הביעו הזדהות עם המאבק הזה והשביתה הזו תתקיים ביום שלשי הבא" אומר שם אור, " זה צריך לצאת מתוך השטח לעשות שביתה, של העיתונאים עצמם, לא בעלי הבית. הגיע הזמן שנקיים את הסולידריות שהתחייבנו עליה בכנס החירום. לא ניתן לרמוס כלי תקשורת ושהעיתונאים ישבו בשקט. נשבית את התקשורת ליום אחד, ואם זה לא יספיק השביתה תמשך. אני משוכנע שעיתונאים רבים ואיגודים מקצועיים יצטרפו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully