וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הצבא לא איפשר לנו לבצע עבודה עיתונאית"

אמילי גרינצווייג

15.12.2011 / 22:01

תא כתבי השטחים זועם על פיקוד מרכז שעיכב את הגעתם למאחז מצפה יצהר ומנע מהם לסקר את פינויו: "מדובר בהפרת הבטחה מפורשת של האלוף"

בתא כתבי השטחים זועמים על התנהלות פיקוד מרכז שמנעה מהם לסקר את פינוי המאחז מצפה יצהר. לפנות בוקר (חמישי) הגיעו הכתבים לקרבת המאחז המפונה אולם רק לאחר כחצי שעה נפתח המחסום שמנע את גישתם למאחז. בעקבות העיכוב הגיעו העיתונאים למאחז רק לאחר שהסתיים הפינוי.

דיון ארוך ניטש בין כתבי השטחים לבין אלופי צה"ל במאבק לאפשר להם לסקר פינויי ישובים. כבר למעלה משנתיים שהכתבים נאבקים מול בכירי צה"ל בעקבות טענתם לכך שמונעים מהם גישה לאזורי הפינוי, לא פעם על ידי הוצאת צו שטח צבאי סגור.

"בשנתיים האחרונות בסדרת פגישות עם אלוף הפיקוד , דובר צה"ל ומפקד איו"ש הקודם, הובטח מספר פעמים כי יאפשרו לעיתונאים לסקר הריסת מאחזים. באחת הפגישות האלוף אף הציע שיעשה קו חם בלשכתו אליו נפנה במידה ונעצר במחסומים. כרגיל זה לא קרה" סיפר אחד הכתבים, "בדובר צה"ל מורחים אותנו וטוענים שההוראה לתת לנו לעבור לא ירדה היטב לשטח, למזלנו פקודת הפינוי ירדה היטב לשטח והם הרסו את המבנה הנכון. לא יתכן שבמדינה דמוקרטית הצבא יחליט איזה אירועים יסוקרו ואיזה אירועים לא יסוקרו".

רועי שרון, כתב השטחים של חדשות 10 אמר: "מדובר בהפרת הבטחה מפורשת של האלוף. משיחות קודמות יצאנו בתחושה שבפעם הבאה זה יסתדר אבל היום בבוקר שוב התברר שמרחו אותנו ולא אפשרו לנו לבצע את העבודה העיתונאית".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "האירוע הובא לידיעת אלוף פיקוד המרכז. הנסיבות לעיכוב בכניסת העיתונאים יבדקו. ככלל, צה"ל רואה חשיבות בחופש העיתונות ופועל על מנת להבטיח אותו, גם תחת תנאים מבצעיים מורכבים כפי שהיו אמש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully