וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות לא עמדה במחויבויות, הממשלה תתגמש

אמילי גרינצווייג

15.12.2011 / 15:36

בניגוד להקשחת העמדות מול ערוץ 10, תדון הממשלה בחוק שיאפשר הכשרה רטרואקטיבית את אי עמידתה של רשות השידור במחויבות להוציא כ-300 מיליון שקל על הפקות חוץ

הממשלה תדון בתזכיר חוק המאפשר לשר הממונה על רשות השידור להכשיר, באופן רטרואקטיבי, את אי עמידתה במחויבויות הנדרשות להוצאה על הפקות. זאת על רקע תקופה של ביטולי הפקות לערוצים המסחריים, משבר קשה בשוק הפרסום, וסירובה של ועדת הכלכלה של הכנסת לדון בבקשת ערוץ 10 לדחיית מועד תשלום חובותיו העומדים על כ-60 מיליון שקלים. על פי החוק המדובר על רשות השידור להוציא 36% מסך הכנסותיה, כ-313.2 מיליון שקלים, על הפקות מקומיות קנויות.

על פי החוק הקיים, השר הממונה על הרשות רשאי להתיר הפחתה בהיקף ההוצאות על מחויבויות ההפקות בתקופה שבין ה-1 בינואר 2007 ועד ל-31 בדצמבר 2010. בתזכיר החוק, אותו יגיש ביום ראשון ראש הממשלה והשר הממונה על רשות השידור, בנימין נתניהו, תוארך סמכותו להתיר את ההפחתה בהיקף המחויבויות בשנה נוספת. בכך למעשה, יוכל להכשיר נתניהו, רטרואקטיבית, את אי עמידתה של הרשות במחויבויותיה בנושא. על פי החוק הקיים, על הרשות להפנות כ-300 מליון שקל להפקות חוץ, בעוד בשנה החולפת, הוציאה הרשות 24 מיליון שקלים בלבד.

בדברי ההסבר לתזכיר נכתב כי "חוק זה נדרש על מנת לסייע לרשות טרם השלמת הרפורמה, וכדי לאפשר לה לעמוד בדרישות החוק. עם זאת, עד להשלמת הרפורמה, מוצע להעניק לשר הממונה סמכות להפחתת המחויבויות המוטלות על הרשות, הן לגבי היקף השידורים והן לגבי ההוצאה לרכישת ההפקות". איגודי היוצרים, שכבר פנו בנושא אי עמידת הרשות במחויבויותיה הן לראש הממשלה והשר הממונה, והן למנהלי רשות השידור, צפויים להגיש עתירה לבג"ץ בנדון.

מרשות השידור נמסר בתגובה: "מוסדות והנהלת רשות השידור עושים ככל שידם משגת על מנת להבריא את הרשות, גם במצב הנוכחי והלא פשוט, בו קיימת חוסר בהירות בנוגע לרפורמה ולהיקפה. למרות מצבה הכלכלי הקשה, הרשות הגדילה את ההוצאה על הפקות מקור במהלך שנת 2011 פי שלושה לעומת אשתקד. בשנה זו, השקיעה הרשות כ-24 מיליון שקל להפקות מקור לעומת כשמונה מיליון שקל בשנת 2010. בשל החשיבות הרבה שרשות השידור רואה בקידום היצירה המקומית, מתוכנן כי בתקציב 2012 יהיה אף גידול נוסף בהיקף ההוצאה של הרשות להפקות מקור".

"מצד אחד עומד פה ערוץ 10 שמבקש שידחו לו בשנה תמלוגים של 45 מיליון שקל, ומצד שני ראש הממשלה יוצא מגדרו כדי לחוקק חוק רטרואקטיבית כדי לבטל מחויבות חוקית של הרשות בסך 300 מיליון שקל – כסף של הציבור, שאותו אנחנו משלמים באגרה" אומר יו"ר פורום היוצרים הדוקומנטריים אורי רוזנווקס. "זאת בדיחה. זה אומר דרשני לגבי המוטיבציות של הקואליציה, שהתייצבו בוועדת הכלכלה כמו חיילים בצבא של אלקין והרימו את היד כמקהלה. כנראה שראש הממשלה חושב שהוא יכול להעביר כל חוק, זה פשוט לירוק לציבור בפנים. נראה שגם את התכנית 'העולם המופלא' של ה-BBC שמשודרת ברשות השידור - בכנסת הנוכחית ראש הממשלה יכול להעביר כהפקת מקור ישראלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully