וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"על המפרסמים להצטרף למאבק להצלת ערוץ 10"

נתי טוקר

14.12.2011 / 11:42

מודי כידון, מבעלי גיתם BBDO: "המפרסמים יזרימו 30 מיליון שקל על זמן אוויר מראש. אם במדינת ישראל יישאר ערוץ מסחרי אחד, הם יהיו בין הנפגעים המרכזיים"

האם מסתמן פתרון אפשרי למשבר החובות של ערוץ 10? איגוד חברות הפרסום, בראשות מודי כידון, מבעלי גיתם BBDO, העלה היום הצעה חדשה שתסייע להזרמת כספים לערוץ: המפרסמים במשק יבצעו רכישה מוקדמת של זמן אוויר לפרסום ב-2012, ויזרימו לערוץ כעת 30 מיליון שקל שישמשו לכיסוי החובות. היקף החובות של הערוץ למדינה הוא כ-45 מיליון שקל.

"על המפרסמים להצטרף למאבק להצלת הערוץ, שכן במידה שבמדינת ישראל יישאר ערוץ מסחרי אחד, הם יהיו בין הנפגעים המרכזיים", אומר כידון. "סגירת הערוץ תביא להעלאת מחירי הפרסום שישפיעו בצורה ישירה על המשק הישראלי".

כידון אומר כי 30 מיליון שקל הם פחות מ-10% מתקציב הפרסום השנתי בערוץ 10. לדבריו, "הזרמת הכספים תסייע לערוץ 10 לצלוח את המכשול שהעמידה בפניו ועדת הכלכלה בהחלטתה האחרונה, ולשלם את חובותיו".

לפני כמה שבועות שלח כידון מכתב תמיכה בערוץ 10 לחברי ועדת הכלכלה, שבו קרא להם להתערב ולדחות את פירעון חובותיו של הערוץ: "הערוץ אינו מבקש מחיקת חובות, הוא מבקש דחייה בתשלומי החוב. מדינות, חברות וגופים בכל העולם מקבלים אשראי בפריסת חובותיהם כדי שיוכלו להתקיים לטובת האזרחים. זו ללא ספק ההחלטה שעל מקבלי ההחלטות, ויושבי בית המחוקקים במדינת ישראל לקבל", כתב כידון.

ומה אומרים המפרסמים על ההצעה של כידון? לדברי תלמה בירו, מנכ"לית איגוד השיווק, "המפרסמים בישראל רואים בדאגה רבה את האפשרות שנחזור לערוץ מסחרי אחד. נבחן באהדה כל הצעה שתוכל להסיר את רוע הגזירה ולהצעיד אותנו קדימה, ולא להחזיר אותנו 10 שנים אחורה. ככל שתמהר ההצעה של כידון ותגיע אל שולחננו כן ייטב".

ההצעה של כידון עשויה להיתקל בקשיים רבים מצד החברות המפרסמות, שחלקן שרויות גם כך בקשיים ורשמו ירידה ברווחיהן, ולא ימהרו לשלם מקדמות על רכישת זמן אוויר. בנוסף, התאגדות מעין זו של המפרסמים עשויה להיות עבירה על חוק ההגבלים העסקיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully