וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הממשלה מנסה לעשות תספורות לחובות רשות השידור"

אמילי גרינצווייג

21.12.2011 / 9:31

התיקון לחוק רשות השידור יעלה לדיון בוועדה המשותפת לוועדת הכלכלה והחינוך, במהלך שהפתיע את ארגוני היוצרים, שתוקפים: "אסור להם לתת יד לזלזול מחפיר כזה בכסף ציבורי"

הוועדה המשותפת לוועדת הכלכלה והחינוך תדון היום (רביעי) ומחר בתיקון 25 לחוק רשות השידור המהווה תיקון החוק לשינוי המבני ברשות השידור.
תיקון 25 לחוק רשות השידור עוסק בשינוי המבני ברשות השידור, כך שמוסדותיה יתמנו באופן מקצועי ושניהולה יהיה כפוף למנגנוני בקרה הדומים ככל הניתן לאלה הקיימים בחברות ממשלתיות. סעיף מעורר מחלוקת, שכבר עבר, קובע שמליאת רשות השידור תמונה על ידי ועדת איתור שתמנה חמישה חברים. יושב ראש הועדה ייבחר בהסכמת שר המשפטים. משמעות הדבר היא כי ועדת האיתור תפעל למעשה מכח מינוי של הממשלה ובחירת חברי המליאה עשויה להיות מושפעת משיקולים פוליטיים.

התיקון לחוק עבר בקריאה ראשונה באוקטובר 2010, והוועדה מעכבת כבר חודשים את המשך הדיון, בעיקר מכיוון שמימון הרפורמה היה אמור להגיע מהאוצר או מהעלאת האגרה.
כמו כן, ביום ראשון האחרון נדחתה בקשת הרשות להקפיא את דחיית האגרה (שנובעת מחוק רשות השידור במתכונתו הנוכחי) בשנה נוספת - כך שהיא אמורה לרדת ב-1.1.12. במקביל, לכאורה, רשות השידור התחילה בהליך מכירת נכסי נדל"ן למימון הרפורמה על פי דרישת האוצר והשר הממונה.

"הממשלה ברשות השר הממונה מר בנימין נתניהו מנסים לעשות תספורת לחובות רשות השידור כגנבים בלילה", אמר לוואלה! ברנז'ה יו"ר איגוד היוצרים הדוקומנטריים אורי רוזנווקס. זאת, לנוכח העובדה שלארגונים לא הודיעו על הדיון, שגם לא פורסם גם בהודעות הוועדה. "אם נשאר משהו מחשיבותם של חברי הכנסת, בראשות חברי ועדת הכלכלה והחינוך, אסור להם לתת יד לזלזול מחפיר כזה בכסף ציבורי".

"הישיבה נקבעה בחטף בכוונה לאשר את הצעת החוק ללא כל דיון ענייני, וזאת מבלי שניתן בכלל לחברי הוועדה הזמן המינימלי ללמוד את הצעת החוק המורכבת ואת השלכותיה ולגבש עמדה בעניין", תקף ח"כ יואל חסון (קדימה) במהלך הישיבה. "התנהלות זו היא חלק ממדיניות שמכוונת ע"י הקואליציה במטרה לפגוע בעבודת הוועדות וכן במעמדה של הכנסת, כרשות שמבקרת ומפקחת על הרשות המבצעת, ולמעשה משתמשת בוועדת הכלכלה כחותמת גומי למדיניותה. למצב זה אינני מסכים ואני דורש באופן נחרץ את דחיית הישיבה".

ביום ראשון החליטה הממשלה בישיבתה להכשיר באופן רטרואקטיבי את אי עמידת רשות השידור במחויבויותיה להשקיע 36% מהכנסותיה בהפקות מקור, סכום המוערך בכ-300 מיליון שקלים. בדברי ההסבר להצעה זו נכתב כי מדובר בצעד שיוביל לקידומה של הרפורמה ברשות. יצוין כי הצעה זו טעונה עוד את אישור הכנסת, המתקבל לרוב כשמדובר בהצעת חוק ממשלתית. יחד עם זאת, ארגוני היוצרים כבר הודיעו על הגשת בג"צ בכדי למנוע את המהלך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully