וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות השידור: הרפורמה חוזרת?

אמילי גרינצווייג

15.12.2011 / 14:10

הממשלה תדון בהצעתו של ראש הממשלה והשר הממונה על הרשות, בנימין נתניהו, שתקפיא את הפחתת האגרה המתוכננת בשנה אחת

חוק רשות השידור מתקרב? ביום ראשון הקרוב תדון הממשלה בטיוטת חוק המבקשת להקפיא את ההפחתה המתוכננת באגרת רשות השידור. את טיוטת החוק מגיש ראש הממשלה והשר הממונה על רשות השידור, בנימין נתניהו. ההצעה באה נוכח העובדה כי על פי חוק רשות השידור הנוכחי, אגרת הטלוויזיה עתידה לרדת ב5% בתחילת השנה, וכך גם בשנת 2013. בשנת 2014 האגרה תרד ב-4% ומ-2015 ועד 2025 תופחת האגרה ב1% בכל שנה. על פי ההצעה הנוכחית, תוקפא ההפחתה באגרה בשנה אחת.

התיקון לחוק רשות השידור אמור היה להסדיר בין היתר את הרפורמה ברשות, אשר חלק ממימונה היה אמור להיום משולם באמצעות העלאת האגרה לתקופה מוגבלת של זמן, זאת בתנאי שעובדי הרשות יגיעו להסכמי שכר חדשים. אולם הדיון בחוק, שעבר בקריאה ראשונה במליאת הכנסת לפני כשנה וחצי, מעוכב בוועדת הכלכלה זאת מכיוון שחברי הוועדה סירבו לאפשר את ההעלאה באגרה במתכונות השונות שהוצעו. עוד הובעה התנגדות לתיקון חוק רשות השידור הנדון, זאת מכיוון שנטען כי הוא מחזק את שליטת הממשלה במינויים ברשות.

בדברי ההסבר לטיוטת החוק נכתב "על אף שטרם הושלם מהלך הרפורמה ברשות כמצופה, במהלך השנים 2010-2011 חלה התקדמות ניכרת בהליכי החקיקה והמשא ומתן להבראת הרשות. על כן, ועל מנת לסייע לרשות השידור להשלים את התכנית להבראתה ולקיים שידור ציבורי איכותי בהתאם ליעדים שמציב חוק רשות השידור, מוצע להקפיא את ההפחתות באגרה ובסכום הנוסף, הקבועות בחוק רשות השידור ובפקודת התעבורה, בשנת 2012.

יצוין כי לפני כשבועיים אישר שר האוצר, יובל שטייניץ, את תקציב רשות השידור לשנת 2011. התקציב, שאושר לראשונה מזה שבע שנים, עומד על 870 מיליון שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully